SC Cambuur zet eerste stap naar vrouwenvoetbal met MO17 team
28 maart 2024, 10:40
Ooit was SC Cambuur ??n van de voorlopers in het Nederlandse betaald voetbal op het gebied van vrouwenvoetbal en dat gaat met ingang van het seizoen 2024/2025 een passend vervolg krijgen. Vanuit een samenwerking met de Meiden Voetbal Academie Nederland (MVAN) zal er na de zomer gestart worden met een SC Cambuur Meiden Onder 17 team.
Dit team, bestaand uit speelsters vanuit de Academie en nog te selecteren talenten, gaat spelen op locatie onder de naam en vlag van SC Cambuur.
Het nieuwe team moet de opmaat worden naar een serieuze vrouwenvoetbal-tak met op termijn ook een eerste elftal. ?Dat is zeker ons streven?, zo licht algemeen directeur Ard de Graaf desgevraagd toe. ?Anno 2024 hoort vrouwenvoetbal een plek te hebben binnen een BVO en we willen dit graag stap voor stap uitbouwen met de kennis en expertise van MVAN als partner. Dat heeft ook alles te maken met de transitie naar het nieuwe stadion, waar op dit moment logischerwijs veel aandacht naartoe gaat. Dit is daarom een goed begin, maar zeker niet het eindstation.?
Een trotse Jos Miedema, Hoofd van de Meiden Voetbal Academie Nederland, vult aan: ?Het voelt erg goed dat wij van SC Cambuur het vertrouwen krijgen om de vrouwenvoetbal-tak van de club vorm te mogen geven. Vanaf het eerste moment voelden de gesprekken die we met elkaar voerden vertrouwd aan en kwamen we er al gauw achter dat we dezelfde normen en waarden delen. De club gaf aan de meiden graag te verwelkomen binnen de Cambuur-familie. Dat gaf voor mij de doorslag. Met deze samenwerking kunnen wij als MVA Nederland onze koers blijven vervolgen om het vrouwenvoetbal op de kaart te zetten. De gezamenlijke stap die we nu zetten is heel belangrijk voor de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal in het Noorden waarbij talentvolle speelsters de kans krijgen om zich volop te ontwikkelen. Wij zijn er klaar voor!?
Of moet dit op cambuurvrouwenonline.nl :?
Nee Holwerd is goed zo heel mooi nieuws eindelijk vrouwen voetbal bij Cambuur Leeuwarden.
Succes en maak er wat van.
vrouwen en voetbal horen niet in 1 zin.
|:)
Citaat van: okkele op maart 28, 2024, 21:20:04
vrouwen en voetbal horen niet in 1 zin.
|:)
Behalve in de bovenstaande zin dan. Voor mij is het een totaal andere sport....
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 28, 2024, 21:37:23
Behalve in de bovenstaande zin dan. Voor mij is het een totaal andere sport....
het is meest groeiende sport bij vrouwen :D
Dat vrouwen willen voetballen is helemaal prima. Moet je ook zeker stimuleren. Zolang ik er maar niet naar hoef te kijken.
Focus eerst maar eens op de mannen, genoeg werk aan de winkel komende zomer. Dat is en blijft de core business
Is gewoon als BVO een licentie eis. Dus je kunt er niet (meer) omheen helaas.
Citaat van: NRG op maart 29, 2024, 13:51:36
Dat vrouwen willen voetballen is helemaal prima. Moet je ook zeker stimuleren. Zolang ik er maar niet naar hoef te kijken.
Ik kijk graag naar vrouwen....
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op april 02, 2024, 18:57:16
Ik kijk graag naar vrouwen....
Oek as su voetballe binne dur wel genoeg ut ansien weerd. En as su dan felieze hewwe je toch un leuke avond had :_schater :_schater
Citaat van: Vlampiep op april 02, 2024, 19:08:22
Oek as su voetballe binne dur wel genoeg ut ansien weerd. En as su dan felieze hewwe je toch un leuke avond had :_schater :_schater
dan kiekst do met andere ogen naar vrouwenvoetbal as ik, de meesten sien er net su uut su at se voetballe of wat er foor door mut gaan
https://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl/gestopte-van-olst-aan-de-slag-bij-sc-cambuur-welkome-versterking/
Citaat van: Grijskijkert op mei 23, 2024, 09:55:37
https://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl/gestopte-van-olst-aan-de-slag-bij-sc-cambuur-welkome-versterking/
Volg je dat ??k al :thumbsup
Alles wat over Cambuur Leeuwarden gaat is :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op mei 23, 2024, 10:32:19
Alles wat over Cambuur Leeuwarden gaat is :thumbsup
Waarom noem jij onze club altijd Cambuur Leeuwarden, terwijl we al jaren SC (Sportclub) Cambuur heten
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 23, 2024, 13:38:27
Waarom noem jij onze club altijd Cambuur Leeuwarden, terwijl we al jaren SC (Sportclub) Cambuur heten
SC Cambuur Leeuwarden :y
Citaat van: Noordcambuur op mei 23, 2024, 18:10:07
SC Cambuur Leeuwarden :y
Wikipedia: :y
1964 ? 1989: SC Cambuur
1989 ? 2007: Cambuur Leeuwarden
2007 ? 2009: SC Cambuur Leeuwarden
2009 ? heden: SC Cambuur
Wist dat ook niet helemaal precies om eerlijk te zijn ... Dat we toen naar Cambuur Leeuwarden gingen weet ik nog wel. Heb gewoon Cambuur op mn sjaaltje en dat vind ik prima. |:)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 23, 2024, 19:23:18
Wikipedia: :y
1964 ? 1989: SC Cambuur
1989 ? 2007: Cambuur Leeuwarden
2007 ? 2009: SC Cambuur Leeuwarden
2009 ? heden: SC Cambuur
bedankt Kuz :thumbsup heb ik weer wat geleerd,nou wil ik niet zeggen dat het nooit meer gaat gebeuren :_schater
Nieuw seizoen...
Hup Cambuur Leeuwarden....!
(Zal zelf bepalen wat ik er tegen zeg waarvan ik hou)
Niet bang voor m zijn he Noord.
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op mei 23, 2024, 23:43:50
Nieuw seizoen...
Hup Cambuur Leeuwarden....!
(Zal zelf bepalen wat ik er tegen zeg waarvan ik hou)
Niet bang voor m zijn he Noord.
Delfzijl kruipt in zijn warme bedje en zegt: he Cambuur Leeuwarden, kom eens lekker tegen me aan liggen :proost
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 24, 2024, 03:25:07
Delfzijl kruipt in zijn warme bedje en zegt: he Cambuur Leeuwarden, kom eens lekker tegen me aan liggen :proost
dat wordt lepeltje lepeltje :_schater