Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Huizen

#1
En het hele voetbal veranderd. Volendam en Hercales degraderen met oudere selecties. Op het WK ook erg veel jonge talenten. Mooie ontwikkeling  |:)
#2
Je zal wel commentaar lezen dat we allemaal jonkies halen maar ik ben met alledrie de namen zeer content.

Jetten, Vink, Bouhoudane |:)
#3
Selectie en Technische staf / Skye Vink
juni 02, 2026, 11:09:42
19 jaar, centrumspits, 1m87.

In deze regio heel veel positieve geluiden over hem.

Lars & co zijn wat mij betreft erg goed bezig.

Ben benieuwd en als de keuring ok is... VEEL SUCCES SKYE!  |:)
#4
Onder zijn laatste post hinten aardig wat spelers op langer verblijf. Speelt vast wel wat  8)
#5
Plat was zelf een "veelscorende" KKD spits dus mijn verwachtingen zijn sky high!!!  |:)
#6
Niet aanwezig bij de huldiging zegt meer dan genoeg. Sneu voor die jongen maar beter voor beide partijen. Heel benieuwd naar onze nieuwe spitsen!

Visser / Binder toch beide een flop gebleken
#7
Genoten van Kian! Je hebt een paar van dit soort gasten nodig. Stel je had geen Amofa, Kian en Diemers dan was er amper wat over. Kan mij ook voorstellen dat het wat much was, maar goed die blikjes Razz tikken wel aan  :y ;)
#8
Zoveel zin in de Eredivisie  |:)
#9
Wedstrijden / Re: Cambuur -Dkv
mei 02, 2026, 12:32:10
Column in de Leeuwarder Courant:

SC Cambuur schijnt een van de meest gastvrije uitvakken van Nederland te hebben. Dicht op het veld, een lage plexiglaswand zorgt voor goed zicht en er is zelfs een muur waarop supporters van bezoekende clubs hun stickers kunnen plakken.

Er is alleen ??n probleem. Het uitvak is niet veilig.

Een beetje sportieve basisschoolleerling gooit al moeiteloos spullen over het plexiglas. De boarding voor het uitvak? Over een hekje van een doorsnee volkstuin stappen is moeilijker.

Het ging dit seizoen in Leeuwarden mis tegen ADO Den Haag. Vorige week tegen Vitesse ook. Brandende fakkels werden vanuit het uitvak naar de familievakken van Cambuur gegooid. Wat volgde was het over en weer smijten van muntjes, aanstekers, bier en prullaria, begeleid door enorme vuurwerkknallen.

Vanaf de perstribune, hoog boven in het stadion, hoorde ik tientallen meters verderop kinderen angstig gillen.

Ondertussen hield een handvol stewards een groep schuimbekkende jongeren tegen bij de Noordtribune. Moet je trouwens ook maar zin in hebben, steward zijn. Voor een vrijwilligersvergoeding en een gehaktbal loop je wekelijks het risico op een paar klappen en scheldkanonnades.

Michael, een Cambuursupporter, vertelde dat hij zijn 12-jarige zoon voor de fakkels zag wegrennen. Hij zat thuis voor de tv. Zijn zoon ging met opa naar de wedstrijd. Michael voelde zich machteloos. ?Ik heb ze wel tien keer gebeld.? Gelukkig liep het goed af. Wel zat er een groot brandgat in zijn zoons jas. ?Jullie moeten jullie kapot schamen?, schreef Michael op Facebook aan de fans van Vitesse ? en daar had hij gelijk in.

De ellende in het Kooi Stadion begon beide keren bij de uitsupporters. Maar goed, de hooligans van Cambuur zijn ook geen dwarsdoorsnede van de christelijke scoutinggroep Burmania. Wust relle must belle, luidt kennelijk het credo bij de capuchonnetjes in Leeuwarden, want zowel tegen ADO als Vitesse stonden ze binnen een mum van tijd met tientallen voor het uitvak. Na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse gooiden ze met stenen, vuurwerk en fietsen naar de politie.

Dat belooft wat als Cambuur volgend seizoen weer in de eredivisie speelt. Ik moest meteen aan de Friese derby denken. Een vol uitvak met supporters van SC Heerenveen in Leeuwarden? Doe het niet. Zet er een streep door. Net als bij andere risicoduels.

Triest en doodzonde
En ja, dat is triest. Doodzonde ook. Verreweg de meeste voetbalfans zijn immers heel normale mensen, die naar het voetbal gaan om hun club te steunen.

Maar de rotte appels, het zijn er te veel. Ze maken van stadions een veredeld oorlogsgebied. Ze zorgen dat de veiligheidsafdelingen van de clubs tekenen voor een bloedeloze 0-0, vurig hopend dat de boel niet escaleert. Ze laten hulpdiensten overuren draaien. Ze cre?ren een sfeer waarin heel normale mensen zich onveilig voelen, omdat ze elk moment een fakkel in hun nek kunnen krijgen.

Zoveel risico lopen voor een voetbalwedstrijd? Dat is het gewoon niet waard.
#10
1-2
1-1
Ferrah
3x geel
#11
Citaat van: Specuveter op april 23, 2026, 13:59:27
Ik hoorde vandaag de naam Zeefuik.
Bij jong Volendam speelde hij denk ik onder Plat?
Een echte kapstok spits en wat ik heb gezien is hij best wel snel.
Denk in een aanvallend team dat hij wel tot zijn recht kan komen.

Dat zou top zijn
#12
Moet 100% een goede spits komen na 2 jaren zonder echte spits!  |:)
Berkhout heb ik wel vertrouwen in. Vd Sande mooie pinchhitter en kan je goed gebruiken in de duels tegen de ondersten

Nu al zin in nieuwe seizoen
#13
Ongelooflijk wat een negatief gepraat weer hier

Jansen, Amofa, Galvez, Diemers kunnen zeker mee rechterrijtje Eredivisie.
Mulders, Berkhout, Vd Sande gaan dit ook redden
Talenten mogen het laten zien
Categorie Balk, Souren, Rolke twijfel, vandaar dat de meeste daarvan ook vertrekken

Lambooij laat al 2 seizoenen zien dat hij goede spelers haalt samen met Ruben en Jan.

We zijn geen topclub. Wees realistisch

Stap voor stap

Cambuur komt eraan  |:)
#14
2-1
1-1
Sande
3x geel
#15
Kaart over, stuur maar DM als ik iemand blij kan maken.

Uiteraard naam en uitkaartnummer nodig.  |:)