Scheurtje in elleboog opgelopen gister op training!!
Te veel sneeuwballen gegooid?
nee rare val gemaakt
Mark Diemers heeft tijdens de training van gisteren een scheurtje in zijn elleboog opgelopen. De middenvelder zal het daarom deze week rustig aan moeten doen, om hopelijk volgende week weer aan te kunnen sluiten bij de groep.
Mark Diemers is volwassen tiener
Mark Diemers weet donders goed wat hij wil, mede omdat de middenvelder van Cambuur voetbalgek is. ,,Misschien sla ik wel eens door.''
Hij is net negentien jaar geworden, maar Mark Diemers is volwassen voor zijn leeftijd. Het is zijn eerste seizoen in de Cambuur-selectie, maar in de zomer van 2012 stelde Diemers al geen genoegen te nemen met een plaats op de bank.
Zondag gaat Cambuur op bezoek bij Sparta Rotterdam. Van de voorgaande zeventien wedstrijden, stond Diemers dertien keer in de basis. ,,Toen ik een jaar geleden in Groningen bij de A-junioren speelde, had ik dit niet durven dromen. Ik kan tevreden zijn over het eerste half jaar.''
,,Ik heb gemerkt dat het tempo en de handelingssnelheid een stuk hoger liggen. Kappen en draaien is bij mij een sterk punt, het één keer raken van de bal kan nog beter. Dan word je onvoorspelbaar in je acties. Ik heb goeie en mindere wedstrijden gespeeld. Tegen De Graafschap was het minder. Toen zat het team in een dip. Als jonge speler is het dan moeilijk om het voortouw te nemen.''
Diemers werd enkele wedstrijden naar de reservebank verwezen. Tim Keurntjes, gehuurd van FC Groningen, kreeg aanvankelijk de voorkeur. ,,Ik begreep de trainer, maar had er 'We zullen ook in uitwedstrijden de punten moeten gaan pakken' wel veel moeite mee. Zijn uitleg was dat er meer diepgang vanuit het middenveld moest komen. Ik ben er hard aan gaan werken om in de wedstrijd meer loopacties te maken.''
Hij denkt veel na over voetbal. Mark Diemers laat een wedstrijd nooit zomaar achter zich. ,,Misschien sla ik dan wel eens door. Ik denk veel na over bepaalde momenten en waarom ik bepaalde keuzes maak. Ik heb zoveel enthousiasme in me zitten, ik wil zo graag.''
Het doel dat hij zichzelf heeft gesteld, praat niemand hem uit zijn hoofd. Nu is dat nog Cambuur. Volgend seizoen wil hij zich bij zijn nieuwe club FC Utrecht doorontwikkelen. ,,Ze zien me snel komen, maar ook snel weer gaan, hebben ze gezegd.'' FC Utrecht denkt dus dat er een snelle doorverkoop kan plaatsvinden, want een voetballer is handelswaar. Komt het zover, dan profiteert Cambuur financieel mee.
Diemers is realistisch. ,,De kans zit erin dat ik eerst in het beloftenteam kom. Ik zal ook wel eens op de tribune komen, maar ik ga door.'' Hij neemt al regelmatig een kijkje bij FC Utrecht en leert binnen de club steeds meer mensen kennen.
Mooi meegenomen is dat Bob Schepers (ex-Cambuur) hem bijpraat. ,,We bellen bijna iedere dag.'' In de Domstad gaat Diemers op zichzelf te wonen. ,,Ik kan prima voor mezelf zorgen.''
Hij neemt tips ter harte van routiniers als Tim Bakens en Yuri Rose, mannen met eredivisie-ervaring. ,,Ik luister goed naar ze. De eredivisie, daar moet en wil ik ook heen.''
Over de tweede seizoenshelft met Cambuur is Mark Diemers tot slot duidelijk: ,,We zullen ook in uitwedstrijden de punten moeten gaan pakken. Ik denk dat daar voor ons de sleutel ligt.''
LC
Leuk stukje van Diemers. Hoop dat hij over een paar jaar ergens in de top van Nederland speelt.
zou mooi zijn voor hem en voor de club.
Idd leuk stukje van mark.