Cambuur Online

Algemene Discussie => Van alles en nog wat => Topic gestart door: Jules058 op september 11, 2013, 15:01:55

Titel: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Jules058 op september 11, 2013, 15:01:55
Even leuk tussendoortje voor de anti dkv lieden onder ons.

Vanmiddag is het officeel geworden dat de nieuwe ijstempel niet dkv gebouwd gaat worden. Dat scheelt ook weer dat je als (frieze) burger niet hoeft bij te dragen aan het zooitje daarzo.  l8l
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Leovardiascc op september 12, 2013, 17:50:11
hoppa!! _O_
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Daddy T. op september 12, 2013, 18:19:30
Citaat van: Jules058 op september 11, 2013, 15:01:55
Even leuk tussendoortje voor de anti dkv lieden onder ons.

Vanmiddag is het officeel geworden dat de nieuwe ijstempel niet dkv gebouwd gaat worden. Dat scheelt ook weer dat je als (frieze) burger niet hoeft bij te dragen aan het zooitje daarzo.  l8l

Er komt gewoon een nieuw Thialf maar het heeft de strijd verloren om aangewezen te worden tot topsportlocatie.
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Jules058 op september 12, 2013, 21:04:55
Ik had het begrepen Idd, die boeren daarzo krijgen nu wel een nieuwe ijsbaan maar voor wie is dan de vraag. Het gaat 55miljoen kosten om te bouwen. En na wat ik begrepen had is dit geld afkomstig van een energiemaatschappij die geld aan de provincie had gegeven.

Leuke is dan wel dat dkv met de naam als (sportstad) minder geloofwaardig wordt.
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Leovardiascc op september 12, 2013, 22:30:09
Citaat van: Jules058 op september 12, 2013, 21:04:55
(sportstad)

boerendorp  :_schater
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: SCC-J op september 12, 2013, 22:33:39
Citaat van: Jules058 op september 12, 2013, 21:04:55
Ik had het begrepen Idd, die boeren daarzo krijgen nu wel een nieuwe ijsbaan maar voor wie is dan de vraag. Het gaat 55miljoen kosten om te bouwen. En na wat ik begrepen had is dit geld afkomstig van een energiemaatschappij die geld aan de provincie had gegeven.

Leuke is dan wel dat dkv met de naam als (sportstad) minder geloofwaardig wordt.
Bedoel je de nuon gelden?  :_schater
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Jules058 op september 13, 2013, 01:30:08
Citaat van: SCC-J op september 12, 2013, 22:33:39
Bedoel je de nuon gelden?  :_schater

Ik weet het ook niet zeker, ik heb het ook ergens gehoord vandaag. Zie mijn tekst hoe ik het had beschreven.  8P
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Clint op september 13, 2013, 07:25:33
Je gaat hier echt met droge ogen vertellen dat je hier nog nooit van gehoord hebt?

Speciaal voor jou dan:

Eerste verdeling
Op 3 juli hebben Provinciale Staten een eerste besluit genomen over de bestemming van het NUON-geld. Van de € 300 miljoen gaat € 30 miljoen naar de bouw van het nieuwe Thialf en € 26,4 miljoen naar projecten van de gemeenten Heerenveen en Smallingerland. Daarnaast is een aantal quick wins benoemd. Er wordt onder andere € 5 miljoen ingezet voor kredietfaciliteiten voor het MKB, € 5 miljoen voor het realiseren van traineeships voor pas afgestudeerden, € 5 miljoen voor het digitaliseren van het Friese erfgoed en € 11,8 miljoen voor duurzaam en zuinig wonen.

Deze quick wins kunnen na de zomer direct starten. In het najaar wordt een aantal projecten gehonoreerd die vanaf 2014 uitgevoerd worden. Deze quick wins moeten met elkaar voor meer dan 1200 arbeidsjaren zorgen.

Nieuwe ideeën
Ideeën die vanaf juli worden ingediend, gaan niet mee bij de uitwerking van de investeringsagenda. Nieuwe ideeën kunnen indieners aanhouden tot het besluit van Provinciale Staten in november. Dan is duidelijk waar geld voor beschikbaar komt en kunnen projectaanvragen worden ingediend.

Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: drg op september 13, 2013, 08:54:20
Benieuwd waar ze het van gaan onderhouden... Gaat ons zeker ook weer geld kosten?

En wat doen ze met dat oude bouwval dan? Willen ze zeker ook als een monument overeind houden?
Titel: Re: Nieuwe ijsbaan definitief naar almere.
Bericht door: Jules058 op september 13, 2013, 22:55:45
Citaat van: clint op september 13, 2013, 07:25:33
Je gaat hier echt met droge ogen vertellen dat je hier nog nooit van gehoord hebt?

Speciaal voor jou dan:

Eerste verdeling
Op 3 juli hebben Provinciale Staten een eerste besluit genomen over de bestemming van het NUON-geld. Van de € 300 miljoen gaat € 30 miljoen naar de bouw van het nieuwe Thialf en € 26,4 miljoen naar projecten van de gemeenten Heerenveen en Smallingerland. Daarnaast is een aantal quick wins benoemd. Er wordt onder andere € 5 miljoen ingezet voor kredietfaciliteiten voor het MKB, € 5 miljoen voor het realiseren van traineeships voor pas afgestudeerden, € 5 miljoen voor het digitaliseren van het Friese erfgoed en € 11,8 miljoen voor duurzaam en zuinig wonen.

Deze quick wins kunnen na de zomer direct starten. In het najaar wordt een aantal projecten gehonoreerd die vanaf 2014 uitgevoerd worden. Deze quick wins moeten met elkaar voor meer dan 1200 arbeidsjaren zorgen.

Nieuwe ideeën
Ideeën die vanaf juli worden ingediend, gaan niet mee bij de uitwerking van de investeringsagenda. Nieuwe ideeën kunnen indieners aanhouden tot het besluit van Provinciale Staten in november. Dan is duidelijk waar geld voor beschikbaar komt en kunnen projectaanvragen worden ingediend.

Het enige wat ik nog mee krijg uit Friesland is het nieuws over Cambuur / Leeuwarden ben woonachtig in Rotterdam dan pik je toch een stuk minder op over wat daarzo allemaal nog speelt.