Van harte welkom en hopelijk een waardig opvolger van Stevens.
Zo'n groot nieuws dat cambuur.nl down is gegaan. :_schater
O Jogo meldt (https://www.ojogo.pt/internacional/portugueses/noticias/joao-virginia-vai-renovar-pelo-everton-antes-de-somar-novo-emprestimo-15003696.html) het inmiddels ook:
CiteerNa zijn uitleenperiode bij Sporting zal Joao Virginia zijn carri?re in Nederland voortzetten.
De doelman van Liverpool zal zijn contract met Everton verlengen voordat hij opnieuw voor een seizoen wordt uitgeleend, ditmaal aan Cambuur, een club uit de Nederlandse hoogste klasse.
Volgens de pers van dat land is de doelman vrijdagochtend al in de faciliteiten van de club aanwezig geweest, om alle details te regelen. De offici?le aankondiging zal binnenkort zijn.
Vertaald met www.DeepL.com/
Lijkt er dus niet op dat er een koopoptie zal zijn.
Welkom Joao en heel veel succes bij Cambuur Leeuwarden |:)
Dit goed nieuws, ik denk dat wij aan deze man een goede keeper zullen hebben. En verlost van De reuzelaar Stevens.
Welkom en veel succes |:)
bem-vindo ao clube mais bonito da Holanda.
|:)
stevens natrappen lijkt me nou echt niet nodig.
Citaat van: okkele op juli 08, 2022, 20:12:13
bem-vindo ao clube mais bonito da Holanda.
|:)
stevens natrappen lijkt me nou echt niet nodig.
wat staat daar dan?
Mooi dat onze club weer een talent heeft weten vast te leggen. Een jonge met voldoende ervaring die komt om zich te laten zien en ons te versterken. Nu nog een linker centrale verdediger en een rechts back en zijn achterin klaar.
Volgens Reon van VI
De transfer van Jo?o Virginia naar Cambuur betreft een zogeheten platte huur. Dus geen opties of andersoortige tierelantijnen.
Everton mag hem niet tussentijds terughalen, met uitzondering van een situatie waarin de keeper in Leeuwarden helemaal niet aan spelen toekomt.
Als in dat Ruiter gaat keepen of er een twist met Stevens komt?
Joao is wel genoemd als Nr. 1 keuze onder de lat
Als hij om wat voor reden dan ook niet gaat keepen dan kunnen ze hem terughalen. Maar tot dat moment is ie gewoon onze onbetwiste nummer 1 :insane
Booy is heel helder in het interview met omrop Fryslan. Virginia is al een tijd in beeld als eerste keeper en is nu rond.
Stevens is inmiddels afgebeld. Ruiter heeft zelf om een stage gevraagd en weet dat hij 2e keeper zou worden. Volgende week praten ze verder met Ruiter , maar Booy klonk wel positief over de combi jonge eerste keeper met een hele ervaren 2 keeper.
Citaat van: Eewal op juli 08, 2022, 20:19:19
wat staat daar dan?
neenee, een welkom , geen misverstanden hier.
ik reageerde meer op bens.
Citaat van: okkele op juli 08, 2022, 21:04:01
neenee, een welkom , geen misverstanden hier.
ik reageerde meer op bens.
haha ok?, ja ik snap het. Ben wel benieuwd waar Stevens terecht komt, ik gun hem het beste.
Volgens de geruchten gaat Stevens naar Emmen.
https://lc.nl/sport/%E2%80%98Negen-doelpunten-tegen-gaat-niet-weer-gebeuren%E2%80%99-27807805.html (https://lc.nl/sport/%E2%80%98Negen-doelpunten-tegen-gaat-niet-weer-gebeuren%E2%80%99-27807805.html)
Iemand? :proost
Citaat van: Specuveter op juli 08, 2022, 21:08:49
Volgens de geruchten gaat Stevens naar Emmen.
Bizarre keuze, laat maar gaan toch
Citaat van: Destroyer op juli 08, 2022, 22:58:57
Bizarre keuze, laat maar gaan toch
Jammer. Was een keeper voor ons. Maar veel plezier bij die niets zeggende kutclub
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 08, 2022, 22:27:01
https://lc.nl/sport/%E2%80%98Negen-doelpunten-tegen-gaat-niet-weer-gebeuren%E2%80%99-27807805.html (https://lc.nl/sport/%E2%80%98Negen-doelpunten-tegen-gaat-niet-weer-gebeuren%E2%80%99-27807805.html)
Iemand? :proost
?Negen doelpunten tegen gaat niet weer gebeuren?
LEEUWARDEN
De beoogde eerste doelman is binnen. De Portugees Joao Virginia staat komend seizoen onder de lat bij SC Cambuur.
Johan Stobbe
Ja, Joao Virginia had voordat hij de afgelopen weken in contact kwam met SC Cambuur al eens van de club gehoord. Alleen niet meteen op de meest positieve manier. De 22-jarige Portugees moet lachen. ,,Ik keepte vorig jaar in de Champions League tegen Ajax en vooraf keken we naar beelden.??
Precies de hoogtepunten uit die ene wedstrijd die SC Cambuur graag uit het geheugen zou wissen, werden de doelman van toen nog Sporting CP uit Lissabon voorgeschoteld. ,,Het gaat dit jaar niet weer 9-0 worden??, zegt Virginia in vloeiend Engels.
De doelman is eigendom van Everton. De club uit de Engelse Premier League verhuurde hem vorig seizoen aan Sporting om vlieguren te maken onder de lat. Dat lukte niet helemaal. Acht wedstrijden speelde hij slechts. ,,Ik wist dat ik daar voor de bekerwedstrijden was. Het was toch een goede ervaring.??
Sporting wilde graag met de doelman verder. Virginia heeft echter perspectief om eerste doelman te worden nodig. Dat krijgt hij bij Cambuur. Niet voor niets stond het cijfer 1 op zijn groene keepersshirt toen hij vrijdagmiddag werd gepresenteerd. ,,We hebben Everton duidelijk gemaakt dat we op zoek zijn naar een eerste doelman??, zegt Foeke Booy.
De technisch manager van Cambuur werd al vroeg in de zomerse transferperiode getipt over Virginia. Dat werkte in Cambuurs voordeel. Er was veel interesse in de Portugees. ,,Dat maakte het vooral de laatste zes dagen heel spannend. Fantastisch dat een jonge doelman met al veel ervaring bij ons komt.??
Cambuur huurt de doelman voor een jaar zonder een optie tot koop. Zaterdag is hij er nog niet bij als de Leeuwarders in Duitsland oefenen tegen FC Magdeburg. ,,Ik ga wel even met de keeperstrainer het veld op. Maandag sluit ik aan bij de groep.??
Virginia weet waarom hij in de eredivisie gaat spelen. ,,Everton wil dat ik veel wedstrijden speel en dan terugkom om de strijd om de plek onder de lat aan te gaan.?? De eredivisie ziet hij als een prima leerschool. ,,Ze spelen hier weer ander voetbal. Dat wordt weer een goede ervaring voor me. Zeker omdat we hier aanvallend voetbal spelen en opbouwen van achteruit.??
Omdat hij daarin een belangrijke pion wordt, wil Virginia zo snel mogelijk op Nederlandse les. ,,Voor de coaching, maar ook om met de supporters te kunnen praten.?? Het familiaire van Cambuur is ook iets wat hem over de streep trok om voor Leeuwarden te kiezen.
De eerste woordjes leerde hij al meteen bij zijn aankomst in de stad. De letters DKV bijvoorbeeld, de bijnaam van de rivaal uit Heerenveen. ,,Ik weet dat dat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen wordt.?? En die tegen Ajax, want daar heeft zowel Cambuur als Virginia wat recht te zetten.
Citaat van: gobo op juli 08, 2022, 23:29:54
Jammer. Was een keeper voor ons. Maar veel plezier bij die niets zeggende kutclub
Hij kan nu wel zeggen dat Cambuur een andere keeper heeft gehaald dus hij moest toch iets.
Citaat van: hobbes op juli 09, 2022, 09:52:41
Hij kan nu wel zeggen dat Cambuur een andere keeper heeft gehaald dus hij moest toch iets.
ze hebben tot het laatst aan toe de deur open gehouden voor Stevens.
Maar Cambuur moest ook door.
Citaat van: Destroyer op juli 08, 2022, 22:58:57
Bizarre keuze, laat maar gaan toch
Zullen wel beter betalen mbv Lubbers. Net als dat ze een non eu speler in de KKD op de loonlijst hadden.
Mooi aanwinst voor Cambuur deze keeper (op het eerste gezicht en afgaande op zijn CV) |:) |:)
Alhoewel ik het nog steeds jammer vind dat Stevens niet is gebleven. Ik denk dat Sonny ook een beetje pech heeft gehad met de degradanten dit jaar. Een club als Heracles, Zwolle of Willem II zullen op het hoogste niveau normaal gesproken meer betalen dan ons. Misschien was z'n hoop daar op gevestigd maar nu zij in de KKD spelen is dat natuurlijk geen optie meer. Enige wat dan overblijft (op dit moment) is inderdaad Emmen. Dan ga je er mijn inziens, zonder door een geel blauwe bril te kijken, qua club niet op vooruit :wall Gevalletje gegokt en verloren voor Stevens ben ik bang. :proost
Citaat van: Stiens op juli 09, 2022, 11:49:31
Mooi aanwinst voor Cambuur deze keeper (op het eerste gezicht en afgaande op zijn CV) |:) |:)
Alhoewel ik het nog steeds jammer vind dat Stevens niet is gebleven. Ik denk dat Sonny ook een beetje pech heeft gehad met de degradanten dit jaar. Een club als Heracles, Zwolle of Willem II zullen op het hoogste niveau normaal gesproken meer betalen dan ons. Misschien was z'n hoop daar op gevestigd maar nu zij in de KKD spelen is dat natuurlijk geen optie meer. Enige wat dan overblijft (op dit moment) is inderdaad Emmen. Dan ga je er mijn inziens, zonder door een geel blauwe bril te kijken, qua club niet op vooruit :wall Gevalletje gegokt en verloren voor Stevens ben ik bang. :proost
Die clubs betalen in de kkd waarschijnlijk nog steeds meer dan ons?.
Dat weet ik wel zeker. Qua geld misschien aantrekkelijk qua sportief niveau niet. (Voor Stevens in dit geval denk ik)
Citaat van: Destroyer op juli 08, 2022, 22:58:57
Bizarre keuze, laat maar gaan toch
bizar??? gaat gewoon om de pegels
Hopen dat vandaag een incident was.
Zelden iemand zo onzeker en zwak zien keepen.
Citaat van: AL op augustus 06, 2022, 21:26:56
Hopen dat vandaag een incident was.
Zelden iemand zo onzeker en zwak zien keepen.
klopt helemaal niet sterk.
Waardeloze keeper, Sonny maar een contract aanbieden.
Citaat van: Naastismis op augustus 06, 2022, 21:56:44
Waardeloze keeper, Sonny maar een contract aanbieden.
Alweer? die wilde niet. komt wel goed met deze keeper.
Het is een hele andere soort keeper als Stevens. Deze wil snel doorspelen met bijv corners tegen oid. Maar gezien wij weer alles in strafschop gebied hebben. En er niemand voorin staat kan dat niet. Is maar 1 voorbeeld zo waren er wel meer.
Citaat van: sk13 op augustus 08, 2022, 00:05:17
Het is een hele andere soort keeper als Stevens. Deze wil snel doorspelen met bijv corners tegen oid. Maar gezien wij weer alles in strafschop gebied hebben. En er niemand voorin staat kan dat niet. Is maar 1 voorbeeld zo waren er wel meer.
Ik begrijp ook nog steeds de reden daarachter niet. Elke bal die je nu uitverdedigt krijg even hard weer terug..
Zag er bij beide goals niet helemaal lekker uit. Maarja Sonny is ook niet te evenaren.
Deze jongen is een klasse beter dan onze grote vriend Stevens. Moet even de tijd hebben.
Citaat van: wiekie1969 op augustus 08, 2022, 09:45:10
Deze jongen is een klasse beter dan onze grote vriend Stevens. Moet even de tijd hebben.
Ik weet niet of ik dit met jou eens ben eigenlijk, vandaag op de training ook een aantal onzekere momenten. En tegen Excelsior heeft die niet 1 keer een bal uitgetrapt. Hier ligt duidelijk niet zijn kwaliteit, en zoals hierboven genoemd bij beide goals niet vrijuit.
Keepers (en spitsen)hebben tijd nodig, dit is wel een goeie keeper
Reactie van het publiek is ook belangrijk? zag je met Mous die groeide door gezang vanaf de tribunes.
Deze kan heersen in de 16 als hij met lef en vertrouwen speelt.
Citaat van: Oebieman op augustus 08, 2022, 07:44:05
Ik begrijp ook nog steeds de reden daarachter niet. Elke bal die je nu uitverdedigt krijg even hard weer terug..
ts wil bij corners zo veel mogeljk mensen in de 16 meter zodat er minder ruimte
is voor de tegenstander das de enige gedachte.
mijn gedachte is laat er 2 of 3 voorop staan dan moet de tegenstander
daar mensen bij houden .
Twee snelle jongens voorin houden. Zodat keeper snelle spelhervatting kan doen. Eens met denistel
Ik denk dat Henk dat ook wel wil(de), maar als je zoveel tegen hebt gekregen uit corners dan probeer je wat he
Citaat van: EdsjeSCC op augustus 12, 2022, 19:45:13
Ik denk dat Henk dat ook wel wil(de), maar als je zoveel tegen hebt gekregen uit corners dan probeer je wat he
volgens mij deed hij dat ook in de kkd.
En waarom niet een Kallon voorin houden. Zorgt vaak voor meer mensen die dan niet meegaan bij corners
Citaat van: zeewolde op augustus 12, 2022, 19:48:34
volgens mij deed hij dat ook in de kkd.
En waarom niet een Kallon voorin houden. Zorgt vaak voor meer mensen die dan niet meegaan bij corners
wie
Hij bedoelt Sarhaoui denk ik
Citaat van: EdsjeSCC op augustus 12, 2022, 19:45:13
Ik denk dat Henk dat ook wel wil(de), maar als je zoveel tegen hebt gekregen uit corners dan probeer je wat he
Om Cruyffiaans te denken; als wij 3 voorop houden, moeten zij er ten minste 3 achterop houden (vaak 4). Die kunnen dan al niet meer gevaarlijk zijn in de 16.
?Waarom moeten alle elf spelers in het strafschopgebied staan? Met elf heb je er al twee te veel, omdat de tegenstander de keeper en de nemer van de hoekschop mist. Het is dus sowieso elf tegen negen. Als je ook nog drie man voorin houdt, dan wordt de tegenstander gedwongen die te dekken en wordt het acht tegen zes. Nog een stap verder is om twee spelers net buiten de zestien te houden, waardoor het zes tegen vier wordt. Of eigenlijk zesenhalf tegen vier, omdat jij nog iemand erbij hebt die zijn handen mag gebruiken.? Deze theorie gaat er overigens wel vanuit dat je niemand bij de palen hebt staan.
Edit: helemaal eens met zeewolde en denistel hierboven dus
Citaat van: veteraan op augustus 12, 2022, 23:55:29
Hij bedoelt Sarhaoui denk ik
nee bedoelde vorig seizoen als voorbeeld.
Man of the match. Goed voor zijn zelfvertrouwen. Prima doelman voor ons.
Citaat van: Eewal op augustus 13, 2022, 23:00:09
Man of the match. Goed voor zijn zelfvertrouwen. Prima doelman voor ons.
Heel fijn dat hij zich onderscheide. Goed voor zijn zelfvertrouwen en, net zo belangrijk, mijn zelfvertrouwen is hem
Uitstekend optreden.
Citaat van: Viper op augustus 13, 2022, 23:17:41
Uitstekend optreden.
prima keeper, heerst in de lucht en durft uit te komen en een prima trap.
Hij overziet het spelletje ook heb ik het idee: snelle spelhervattingen en uitworpen.
Citaat van: Viper op augustus 14, 2022, 01:28:55
Hij overziet het spelletje ook heb ik het idee: snelle spelhervattingen en uitworpen.
Inderdaad, en het centrale duo slaat ook vaker een station(speler) over waardoor het spel van achteruit ook sneller gaat.
Citaat van: Viper op augustus 14, 2022, 01:28:55
Hij overziet het spelletje ook heb ik het idee: snelle spelhervattingen en uitworpen.
Opvallend verschil idd! Top
Heeft het startsein gegeven voor de ommekeer die later in de wedstrijd kwam. Geweldig.
Citaat van: Viper op augustus 13, 2022, 23:17:41
Uitstekend optreden.
als hij dit blijft laten zien dan is het misschien wel de beste keeper die ik ooit heb gezien hier. Wat een heerser. Ik weet het is nog maar 1x . Groot en sterk maar ook durf en met corners tegenstander ook de baas en dat in Utrecht
Portugees h?. Die knalt er altijd in. :thumbsup
Benieuwd hoe hij dit kan doortrekken.
Het is wel een heel ander type dan Stevens. Je zag een aantal momentjes dat hij de goal uitkwam en de verdediging dat niet helemaal verwachtte (1 weggegeven corner van Bergsma). Dat komt de komende wedstrijden wel.
Het zal ook nog wel eens fout gaan met te ver uitkomen of een tegenstander uitkappen maar dat hoort erbij met zo'n keeper. Voorlopig heeft hij een punt gepakt en dat gaat hopelijk nog veel vaker gebeuren. Het is er eentje die met lef keept en dat past heel goed bij onze spelopvatting.
Je zag hem ook echt genieten na afloop, mooi om te zien.
En voor m?n gevoel iets vaker de lange bal. Genoten van hem! En ook zijn beleving rondom de club. Helemaal top |:) Gevoelsmatig hebben die buitenlandse spelers dat allemaal net even een tikje extra
Een andere verrassing is Jo?o Virginia, de Portugese keeper die Sonny Stevens opvolgde bij SC Cambuur. Dat leidde tegen FC Utrecht tot een eerste clean sheet. Helemaal onbekend is hij in Nederland niet. Virginia stond vorig seizoen bij Sporting Portugal onder de lat in het Champions League-duel met Ajax, dat met 4-2 verloren ging. Marcel Brands, de huidige algemeen directeur van PSV, haalde Virginia in 2018 van Arsenal naar Everton. ?Een goede jongen, een goede prof en een groot talent?, zegt Brands over de keeper die door de club uit Liverpool eerder verhuurd werd aan Reading en vorig jaar dus aan Sporting. In acht duels hield hij daar vier keer de nul.
Keepen ?uit de goal?
Virginia voelt zich in Friesland voorlopig op zijn plek. ?Ik keep uit de goal, ben goed met mijn voeten en kom uit mijn doel bij hoge voorzetten?, zo omschrijft hij zijn kwaliteiten. ?Ik kan een verdediging aardig organiseren om te voorkomen dat er geschoten wordt. Maar gebeurt dat toch, dan heb ik een aardige safe in huis.?
De Portugese doelman wil zich bewijzen, om dan in zijn laatste contractjaar voor zijn kans te gaan bij Everton.
Bron: https://www.telegraaf.nl/sport/1742508951/na-jaren-van-ellende-in-nederland-keepersgilde-krijgt-boost
Citaat van: Stiens op augustus 17, 2022, 09:44:10
Een andere verrassing is Jo?o Virginia, de Portugese keeper die Sonny Stevens opvolgde bij SC Cambuur. Dat leidde tegen FC Utrecht tot een eerste clean sheet. Helemaal onbekend is hij in Nederland niet. Virginia stond vorig seizoen bij Sporting Portugal onder de lat in het Champions League-duel met Ajax, dat met 4-2 verloren ging. Marcel Brands, de huidige algemeen directeur van PSV, haalde Virginia in 2018 van Arsenal naar Everton. ?Een goede jongen, een goede prof en een groot talent?, zegt Brands over de keeper die door de club uit Liverpool eerder verhuurd werd aan Reading en vorig jaar dus aan Sporting. In acht duels hield hij daar vier keer de nul.
Keepen ?uit de goal?
Virginia voelt zich in Friesland voorlopig op zijn plek. ?Ik keep uit de goal, ben goed met mijn voeten en kom uit mijn doel bij hoge voorzetten?, zo omschrijft hij zijn kwaliteiten. ?Ik kan een verdediging aardig organiseren om te voorkomen dat er geschoten wordt. Maar gebeurt dat toch, dan heb ik een aardige safe in huis.?
De Portugese doelman wil zich bewijzen, om dan in zijn laatste contractjaar voor zijn kans te gaan bij Everton.
Bron: https://www.telegraaf.nl/sport/1742508951/na-jaren-van-ellende-in-nederland-keepersgilde-krijgt-boost
Komkommertijd bij de Telegraaf, een artikel op basis van 2 wedstrijden :_schater. Wel positief natuurlijk dat onze keeper zo in het zonnetje wordt gezet. Geeft die jongen ook een boost na al die onzekere jaren!
Citaat van: YellowBlue op augustus 13, 2022, 23:32:32
prima keeper, heerst in de lucht en durft uit te komen en een prima trap.
Mee eens, ik heb zo'n gevoel dat ie nog beter gaat keepen de meer wedstrijden hij speelt en het vertrouwen krijgt van supporters.
Net als Mous hier.
Hebben we het bonnetje nog?
Man wat een verschrikkelijke keeper is dit zeg.
Kunnen we Stevens nog terug halen? Ik ben er klaar mee.
Misschien wil vd Vlag wel invallen
De zoveelste blunder. Ruiter volgende week maar proberen
Citaat van: Naastismis op augustus 28, 2022, 18:54:22
De zoveelste blunder. Ruiter volgende week maar proberen
Kan
Voor de criticasters: klik 1 pagina terug: hosanna en hij stond al op het schild. Nu is het niets, een clown? :zucht
Ik mis stevens wel heel erg.Deze is na dit seizoen zeker geen 5 miljoen meer waard.
Citaat van: Cambuur Groningen op augustus 28, 2022, 19:06:00
Voor de criticasters: klik 1 pagina terug: hosanna en hij stond al op het schild. Nu is het niets, een clown? :zucht
je vond hem goed tegen Excelsior, Fortuna en nu weer?
Citaat van: zeewolde op augustus 28, 2022, 19:08:58
je vond hem goed tegen Excelsior, Fortuna en nu weer?
Ik vond hem tegen Utrecht erg goed, ik vind hem perfect tweebenig, en ja: ik vind dat hij dit soort ballen moet tegenhouden.
Ik vind het echter ook typisch dat het eerste wat ik teruglees weer een stel negatieve opmerkingen over de keeper is. Met alle respect voor Uldrikis en Jacobs: als die het vizier eens wat scherper stellen win je vam Excelsior en sta je hier ook gewoon mey 2-0 voor. En dat lees ik dan weer verdomd weinig terug
Zo is het CG. Je kunt hier Virginia wel weer de schuld van geven maar dat is veel te makkelijk.
Citaat van: De Gast op augustus 28, 2022, 19:17:11
Zo is het CG. Je kunt hier Virginia wel weer de schuld van geven maar dat is veel te makkelijk.
Zulke fouten is wel het verschil tussen degradatie en erin blijven. Stevens pakte punten voor ons, Virginia kost ons punten.
Citaat van: Cambuur Groningen op augustus 28, 2022, 19:14:15
Ik vond hem tegen Utrecht erg goed, ik vind hem perfect tweebenig, en ja: ik vind dat hij dit soort ballen moet tegenhouden.
Ik vind het echter ook typisch dat het eerste wat ik teruglees weer een stel negatieve opmerkingen over de keeper is. Met alle respect voor Uldrikis en Jacobs: als die het vizier eens wat scherper stellen win je vam Excelsior en sta je hier ook gewoon mey 2-0 voor. En dat lees ik dan weer verdomd weinig terug
Helemaal mee eens, de keeper heeft altijd de pech dat zijn fout bijna altijd fataal is. Maar scoor je je kansen dan was dit geen probleem. Hij was zelf ook heel dicht bij een doelpunt
Tegen Utrecht een punt gepakt, maar tegen Excelsior, Fortuna (zonder gevolgen) en AZ niet overtuigend. Hopelijk gaat het niet tussen de oren zitten, en gelukkig met Ruiter een ervaren alternatief.
Citaat van: Cambuur Groningen op augustus 28, 2022, 19:14:15
Ik vond hem tegen Utrecht erg goed, ik vind hem perfect tweebenig, en ja: ik vind dat hij dit soort ballen moet tegenhouden.
Ik vind het echter ook typisch dat het eerste wat ik teruglees weer een stel negatieve opmerkingen over de keeper is. Met alle respect voor Uldrikis en Jacobs: als die het vizier eens wat scherper stellen win je vam Excelsior en sta je hier ook gewoon mey 2-0 voor. En dat lees ik dan weer verdomd weinig terug
eens met betrekking tot Jacobs en Uldrikis.
Maar ik verwacht van een keeper met een dergelijk CV niet in 3 van de 4 wedstrijden zoveel fouten. Vandaag kost het je ook gewoon een punt.
Citaat van: Bernardo op augustus 28, 2022, 19:20:06
Zulke fouten is wel het verschil tussen degradatie en erin blijven. Stevens pakte punten voor ons, Virginia kost ons punten.
Als je zo voetbalt als we nu doen, dan blijven we er wel in, hoor.
Volgende week een mooie test voor Virginia, er zal genoeg geschoten worden en daarna weten we wel denk ik.
Ik hoop dat hij zich herpakt.
Bij alle tegendoelpunt zat hij er niet goed bij en zeker die van vandaag niet best.
Maar tegen Utrecht heeft hij een punt gepakt.
Citaat van: Noordcambuur op augustus 28, 2022, 19:37:44
Bij alle tegendoelpunt zat hij er niet goed bij en zeker die van vandaag niet best.
Maar tegen Utrecht heeft hij een punt gepakt.
Niet alleen tegen Utrecht, bij een 1-1 stand tegen Fortuna pakte hij ook een paar ballen anders was het daar misschien ook anders afgelopen. Maar een zure nederlaag vandaag.
Citaat van: J.v.G. op augustus 28, 2022, 19:55:51
Niet alleen tegen Utrecht, bij een 1-1 stand tegen Fortuna pakte hij ook een paar ballen anders was het daar misschien ook anders afgelopen. Maar een zure nederlaag vandaag.
jaaaa mooi kut ik had beetje gehoopt op een puntje.
Had die bal natuurlijk gewoon moeten pakken. Henk zei in het interview na afloop ook dat dit niet te vaak moet gebeuren (vorige week en deze week houdbare ballen laten lopen). Maar Henk vindt ?m desondanks een fantastische keeper en mens..
Ik denk dat Ruiter z?n kans ruikt..
Citaat van: Stiens op augustus 28, 2022, 21:26:52
Had die bal natuurlijk gewoon moeten pakken. Henk zei in het interview na afloop ook dat dit niet te vaak moet gebeuren (vorige week en deze week houdbare ballen laten lopen). Maar Henk vindt ?m desondanks een fantastische keeper en mens..
Ik denk dat Ruiter z?n kans ruikt..
Henk zei ook het is hem nu 2/3 keer overkomen en het moet en weet dat hetnu niet vaker gebeuren. Nog 2 van zulke flaters en het kost punten en dan staat hij er naast denk ik. Hoop niet dat het gebeurd, maar ben nog niet overtuigd.
Deze jongen komt er wel.
Komt wel goed.
Hij keepte uitstekend en was de baas in het strafschopgebied. Met corners gaat ie ook niks uit de weg . En dan .. Gvd . Toch zou ik hem voorlopig laten staan. Het lijkt wel alsof ie het niet goed ziet.
Iemand toevallig een VI PRO abonnement?
https://www.vi.nl/pro/een-mooie-doelman-waar-cambuur-nog-moois-aan-gaat-beleven-
Mooi staan laten.
Citaat van: poelie-lwd op augustus 28, 2022, 22:34:26
Mooi staan laten.
Tuurlijk. Maar moet wel beter. Alle doelpunten waren houdbaar tot nu toe
Citaat van: Bob Paisley op augustus 28, 2022, 23:27:35
Tuurlijk. Maar moet wel beter. Alle doelpunten waren houdbaar tot nu toe
klopt helemaal.
Citaat van: sunderland op augustus 28, 2022, 21:54:02
Hij keepte uitstekend en was de baas in het strafschopgebied. Met corners gaat ie ook niks uit de weg . En dan .. Gvd . Toch zou ik hem voorlopig laten staan. Het lijkt wel alsof ie het niet goed ziet.
Heel frusterend dat hij alles goed doet behalve die paar schoten die elke keeper gewoon moet hebben.
Ook zeer sterk met snel uitkomen vanaf de lijn.. daar voorkomt hij goals.
Als hij op de training wel gewoon schoten pakt, dan is het probleem waarschijnlijk mentaal (zelfvertrouwen, concentratie, whatever) en daar is wel wat aan te doen. En als hij schoten slecht inschat, dan gaat ?e dat niet meer leren. Maar ik kan me dat moeilijk voorstellen... dan was hij al eerder de opleiding uitgeschopt bij Everton.
Lekker laten staan tegen Ajax, dan krijgt hij genoeg te doen en is het beter te beoordelen dan tegen ploegen die 2 of 3 keer tussen de palen schieten.
Keepers en spitsen, zeker in onze positie, niet snel wisselen
Focus=Zelfvertrouwen, moet worden opgebouwd !
Zie net de goal terug, moet hij hem niet gewoon hebben deze bal? Dacht eerst dat ie veel meer in de hoek zat.
Citaat van: Bernardo op september 11, 2022, 17:07:54
Zie net de goal terug, moet hij hem niet gewoon hebben deze bal? Dacht eerst dat ie veel meer in de hoek zat.
Leek mij inderdaad ook houdbaar, maar het begint natuurlijk bij de domme terugspeelbal van Tol
Deze bal was zeker houdbaar!
AZ; houdbaar
1e Excelsior; houdbaar
Groningen; houdbaar
Door een stapje naar rechts is hij te laat. Weer een bal die hij wel had kunnen hebben dus.
Ik snap wel dat er mensen om Ruiter roepen, maar die is echt niet beter, die heeft in de voorbereiding ook geen sterke indruk gemaakt. Aan de andere kant kun je Virginia ook niet eindeloos laten staan als hij fouten blijft maken. Lastig.
Citaat van: El FLaco op september 12, 2022, 09:32:54
Deze bal was zeker houdbaar!
AZ; houdbaar
1e Excelsior; houdbaar
Groningen; houdbaar
Fortuna uit ook nog
Citaat van: Bernardo op september 12, 2022, 09:49:37
Fortuna uit ook nog
Worden de statistieken niet beter op ;-)
Allemaal heel leuk maar we moeten niet probleem bij de keeper zoeken maar het probleem ligt voorin.
Vorig seizoen vlogen de doelpunten ervoor in en nu krijgen we bijna geen kans om een doelpunt te maken.
dat is te makkelijk om te zeggen dat het dan aan de voorhoede ligt. hij heeft nu al meer fouten gemaakt dan stevens in het hele seizoen. als je niet op je keeper kunt bouwen (kijk bijv. naar zwolle vorig jaar met lamprou) dan wordt het heel lastig. wat dat betreft misschien nu wel het grootste gemis zelfs
Joao Virginia is niet vanwege zijn zwakte reeds bij twee topclubs onder contract geweest. Zijn 10 mede spelers blunderen er op los, maar dat leidt niet direct tot een tegentreffer. Ik durf te stellen dat onze keeper de minste fouten maakte in de afgelopen wedstrijden.
Als de verdediging solide speelt, is Joao een solide keeper, maar met blunderende verdedigers is hij ook soms uit positie.
Komt heus wel goed met onze keeper.
Citaat van: rody rules op september 12, 2022, 12:19:11
dat is te makkelijk om te zeggen dat het dan aan de voorhoede ligt. hij heeft nu al meer fouten gemaakt dan stevens in het hele seizoen. als je niet op je keeper kunt bouwen (kijk bijv. naar zwolle vorig jaar met lamprou) dan wordt het heel lastig. wat dat betreft misschien nu wel het grootste gemis zelfs
Is het verschil ook niet dat Stevens er op los grabbelde als we al een paar goals om de oren hadden gekregen? Dan valt het minder op. Die tegen AZ vond ik echt een overduidelijke fout, die tegen Fortuna van dichtbij ook, die van gisteren durf ik nog steeds te betwijfelen of het Virginia's fout was. Je leest ook nergens in de verslagen op VI, NOS of ESPN dat de keeper opzichtig blunderde
Tol moet beter opletten dan hoeven we deze discussie hier niet te voeren. Wat een lul met vingers
Toch is het wel zo dat een huurspeler, zeker een keeper, een directe versterking moet zijn. Je bent een speler voor een andere club aan het opleiden.
Zeker aangezien er geen koopoptie in zit, vind ik dat hij daardoor minder krediet verdient dan andere huurspelers (met optie).
Spitsen en keepers vallen negatief op als een team niet goed draait
Als je ze te snel wisselt wordt het niks meer voorlopig
Team is de sleutel !
Citaat van: Cor op september 12, 2022, 12:55:23
Tol moet beter opletten dan hoeven we deze discussie hier niet te voeren. Wat een lul met vingers
het ergste was nog dat hij een aantal minuten daarvoor ook al in de fout ging, wat gelukkig niet afgestraft werd.
Citaat van: El FLaco op september 12, 2022, 09:32:54
Deze bal was zeker houdbaar!
AZ; houdbaar
1e Excelsior; houdbaar
Groningen; houdbaar
Gok toch vijf punten verlies. Maar mooie groei huurspeler....
Ik hoop dat Cambuur alvast naar een keeper voor het volgende seizoen gaat kijken.
Citaat van: Noordcambuur op september 12, 2022, 10:09:40
Allemaal heel leuk maar we moeten niet probleem bij de keeper zoeken maar het probleem ligt voorin.
Vorig seizoen vlogen de doelpunten ervoor in en nu krijgen we bijna geen kans om een doelpunt te maken.
Dei bal leek mij ook houdbaar, maar ik zag een analyse van Zeinstra. Alhoewel de bal echt houdbaar is/lijkt, hangt het ook een beetje af van wat de afspraken over blokken van de bal met, in dit geval, Bangura zijn. Als hij moet blokken met zijn voeten bij elkaar dan kan de bal niet naar de korte hoek en zou hij logischerwijze kunnen rekenen op een bal in de lange hoek. Waar hij dus stond. Wij kennen de afspraken niet, maar dat is toch een interessant detail
Citaat van: PePe op september 13, 2022, 10:10:47
Ik hoop dat Cambuur alvast naar een keeper voor het volgende seizoen gaat kijken.
Dat moet sowieso aangezien hij voor een seizoen gehuurd wordt.
Ik begrijp niet -en ja, achteraf is het makkelijk praten- dat we voor dit cruciale seizoen een keeper hebben gehuurd die zich nog moet ontwikkelen. Zo?n belangrijke positie. Hier had m.i. een geroutineerde doelman moeten staan ? la Stevens (wat in eerste instantie ook de bedoeling was). Dat Virginia potentie heeft dat zal wel, maar daar kopen wij niks voor.
Citaat van: Montana op september 13, 2022, 11:39:03
Ik begrijp niet -en ja, achteraf is het makkelijk praten- dat we voor dit cruciale seizoen een keeper hebben gehuurd die zich nog moet ontwikkelen. Zo?n belangrijke positie. Hier had m.i. een geroutineerde doelman moeten staan ? la Stevens (wat in eerste instantie ook de bedoeling was). Dat Virginia potentie heeft dat zal wel, maar daar kopen wij niks voor.
ben het meestal niet met je eens, maar nu wel ..ik vind het een zeer onbetrouwbare keeper , hij heeft zeker al 2 a 3 punten gekost .
Citaat van: Jandehulk op september 13, 2022, 13:04:26
ben het meestal niet met je eens, maar nu wel ..ik vind het een zeer onbetrouwbare keeper , hij heeft zeker al 2 a 3 punten gekost .
Die betrouwbare reserve keeper zit op de bank ...
Citaat van: Jandehulk op september 13, 2022, 13:04:26
ben het meestal niet met je eens, maar nu wel ..ik vind het een zeer onbetrouwbare keeper , hij heeft zeker al 2 a 3 punten gekost .
Deze keeper lijkt mij goed genoeg, maar het is momenteel het collectieve falen wat ons de punten kost.
Citaat van: Montana op september 13, 2022, 11:39:03
Ik begrijp niet -en ja, achteraf is het makkelijk praten- dat we voor dit cruciale seizoen een keeper hebben gehuurd die zich nog moet ontwikkelen. Zo?n belangrijke positie. Hier had m.i. een geroutineerde doelman moeten staan ? la Stevens (wat in eerste instantie ook de bedoeling was). Dat Virginia potentie heeft dat zal wel, maar daar kopen wij niks voor.
alle portugese vertegenwoordigende elftallen , benfica , arsenal , everton en sporting portugal is niet routine genoeg?
ik weet dat ervaring en routine niet hetzelfde is maar dit levert toch genoeg op lijkt mij.
ook virginia komt nog wel op het goede spoor, het hele team is nog niet zoals het hoort en 1 persoon daar uit pikken vind ik niet terecht.
Citaat van: bommel op september 14, 2022, 21:04:16
Die betrouwbare reserve keeper zit op de bank ...
Vraag eerst maar eens in Tilburg hoe betrouwbaar hij is...
Citaat van: okkele op september 15, 2022, 14:49:53
alle portugese vertegenwoordigende elftallen , benfica , arsenal , everton en sporting portugal is niet routine genoeg?
ik weet dat ervaring en routine niet hetzelfde is maar dit levert toch genoeg op lijkt mij.
ook virginia komt nog wel op het goede spoor, het hele team is nog niet zoals het hoort en 1 persoon daar uit pikken vind ik niet terecht.
Een talent dus. Heeft idd potentie, maar dat is mijn punt niet.
Citaat van: bommel op september 14, 2022, 21:04:16
Die betrouwbare reserve keeper zit op de bank ...
Die kan er helemaal niks meer van.
Citaat van: poelie-lwd op september 16, 2022, 11:21:57
Die kan er helemaal niks meer van.
nou ik zag hem in die oefenwedstrijd bij Zwolle en daar schrok ik best van. Dat was toch slecht van die keepert
Citaat van: sunderland op september 16, 2022, 12:37:47
nou ik zag hem in die oefenwedstrijd bij Zwolle en daar schrok ik best van. Dat was toch slecht van die keepert
Ruiter zien keepen bij Maagdenburg, Daar werd ik ook niet heel vrolijk van..
Prima reddingen!
Houdt ons lang in de wedstrijd inderdaad, werd na de 2-1 ook in de steek gelaten.
Heeft uitstekend gedaan. Toch zie je nog onzekere trekjes. Soms simpele ballen die hij even los laat. Hopelijk is dit een opgaande lijn voor hem
Mooi laten staan. Vertrouwen geven.
Belangrijke reddingen vandaag. Hij keept met lef en dat betaalde zich vandaag wel uit.
Die ene ingreep op gakpo was geweldig en drie punten waard
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 01, 2022, 18:58:48
Die ene ingreep op gakpo was geweldig en drie punten waard
Hij groeit zeker,zat op die ene rare bal na goed in de wedstrijd
Die gekke momentjes zal hij wel houden op lage schoten, maar hij voorkomt weer goals door heel sterk uitkomen en met goede reflexen. Vertrouwen blijven geven, hij wordt steeds beter.
Best wel kritisch op hem geweest. Had vandaag weer een momentje. Maar laat wel zien dat hij veel potentie heeft. Prima gekeept vandaag.
De 0 gehouden en een prima ingreep bij de 1 op 1 tegen Gakpo.
Citaat van: LWD vak 7 op oktober 02, 2022, 08:02:44
De 0 gehouden en een prima ingreep bij de 1 op 1 tegen Gakpo.
Mooi ook hoe hij zijn moment vierde
En na het laatste fluitsignaal met Doke.
Had in de eerste helft ook al een geweldige redding, waar hij zich bij het uitkomen slim breed maakte.
Had dat balletje in de 1e minuut misschien klem moeten pakken maar voor de rest fantastisch gekeept, balletje die hij bij Gakpo voor de voeten weggriste was cruciaal!
geweldige uitstraling die man super gekeept
Punt terug gepakt vandaag |:)
Punt gepakt en goed gekeept.
Wordt steeds beter!
De slordigheden van hem moeten er wel uit. Lijkt wel concentratieverlies op sommige momenten.
Die bal door het midden werd gelukkig niet afgestraft.
en uittrappen moeten echt beter, die belanden te vaak in niemandsland of over de zijlijn. verder gaat het de goede kant op nu!
Virginia in het team van de week bij ESPN, VI, AD ?n Telegraaf
vandaag weer gezien op training was niet te passeren
Talent genoeg, nu nog constant worden.
Nu ook statistisch bewijs dat hij goed bezig is:
Virginia heeft meer goals voorkomen dan dan doorgelaten op basis van de kansen van tegenstanders.
Expected goals on target : 16,98
Goals tegen: 14
Dus een positief verschil van (bijna) 3 goals.
En staat daarmee op een mooie 4e plek in de eredivisie.
(bron: VI/ De opmerkelijke statistiek die de keeperswissel van FC Emmen verklaart).
Graag vanavond de 0 houden kerel w:)
Citaat van: Noordcambuur op oktober 15, 2022, 13:13:38
Graag vanavond de 0 houden kerel w:)
w??r de 0 houden!!
Joao vond ik een stuk rustiger aan de bal, zelfverzekerder, maakt nu echt stappen.
Houdt de ballen prima tegen. Mee voetballend zeer matig
Citaat van: Bob Paisley op oktober 23, 2022, 23:19:26
Houdt de ballen prima tegen. Mee voetballend zeer matig
Maar hij krijgt ook wel erg vaak ontzettende kutballen aangespeeld.
Zit de verdediging weer eens te kutten met slappe balletjes zijwaarts en terug, en worden ze helemaal tot aan de achterlijn gedrukt en dan krijgt Joao nog eens de bal aangespeeld terwijl er al een speler naar hem onderweg is, dan kun je er vrijwel ook niks meer mee.
Verdediging staat prima. Gewoon middenmoot qua tegengoals.
_O_ _O_ _O_
Wat een wedstrijd gekeept :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op november 04, 2022, 23:19:29
Wat een wedstrijd gekeept :thumbsup
Top aanwinst van Foeke :thumbsup
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 04, 2022, 23:26:26
Top aanwinst van Foeke :thumbsup
en Foeke gaat er uit?..in de winterstop gaat er heel wat gebeuren let maar op.
Citaat van: Noordcambuur op november 04, 2022, 23:37:17
en Foeke gaat er uit?..in de winterstop gaat er heel wat gebeuren let maar op.
Helpt niks joh. We vliegen er immers toch kansloos uit.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 04, 2022, 23:37:59
Helpt niks joh. We vliegen er immers toch kansloos uit.
zo je bent om zie ik al goed bezig :thumbsup
Altijd leuk de 2 en 3-0 eruit houden, maar is nou wel klaar!!
Citaat van: Bernardo op november 13, 2022, 16:25:01
Altijd leuk de 2 en 3-0 eruit houden, maar is nou wel klaar!!
wat mis ik een Stevens en een Kallon .
En deze keeper een filmpje laten maken :_schater
Geef de Ruyter de kans om hem na de winterstop 1e Keerbergen te maken Sjors.
Tja kost een hoop punten. Maar we hebben ook geen betere keeper.
Misschien nog een andere halen als er budget voor is
Lastig. Kon vandaag de druk niet aan. Afgelopen wedstrijden ook heel veel goals voorkomen... alleen scoren we dan niet waardoor hij die credits ook niet kreeg. Het is een 8 of een 4 lijkt wel en de TS zal daar best even goed over na denken.
kest alles wel op de keeper afschuiven maar rest van het team gewoon niet
goed genoeg 2e helft
Citaat van: denistel op november 13, 2022, 17:46:29
kest alles wel op de keeper afschuiven maar rest van het team gewoon niet
goed genoeg 2e helft
denistel je moet een keeper hebben waar je op kan vertrouwen en die hebben we niet.
Jammer, keepers foutjes zijn bijna altijd fataal. Te veel druk bij hem?
Citaat van: PePe op november 13, 2022, 18:31:20
Jammer, keepers foutjes zijn bijna altijd fataal. Te veel druk bij hem?
Yep te veel druk vrees ik
Citaat van: denistel op november 13, 2022, 17:46:29
kest alles wel op de keeper afschuiven maar rest van het team gewoon niet
goed genoeg 2e helft
Deze jongen weet ook dat een fout van hem bijna fataal is. Lijkt me geen prettige gedachte. En zo geschiedde..
Heeft er weinig tegen, dus andere keeper lijkt me niet nodig.
Citaat van: Destroyer op november 13, 2022, 18:36:26
Yep te veel druk vrees ik
maar komt heel koel over maar dat is dus de buitenkant.
Komt zwaar tekort en heeft ons genoeg punten gekost dit seizoen.
Dus mooi terug sturen naar Engeland.
Wat hebben wij een k..keeper :(
Citaat van: zeewolde op november 13, 2022, 18:57:05
Wat hebben wij een k..keeper :(
Wij hebben een hele jonge keeper die inderdaad fouten maakt. Een Portugees die eigendom is van een Engelse club en nu in de Nederlandse competitie keept. Natuurlijk maakt ie fouten. Ik geef het je te doen. Beetje goedkoop om het een kutkeeper te noemen. Misschien was het inderdaad verstandiger geweest om een Nederlandse keeper met routine te halen. O wacht. Die hebben we al. Misschien Ruiter gewoon een kans geven.
Citaat van: NRG op november 13, 2022, 19:11:22
Wij hebben een hele jonge keeper die inderdaad fouten maakt. Een Portugees die eigendom is van een Engelse club en nu in de Nederlandse competitie keept. Natuurlijk maakt ie fouten. Ik geef het je te doen. Beetje goedkoop om het een kutkeeper te noemen. Misschien was het inderdaad verstandiger geweest om een Nederlandse keeper met routine te halen. O wacht. Die hebben we al. Misschien Ruiter gewoon een kans geven.
Die kan er al helemaal niks van
Het is nog heel wisselvallig bij hem, wat je hem niet kwalijk kunt nemen gezien zijn leeftijd. De laatste weken haalt ie er ook hele goede ballen uit. Vandaag twee keer grabbelen, kost het je de kop. Ik heb wel vertrouwen in hem, kan gebeuren.
Eerste bal is een inschattingsfout, geen blunder ... dat hoort bij zijn stijl van keepen (en bij zijn leeftijd)., Hij heeft ook al veel ballen gepakt door van zijn lijn te durven komen.
En daarna is zag je eigenlijk al dat hij heel onzeker wordt waardoor hij mis zit op een houdbare bal. En in andere wedstrjden groeide hij juist na een redding... niet stabiel dus.
Heel veel onze tegengoals zijn schoten van rond de zestien... dat ligt niet alleen aan de keeper, we geven daar ook te veel ruimte. De TS zal zeker daar zeker over nadenken maar het grootste probleem was echt niet de keeper in de eerste seizoenshelft.
Kijk maar vast om een andere keeper want deze kan er helemaal niks van.
Citaat van: Noordcambuur op november 13, 2022, 19:22:03
Kijk maar vast om een andere keeper want deze kan er helemaal niks van.
Beetje goedkope reactie. Dit is het risico wat je neemt door een jonge keeper aan te trekken.
Citaat van: NRG op november 13, 2022, 19:24:45
Beetje goedkope reactie. Dit is het risico wat je neemt door een jonge keeper aan te trekken.
waarom een goedkope reactie het is de waarheid NRG.
Kijk eens wat voor keeper Heerenveen op doel heeft en NEC en ik kan er nog wel een paar noemen.
Het is niet alleen vandaag h?.
Maar we zullen het zien in januari.
Citaat van: Bankzitter op november 13, 2022, 19:20:31
Eerste bal is een inschattingsfout, geen blunder ... dat hoort bij zijn stijl van keepen (en bij zijn leeftijd)., Hij heeft ook al veel ballen gepakt door van zijn lijn te durven komen.
En daarna is zag je eigenlijk al dat hij heel onzeker wordt waardoor hij mis zit op een houdbare bal. En in andere wedstrjden groeide hij juist na een redding... niet stabiel dus.
Heel veel onze tegengoals zijn schoten van rond de zestien... dat ligt niet alleen aan de keeper, we geven daar ook te veel ruimte. De TS zal zeker daar zeker over nadenken maar het grootste probleem was echt niet de keeper in de eerste seizoenshelft.
En dat niet alleen, ook veel wedstrijden waar hij meerdere ballen eruit haalt maar ze voorin er niks inschieten. Als ze die ballen erin schieten zeggen we allemaal van deze man pakt punten voor ons
Stevens pakte punten voor ons
Deze kost meer dan dat ze pakt helaas
De aanval kost ons punten niet de keeper.
Als je kijkt naar het aantal tegendoelpunten verzuim je gewoon zelf te scoren anders sta je gewoon linkerrijte.
Dat is hoe ik erover denk.
Hij heeft ons wel punten gekost, maar niet zoveel dat wij dat allemaal hem de schoenen in kunnen schuiven.
:clint Cambuur for life!
Citaat van: Sakas op november 14, 2022, 15:07:38
De aanval kost ons punten niet de keeper.
Als je kijkt naar het aantal tegendoelpunten verzuim je gewoon zelf te scoren anders sta je gewoon linkerrijte.
Dat is hoe ik erover denk.
Hij heeft ons wel punten gekost, maar niet zoveel dat wij dat allemaal hem de schoenen in kunnen schuiven.
:clint Cambuur for life!
Goals tegen die houdbaar waren:
Cambuur-Excelsior 2x
Fortuna-Cambuur 1x
Cambuur-AZ 1x
Cambuur-Groningen 1x
DKV-Cambuur 2x
Dat is minimaal een punt of 4, dan ben je opeens niet meer 17e maar (gedeeld) 15e en sta je niet meer op een degradatie-plaats.
https://www.vi.nl/pro/fouten-in-friese-derby-de-afwijkende-zienswijze-van-joao-virginia (https://www.vi.nl/pro/fouten-in-friese-derby-de-afwijkende-zienswijze-van-joao-virginia)
Eerste was zijn fout; Als je komt moet je hem hebben, anders in je hok blijven
De tweede kwam door een kluwen aan spelers, valt hem niet echt te verwijten
Dit is eerder een verdedigingsfout! Druk zetten, instappen en niet terug lopen
Citaat van: Tanjajeah op november 14, 2022, 16:41:18
Goals tegen die houdbaar waren:
Cambuur-Excelsior 2x
Fortuna-Cambuur 1x
Cambuur-AZ 1x
Cambuur-Groningen 1x
DKV-Cambuur 2x
Dat is minimaal een punt of 4, dan ben je opeens niet meer 17e maar (gedeeld) 15e en sta je niet meer op een degradatie-plaats.
Zo'n staatje kan je ook maken van gemiste kansen, dan hadden we waarschijnlijk nog hoger gestaan. Voetbal blijft een teamsport, ze moeten het met zijn allen doen .
Het is ook klote voor die gozer... hij was aan een sterke serie bezig. Voor deze wedstrjid was hij een zekerheidje, 2 goals later niet meer.
Citaat van: Tanjajeah op november 14, 2022, 16:41:18
Goals tegen die houdbaar waren:
Cambuur-Excelsior 2x
Fortuna-Cambuur 1x
Cambuur-AZ 1x
Cambuur-Groningen 1x
DKV-Cambuur 2x
Dat is minimaal een punt of 4, dan ben je opeens niet meer 17e maar (gedeeld) 15e en sta je niet meer op een degradatie-plaats.
Twente?
10 van de 14 wedstrijden niet scoort en dan de keeper zo
afzeiken wat al eerder werd gezegd we doen het met zijn allen,
Citaat van: denistel op november 14, 2022, 18:20:02
10 van de 14 wedstrijden niet scoort en dan de keeper zo
afzeiken wat al eerder werd gezegd we doen het met zijn allen,
Helemaal mee eens.
Als er in de afgelopen seizoen per wedstrijd 3 tot 5 100% kansen tot scoren om zeep worden gebracht ( behalve Fortuna enn PSV ) en de keeper een fout maakt, is dat meestal een tegen goal en gaat men los op de keeper. Maken de spelers de ontstane kansen af, hoor je niemand over de keeper.
Dat we ??n na laatste staan is een gezamenlijk falen, zoals je aangeeft.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 14, 2022, 18:03:53
Twente?
Was een penalty, dat lijkt me Virginia niet aan te rekenen.
Overigens is het wat mij betreft echt wel een combinatie van fouten voorin en achterin. Daarnaast vraag ik me af of een andere keeper het beter gaat doen. Volgens mij hebben we voldoende namen in het verleden die niet beter waren met als vreselijk dieptepunt die slome harrie Bertrams.
Lastig hoor ! Het is een zeer goeie keeper in ontwikkeling en een kerel op de lijn
Maar het is inderdaad wel een standaard fout.Dat mag 2 of 3 keer in een seizoen en niet vaker op dit niveau !
Topsport is hard
Als we meer scoren, dan vallen de tegen doelpunten niet meer op.
22 is niet erg veel. Uiteraard liever minder.
Citaat van: papier op november 14, 2022, 18:34:33
Was een penalty, dat lijkt me Virginia niet aan te rekenen.
Overigens is het wat mij betreft echt wel een combinatie van fouten voorin en achterin. Daarnaast vraag ik me af of een andere keeper het beter gaat doen. Volgens mij hebben we voldoende namen in het verleden die niet beter waren met als vreselijk dieptepunt die slome harrie Bertrams.
O ja vergiste met AZ
Citaat van: PePe op november 14, 2022, 21:20:14
Als we meer scoren, dan vallen de tegen doelpunten niet meer op.
22 is niet erg veel. Uiteraard liever minder.
Haal dat de uitschieters van RKC en Ajax vanaf dan is het prima. Je verliest te vaak met maar 1 doelpunt verschil, zo klein zijn de marges. Valt het een keer goed dan win je.
Citaat van: hobbes op november 15, 2022, 07:27:58
Haal dat de uitschieters van RKC en Ajax vanaf dan is het prima. Je verliest te vaak met maar 1 doelpunt verschil, zo klein zijn de marges. Valt het een keer goed dan win je.
Exact! Zo sta ik er ook in. Tot nu toe zit het niet mee. Het moet toch een keer goed vallen...
afspraak maken met Specsavers voor oogmeting
Citaat van: PePe op december 01, 2022, 11:57:19
Joao eredivisie keeper van de maand november!! Gefeliciteerd.
Op basis waarvan? Was Stevie Wonder de beoordelaar ofzo?
Citaat van: Montana op december 01, 2022, 15:29:28
Op basis waarvan? Was Stevie Wonder de beoordelaar ofzo?
Blijkbaar niet alleen op de derby beoordeeld.
https://eredivisie.nl/nieuws/feyenoord-hofleverancier-in-divers-eredivisie-elftal-van-de-maand/
Bedankt en tot ziens!
Stuur maar terug. Wat een clown.
Minnema de rest van het seizoen maar op de goal.
Mooi wat ervaring op doen.
Hoeveel zou zo'n Branderhorst van NEC nou moeten kosten?
Wat een clown is dit.
Kut keeper
Citaat van: Jandehulk op januari 08, 2023, 16:23:22
Kut keeper
Zijn hier ooit slechtere keepers geweest dan hem?
Veel spelers slecht vandaag, maar hij was met afstand de allerslechtste.
Wat een kutkeeper
Als volgende week Ruiter niet speelt lever ik mn seizoenkaart in...
Citaat van: AL op januari 08, 2023, 16:34:08
Zijn hier ooit slechtere keepers geweest dan hem?
betrams of zu ...en deze fucking prutser...zelfs niveau, camping elftal.
Een repeterend verhaal met deze jongen helaas
Citaat van: AL op januari 08, 2023, 16:34:08
Zijn hier ooit slechtere keepers geweest dan hem?
Telgenkamp
Paauwe
https://www.youtube.com/watch?v=vsclT_Bxi6U (https://www.youtube.com/watch?v=vsclT_Bxi6U)
Wat ik ook stuitend vind aan deze jongen is dat hij zijn fouten lijkt af te schuiven op zijn medespelers (Heerenveen uit met Mac Intosh) en vandaag meerdere momenten gezien met een verkeerde uittrap dat hij vervolgens zijn medespelers maant tot kalmte. Ik ben er van overtuigd dat je met Stevens minimaal 9 punten meer had gehad.
Citaat van: anderszchristian op januari 08, 2023, 17:14:34
Wat ik ook stuitend vind aan deze jongen is dat hij zijn fouten lijkt af te schuiven op zijn medespelers (Heerenveen uit met Mac Intosh) en vandaag meerdere momenten gezien met een verkeerde uittrap dat hij vervolgens zijn medespelers maant tot kalmte. Ik ben er van overtuigd dat je met Stevens minimaal 9 punten meer had gehad.
iig 6
Waren de goals fouten? Als we verliezen kijk ik geen beelden terug, dus geen idee. Leek mij vanaf de tribune niet zo?
Had in de 2e helft wel een heerlijke uitworp trouwens. Dat snel het spel hervatten van hem bevalt me wel.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 08, 2023, 17:32:21
Waren de goals fouten? Als we verliezen kijk ik geen beelden terug, dus geen idee. Leek mij vanaf de tribune niet zo?
Had in de 2e helft wel een heerlijke uitworp trouwens. Dat snel het spel hervatten van hem bevalt me wel.
Met die kopbal van Veerman zat hij wel een halve meter onder zijn hoofd. Zijn timing is helemaal hopeloos.
Jonge keeper en moet veel leren, dus kost het veel punten.
Kut keeper..
Er is al het hele seizoen twijfel over deze keeper, zeker als op de momenten dat de druk hoog is. Er is geen vertrouwen meer , beste om Brandenhorst te huren. Dat hoeft niet heel duur te zijn in de situatie waarin die jongen nu zit.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 08, 2023, 17:32:21
Waren de goals fouten? Als we verliezen kijk ik geen beelden terug, dus geen idee. Leek mij vanaf de tribune niet zo?
Had in de 2e helft wel een heerlijke uitworp trouwens. Dat snel het spel hervatten van hem bevalt me wel.
Ja, 2 tegengoals waren zijn fouten!!
Na vandaag ook klaar mee. Hij gaat vaak ook tekeer tegen de verdedigers, terwijl ie zelf helemaal mis zit. Tweede goal ;( ;( ;( ;(
Citaat van: Montana op januari 08, 2023, 17:56:57
Kut keeper..
Hoe kan zo?n jongen dan bij Lissabon en Everton komen vraag je je af?
Hier wordt hij niet beter?hoe is het niveau van de keeperstrainer in deze?
Citaat van: Trainert! op januari 08, 2023, 22:11:03
Hoe kan zo?n jongen dan bij Lissabon en Everton komen vraag je je af?
Hier wordt hij niet beter?hoe is het niveau van de keeperstrainer in deze?
Denk dat het meer een mentaal probleem is, want denk echt wel dat hij beter kan
Alle huurspelers zijn mislukt, maar hij spant de kroon. Woensdag staat Ruiter op de goal en mooi laten staan. Misschien net zo flut, maar die is in ieder geval qua coaching beter.
Citaat van: Inferno-058 op januari 08, 2023, 22:14:12
Denk dat het meer een mentaal probleem is, want denk echt wel dat hij beter kan
Denk ook dat het de druk is maar het team kan gewoon niet op hem vertrouwen als je een resultaat over de streep moet trekken. Je kunt gewoon niet het risico nemen nog langer zo door te gaan.
Niet goed te begrijpen dat er blijkbaar geen nieuwe doelman komt. Je kunt al anticiperen op volgend seizoen, dan heb je ook weer 2 keepers nodig. Haal een groot keeperstalent uit de KKD, Romain Matthys van MVV bijvoorbeeld. Kun je jaren vooruit.
hee joao kom mar efkes wisselen jonguh,het gaat steeds beter
Citaat van: Tanjajeah op januari 08, 2023, 23:02:37
Niet goed te begrijpen dat er blijkbaar geen nieuwe doelman komt. Je kunt al anticiperen op volgend seizoen, dan heb je ook weer 2 keepers nodig. Haal een groot keeperstalent uit de KKD, Romain Matthys van MVV bijvoorbeeld. Kun je jaren vooruit.
Een keeper, een linksbuiten en een nieuwe spits? Wij zullen toch ergens keuzes moeten maken!
Als je ze langer vastlegt dan zijn dat alvast spelers voor volgend seizoen. Al zou ik dan een talentvolle aanvallende middenvelder halen en die keeper van N.E.C. huren. En Smit en Smand minuten laten maken, dan begin je al te bouwen aan een nieuw team.
gister 4 keepers bij de selectie dus nog 1 halen wordt em niet denk ik
dan zal eerst ruiter of virginia weg moeten maar de laatste mag niet
weg en zal dus gewoon 1e keeper blijven
Ik zal wel de enige zijn. Maar ben het er niet helemaal mee eens. Virginia is een prima keeper, die idd nerveus wordt van een vreselijk onzeker team voor hem. Nu investeren in een nieuwe keeper is waanzin en in mijn ogen onnodig. Dan weet ik zeker 3 posities waar we beter iemand kunnen halen.
Ik denk dat Jao geluk heeft met de trainerswissel. Wellicht dat hij onder Henk nu wel vervangen zou worden. Al lijkt het me ook logisch dat Van Der Vlag hier ook wel wat over heeft te zeggen.
Soms goed, maar soms ook niet.
Hoge ballen, corners??
Ik zeg ook niet dat hij heel goed speelt. Maar er zijn ook spelers die helemaal niks laten zien (Tol, Jacobs, Boere, vd Water bv). Ik zie van Virginia tenminste ook nog wel eens hele goede dingen. Daarom zou ik toch echt mijn aandacht voor nieuwe spelers op andere posities richten dan die van de keeper.
Er is geen vertrouwen meer in Virginnia. Of dat terecht is of niet maakt dan niet zo veel meer uit. Je kunt het risico niet nemen dat hij op belangrijke momenten de druk niet aankan ? het is hard maar zou Branderhorst huren met optie.
Citaat van: Josli op januari 10, 2023, 16:46:54
Ik zal wel de enige zijn. Maar ben het er niet helemaal mee eens. Virginia is een prima keeper, die idd nerveus wordt van een vreselijk onzeker team voor hem. Nu investeren in een nieuwe keeper is waanzin en in mijn ogen onnodig. Dan weet ik zeker 3 posities waar we beter iemand kunnen halen.
Ik ben het met je eens in ieder geval.
Het wordt tijd dat we goals gaan maken. Minder druk; minder fouten en bij 3-0 mag het zelfs wel eens. Bij hem valt het nu zo op omdat het elke keer punten kost doordat je zelf geen goals maakt.
Wat mij betreft wisselt Ultee de zenuwportugees voor Robin Ruiter, in potentie denk ik de betere keeper en vooral de keeper met veel meer ervaring en dat is juist nu in deze situatie hard nodig
Xavier Mous deed het bij ons geweldig, daarna minder gelukkig. Wel goede statistieken qua reddingen toen hij vorig seizoen keepte (paar maanden).
Zijn contract loopt in juni af: Xavier halen?
Citaat van: SCC op januari 11, 2023, 08:31:55
Xavier Mous deed het bij ons geweldig, daarna minder gelukkig. Wel goede statistieken qua reddingen toen hij vorig seizoen keepte (paar maanden).
Zijn contract loopt in juni af: Xavier halen?
Het anti DKV sentiment zal waarschijnlijk nu losbarsten, maar ik zou Xavier zeker op de lijst zetten die in mijn ogen aangevoerd wordt door Branderhorst.
Zijn contract loopt in de zomer af. Waarom zou Branderhorst naar Cambuur willen? Halfjaar huur max, maar meer echt niet.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 11, 2023, 09:34:38
Zijn contract loopt in de zomer af. Waarom zou Branderhorst naar Cambuur willen? Halfjaar huur max, maar meer echt niet.
Half jaar uitblinken is voor hem ook prima.
mij persoonlijk boeit het niet zo veel als hier iemand komt die daarvoor een blauw wit gestreept shirt met bloedvlekken aanhad,zodra die hier is heeft die een mooier teneu aan!!!
ik denk dat je als verdediger er ook niet zekerder op word als je een wijfelende keeper achter je hebt staan tuurlijk heeft ie ook goede dingen laten zien maar hij heeft ook punten gekost blijf je dan aanmodderen of grijp je in?
Citaat van: anderszchristian op januari 11, 2023, 09:11:29
Het anti DKV sentiment zal waarschijnlijk nu losbarsten, maar ik zou Xavier zeker op de lijst zetten die in mijn ogen aangevoerd wordt door Branderhorst.
Eens! Wel valt en staat het met eredivisie handhaving denk ik. Maar zie Xavier of Branderhorst hier graag komen.
Citaat van: HanBerger058 op januari 11, 2023, 13:30:46
https://www.transfermarkt.nl/erick-jansema/profil/spieler/414562
Geweldig keeper altijd bij de boys. Heeft in de recente jaren in de belangstelling gestaan van Fc Groningen, Emmen en Zwolle.
Als er geen geld is; een zeer interessante optie.
Einde carri?re en 29 jaar lijkt me nou niet een keeper waar we direct beter van worden.
Hier bedoel ik mee dat je dan Minnema ook de kans kan geven.
Die hadden we 6 jaar geleden moeten halen. Goede keeper, maar geen eredivisiemateriaal.
Overigens is er in het verleden volgens mij wel eens ge?nformeerd, maar wilde hij per s? eerste keuze zijn. (Toen nog JL).
Citaat van: HanBerger058 op januari 11, 2023, 14:09:15
Onvergelijkbaar imo.
Jansema heeft 7-8 jaar ervaring op 2e en 3e divisie niveau. Altijd een stabiele vaste waarde en puntenpakker bij HB. Heeft zich onder druk en bij geen makkelijke club bewezen. Brett prima keeper en mega talentvol. Maar helaas nog amper wedstrijd ervaring, zeker niet recent.
Maar goed, zowel Jansema, Brett als Ruiter nu altijd beter dan de zenuwportugees _O_ dus eigenlijk zijn we het eens :proost
Help me even einde carri?re betekend toch dat hij gestopt is? Minnema keept alles bij O21 en die kunnen mee op het niveau van wat jij aangeeft.
Dat zeiden we over Pieter Bos toch ook? En die liet zich behoorlijk zien. Waarom Minnema geen kans geven. Juist vanavond was een prachtige kans geweest.
Citaat van: HanBerger058 op januari 11, 2023, 14:35:58
Einde carriere als in - amper verdienen bij HB - en dus kiezen voor de maatschappelijke euro's vs een kans bij een BVO met bijkomende vergoeding. Help me even waarom je dit niet inziet?
1. Branderhorst
2. Jansema erbij, want zenuwportugees is afgeschreven, dan lekker terugsturen. Met Brett, Jansema en Ruiter dan weer 3 keepers. En dan is het aan de (keepers)trainer te bepalen wie van deze 3 keept. Mij om het even. Zolang die zenuwportupees er maar af gaat. |:)
Wat is Jansema van jou?
Ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde, want wat moeten we in vredesnaam met een gestopte keeper die alleen in het amateurvoetbal gekeept heeft!? Moet die ons in de eredivisie houden? Zie je het al voor je als hij de kleedkamer binnen stapt?
Er komt toch helaas geen andere keeper en anders een keeper die bewezen heeft het niveau aan te kunnen en zelfs goed was (hee Branderhorst)
Precies. En Virginia gaat niet weg. Die blijft zeker tot einde seizoen. Allemaal kletspraat en luchtfietserij. Er gaat helemaal geen keeper komen. Minnema nu op doel zetten is een gok die ze niet gaan nemen, dus het het enige wat er kan gebeuren is dat Ruiter op doel komt. Wat mij betreft laten ze gewoon Virginia staan...
Vertrouw je op Virginnia als je in de 90ste minuut nacompetitie een 0-0 verdedigt ?
Citaat van: Bankzitter op januari 11, 2023, 17:52:30
Vertrouw je op Virginnia als je in de 90ste minuut nacompetitie een 0-0 verdedigt ?
op de meeste verdedigers ook niet toch.
enige wat ruiter voor heeft is routine en dan heb je misschien
nu wel nodig maar voor de rest is niet beter dan virginia
Nou misschien wel een geluk bij een ongeluk. Deze rode kaart
Citaat van: denistel op januari 11, 2023, 18:08:37
op de meeste verdedigers ook niet toch.
enige wat ruiter voor heeft is routine en dan heb je misschien
nu wel nodig maar voor de rest is niet beter dan virginia
En wie heeft Virginia en ruiter gehaald? Juist! Snel wegwezen!
Citaat van: HanBerger058 op januari 12, 2023, 09:36:10
Zenuwportugees is klaar.
En Ruiter kan niet meer duiken. Best onhandig voor een keeper.
:0= Branderhorst
:0= Gorter
En als er geen financi?le ruimte of inzicht/wil is om een keeper te halen; :0= Brett Minnema! Voor de Leeuwen dit toptalent.
Hoezo kan Ruiter niet meer duiken?
Citaat van: HanBerger058 op januari 12, 2023, 09:36:10
Zenuwportugees is klaar.
En Ruiter kan niet meer duiken. Best onhandig voor een keeper.
:0= Branderhorst
:0= Gorter
En als er geen financi?le ruimte of inzicht/wil is om een keeper te halen; :0= Brett Minnema! Voor de Leeuwen dit toptalent.
We scoren :0= 0 goals. Gewoon :0= laten staan, die :0= Portugees. We kunnen ons :0= geld wel :0= beter gebruiken.
:0= Goals hebben we :0= nodig!
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 12, 2023, 09:47:14
We scoren :0= 0 goals. Gewoon :0= laten staan, die :0= Portugees. We kunnen ons :0= geld wel :0= beter gebruiken.
:0= Goals hebben we :0= nodig!
We krijgen ook ontzettend knullige doelpuntjes tegen door keepersfouten wat ons ook punten kost.
Rode kaart slaat echt nergens op, word vast geseponeerd.
Citaat van: moodygrunn op januari 12, 2023, 09:44:18
Hoezo kan Ruiter niet meer duiken?
Slaat duikplank mis
Citaat van: HanBerger058 op januari 12, 2023, 09:36:10
Zenuwportugees is klaar.
En Ruiter kan niet meer duiken. Best onhandig voor een keeper.
:0= Branderhorst
:0= Gorter
En als er geen financi?le ruimte of inzicht/wil is om een keeper te halen; :0= Brett Minnema! Voor de Leeuwen dit toptalent.
Waar haal jij vandaan dat ruiter niet meer kan duiken?? Hij was er niet bij, omdat hij griep heeft. Hij kampt al een hele lange tijd met liesblessure, maar dat heeft geen gevolgen voor duiken enkel met trappen..
Virginia ben ik nu wel echt klaar mee. Hij heeft nu zoveel kansen gekregen we kunnen het ons nu niet meer permitteren.
Ik zie het ook niet zitten in Ruiter, zag de oefenwedstrijd in Zwolle in daar was ie toch een partij slecht. Maar we zullen het zondag zien
Citaat van: Destroyer op januari 12, 2023, 10:10:38
Slaat duikplank mis
En ik had gedacht dat we gisteren het dieptepunt hadden bereikt :_schater
Hoop dat Minnema op goal staat zondag
Op trainingen vind ik Ruiter altijd wel erg scherp en goed in communicatie. Minnema vind ik op dit moment echt nog te jong en onervaren. Keeper gaat geen prioriteit zijn om nog te halen en er kan ook niet al gekeken met het oog op volgend seizoen gezien de stand
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 12, 2023, 10:20:30
En ik had gedacht dat we gisteren het dieptepunt hadden bereikt :_schater
Kuz dat weten we pas na zondag avond :insane
Ruiter heeft een bak aan ervaring. Dat is duidelijk maar bij Willem 2 heeft hij een erg matige indruk achter gelaten.
Citaat van: LWD vak 7 op januari 12, 2023, 10:36:35
Ruiter heeft een bak aan ervaring. Dat is duidelijk maar bij Willem 2 heeft hij een erg matige indruk achter gelaten.
Een zeer slechte zelfs. Zet Minnema er maar meer, goals tegen krijgen we toch wel. Minnema doet de broodnodige ervaring op, groeit als speler en dat is positief met het oog op de toekomst. Ruiter is aan het einde van z'n carriere en Virginia die gaat toch weg. Minnima it is.
Rode kaart is geseponeerd.
Citaat van: michello op januari 12, 2023, 12:05:48
Rode kaart is geseponeerd.
Benieuwd op basis waarvan
Citaat van: hobbes op januari 12, 2023, 12:14:09
Benieuwd op basis waarvan
Terecht, sloeg ook nergens op.
Het zit ons ook niet mee.
Ruiter is ziek... ik denk dat er anders al een keeperswissel was geweest. Sneu voor Virginia, maar er Ultee kan geen spelers vertrouwen meer blijven geven. Bij twijfel banken.
Met Brett Minnema in Emmen starten, niet geschoten is altijd mis.
Citaat van: HanBerger058 op januari 12, 2023, 11:38:46
Ga eens een training kijken en je ziet dat Ruiter 'een oude man' is geworden en echt gewoon niet meer kan duiken. Traag, houterig en amper reach.
Als we het met deze 3 keepers blijven doen; Brett Minnema erop. Fris, fit en uiterst talentvol.
ruiter wordt je idd ook niet beter van
Citaat van: michello op januari 12, 2023, 12:05:48
Rode kaart is geseponeerd.
FUCK . KNVB naait ons altijd :_schater
Nou het zit ook echt niet mee :y
Citaat van: michello op januari 12, 2023, 12:05:48
Rode kaart is geseponeerd.
Dus dan staat die grabbelaar zondag weer gewoon op de goal? ;(
Hoe fit is De Ruiter?
Citaat van: PePe op januari 12, 2023, 13:18:09
Met Brett Minnema in Emmen starten, niet geschoten is altijd mis.
Ik denk dat het niet handig is om Minnema in de situatie waarin we nu verkeren voor de leeuwen te gooien. Als deze jonge keeper een fout maakt, en jonge keepers maken fouten daar worden ze sterker van, wordt hij direct afgebrand.
Citaat van: NRG op januari 12, 2023, 16:43:01
Ik denk dat het niet handig is om Minnema in de situatie waarin we nu verkeren voor de leeuwen te gooien. Als deze jonge keeper een fout maakt, en jonge keepers maken fouten daar worden ze sterker van, wordt hij direct afgebrand.
Wat een reden, moet je wachten tot hij 30 is, zonder op dit niveau te keepen zal het nooit iets worden en die Portugees maakt alleen maar fouten
Citaat van: Specuveter op januari 12, 2023, 16:41:01
Hoe fit is De Ruiter?
Verre van fit. Nog amper hersteld van een fikse griep.
Citaat van: Dokkumer op januari 12, 2023, 17:55:50
Verre van fit. Nog amper hersteld van een fikse griep.
Gelukkig! Die moet er maar niet in. Rare grabbelaar.
Topper lekker gekeept
Goed gekeept.
En nou eens een goede serie neerzetten.
Citaat van: Specuveter op januari 15, 2023, 18:55:52
Goed gekeept.
En nou eens een goede serie neerzetten.
|:)
Clean sheet, good match.
Prima gekeept!
Citaat van: HanBerger058 op januari 18, 2023, 08:29:51
1 goed potje tegen laagvlieger Emmen en er zit her en der weer zand in de ogen.
De zenuwportugees heeft simpelweg al veel te vaak het tegenovergestelde laten zien, dus nog steeds:
Een ander halen als daar ruimte voor is!
Kijk eens naar ons doelsaldo. Ik mag hopen dat de prioriteit niet bij een nieuwe keeper ligt.
Ik ben het eens met de conclusie dat we indien mogelijk een stabielere doelman moeten aantrekken. Stoor me wel een beetje aan de toon, het is niet nodig deze jongen af te zeiken. Je kon in beelden van jeugdwedstrijden al zien dat hij veel risico neemt en dat kan misgaan. En te weinig ervaring voor degradatievoetbal. Bij een middenmoter zou die het prima doen denk ik, maar helaas voor hem is er nu een ander type nodig.
Daarom hebben we een ervaren 2e keeper erbij maar blijkbaar is die ook niet goed genoeg. Inschattingsfout van de club.
Citaat van: HanBerger058 op januari 18, 2023, 10:43:51
Heel goed verwoord.
Ik denk dat het niet eens heel veel vergt (financieel) om een keeper aan te trekken.
Het huren van Branderhorst (NEC) of Gorter (AJA) lijkt mij prima haalbaar.
Met Gorter belandt je van de regen in de drup en Ajax verhuurt geen spelers aan clubs op kunstgras. Branderhorst in mijn ogen de meest geschikte kandidaat, al vind ik het aantrekken van een spits belangrijker voor handhaving dan het halen van een nieuwe doelman.
De nummer 9 in de competitie is de eerste club boven ons die minder tegendoelpunten slikt. Het probleem ligt niet achterin hoor.
Citaat van: HanBerger058 op januari 18, 2023, 11:10:53
My god....
Daar zit toch wat in, zelfs PSV heeft maar 3 doelpunten minder tegen. Maar als je zelf niet scoort win je nooit.
Citaat van: HanBerger058 op januari 18, 2023, 11:30:09
Als je al lastig scoort is het des te zuurder als je een keeper hebt die je punten kost. En vice versa.
Lastig scoren? Niet scoren. Dat is het allergrootste probleem.
Citaat van: hobbes op januari 18, 2023, 11:34:16
Lastig scoren? Niet scoren. Dat is het allergrootste probleem.
Idd, 9 goals waarvan 7 van buiten of rand, 16 meter.
Citaat van: Agy op januari 18, 2023, 11:47:38
Idd, 9 goals waarvan 7 van buiten of rand, 16 meter.
We komen in slechts 25% van de wedstrijden tot scoren.
Ook geen penalties, dode spelmomenten, eigen goals , blunderende tegenstanders? soms moet je ook een beetje mazel hebben.
Citaat van: HanBerger058 op januari 18, 2023, 11:30:09
Tel het aantal fouten even dit seizoen van de zenuwportugees, tel even hoe vaak we verloren hebben met 1 goal verschil of in welke fase van de wedstrijd deze fouten werden gemaakt. De zenuwportugees heeft ons gewoon te vaak negatief laten zitten.
Als je al lastig scoort is het des te zuurder als je een keeper hebt die je punten kost. En vice versa.
Waaraan heeft deze zenuwachtige slecht presterende keeper dit krediet in vredesnaam te danken? Heeft op een paar oplevingen na niets laten zien in positieve zin, andersom heeft hij ons teveel punten gekost.
We willen er toch in blijven?? Dan niet naief zijn!
Om erin te bljven moet je toch echt zelf scoren. We moeten wedstrijden gaan winnen. En daarnaast vind ik dat hij niet veel fouten maakt. Die 'fouten' blijven alleen maar bij, omdat we zelf niet scoren. De goals tegen AZ en Groningen bijvoorbeeld. De verdediging laat ze gewoon schieten en dan kan er eens 1 ingaan. Als je die wedstrijden 2 keer scoort, wat prima kon, heeft niemand het daar meer over.
Citaat van: HanBerger058 op januari 18, 2023, 11:30:09
Tel het aantal fouten even dit seizoen van de zenuwportugees, tel even hoe vaak we verloren hebben met 1 goal verschil of in welke fase van de wedstrijd deze fouten werden gemaakt. De zenuwportugees heeft ons gewoon te vaak negatief laten zitten.
Als je al lastig scoort is het des te zuurder als je een keeper hebt die je punten kost. En vice versa.
Waaraan heeft deze zenuwachtige slecht presterende keeper dit krediet in vredesnaam te danken? Heeft op een paar oplevingen na niets laten zien in positieve zin, andersom heeft hij ons teveel punten gekost.
We willen er toch in blijven?? Dan niet naief zijn!
Aangezien je in iedere post onze keeper af loopt te zeiken, begin ik bijna te denken dat je hem een handtekening hebt gevraagd en dat hij dat niet wilde ofzo. Het is iedereen inmiddels duidelijk hoe jij over deze keeper denkt. Als er al geld is voor een nieuwe speler, gaan we echt niet een andere keeper halen. Ik vind hem niet eens in de top 8 staan van minst presterende spelers.
Citaat van: Josli op januari 18, 2023, 22:09:12
Aangezien je in iedere post onze keeper af loopt te zeiken, begin ik bijna te denken dat je hem een handtekening hebt gevraagd en dat hij dat niet wilde ofzo. Het is iedereen inmiddels duidelijk hoe jij over deze keeper denkt. Als er al geld is voor een nieuwe speler, gaan we echt niet een andere keeper halen. Ik vind hem niet eens in de top 8 staan van minst presterende spelers.
meneer berger zal banden hebben met de minnema`s denk ik.
minnema is goed, virginia zal hij in ieder bericht afkraken.
hij is ook alleen maar actief in dit topic.
virginia is echt geen slechte keeper hoor.
Citaat van: Bankzitter op januari 18, 2023, 12:05:13
Ook geen penalties, dode spelmomenten, eigen goals , blunderende tegenstanders? soms moet je ook een beetje mazel hebben.
Heeft totaal niks met mazzel te maken. Dit dwing je af.
Fouten maken hoort bij een jonge keeper. Dat is het risico wat we hebben genomen aan het begin van het seizoen door voor hem als eerste keeper te kiezen. Hij kan gewoon goed keepen, maar de slechte resultaten en zijn onervarenheid maken hem zo kwetsbaar momenteel en dat is iets wat we niet kunnen gebruiken. Maar ben het met velen eens dat er posities zijn waar we beter het geld in kunnen steken. Het is ook lastig voor een keeper en verdediging als er voorin niet een doelpunt gemaakt wordt, je hebt ook nooit een marge om een foutje te maken.
Citaat van: Galdiano op januari 19, 2023, 07:54:26
Heeft totaal niks met mazzel te maken. Dit dwing je af.
Ook dan mis je weer een type Kallon, als je kijkt hoeveel penalties hij heeft meegekregen.
Citaat van: HanBerger058 op januari 20, 2023, 08:15:50
Dit zegt genoeg over jouw voetbal- en mensenkennis.
Niveautje hoor!
fijn dat je nu je kennis in alle topics deelt.
:_schater
Citaat van: HanBerger058 op januari 20, 2023, 08:19:22
Ieder zijn voetbalkennis en inzichten.
Wij betalen nu de leerwinst voor Virginia (huur) waar een andere club straks vooral van profiteert en waar wij nu last van hebben. Volgens mij is het calimero spelen nu niet wat we nodig hebben en mag en moet je benoemen wat goed is, maar ook wat beter kan en vooral moet. En dat is ook het presteren van deze keeper. Het interview met Bergsma in de sportcast is veelzeggend. De zenuwportugees maakt de al onzekere achterhoede nog onzekerder en haalt met zijn lange ballen het voetbal eruit...en duels erin. Waar we niet bepaald in uitblinken.
Prio 1 en 2 zijn een snelle buitenspeler met diepgang ?n een klootzak met voetballend vermogen op het middenveld. Maar als er enige ruimte voor is; andere keeper.
In dit seizoen en zeker deze situatie is er geen ruimte voor teveel error.
Als ik kijk naar het aantal doelpunten wat we tegen hebben vind ik het allemaal nog wel mee vallen. Zeker als je het afzet tegen de rest van het rechter rijtje. Virginia heeft zeker fouten gemaakt. Maar heeft ook goede dingen gedaan. Dat is het risico wat je neemt door een jonge keeper op goal te zetten. En om hem dan constant aan te spreken met zenuwportugees vind ik nogal denigrerend. Maar dat is mijn mening h?.
Vergelijk het aantal reddingen, met de missers. (volgens mij ook meer reddingen, dan missers)
Citaat van: PePe op januari 20, 2023, 17:15:29
Vergelijk het aantal reddingen, met de missers. (volgens mij ook meer reddingen, dan missers)
Dat mag je wel hopen ja.
Hoort bij elke keeper zo te zijn
Feit blijft dat hij te veel missers heeft gemaakt en erg onzeker oogt
Om hem daar nu de hele tijd zenuwportugees te noemen gaat mij ook te ver.
Maar toch heeft hij wel zeker een punt
Paar keer toezingen geeft hem misschien meer vertrouwen |:)
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op januari 21, 2023, 18:20:30
Paar keer toezingen geeft hem misschien meer vertrouwen |:)
Zou top zijn. En hoewel ik me ook dood irriteer aan zijn fouten en fouten van anderen hebben we wel kunnen zien dat het uitfluiten niet werkt en heeft gewerkt. Vandaag erachter, aanmoedigen, supporten en met de steun in de rug duwen naar de overwinning! Goal en de nul!!!!
Bedankje en retour afzender graag.
Citaat van: drg op januari 21, 2023, 20:24:05
Bedankje en retour afzender graag.
En heel snel.
Wat moeten we met zo?n grabbelaar.
Citaat van: Bens op januari 21, 2023, 20:27:21
Wat moeten we met zo?n grabbelaar.
Naar de tribune, dit kan echt niet meer en had er met rood af gemoeten.
Ruiter wil ik ook niet onder de lat zien. Dus Minnema maar..
Lijkt mij gedaan met deze man.
Dat een nieuwe keeper halen blijkbaar geen prioriteit heeft is niet te begrijpen.
Net samenvatting gezien maar had natuurlijk rood moeten hebben .
Als er geen vertrouwen meer is, dan moet er een ander op de goal.En dat vertrouwen was na de derby en daarna Volendam gewoon verdwenen.
In de winterstop had er al een lijstje met 4/5posities moeten zijn waar je kan verbeteren.
Je had deze wedstrijd gewoon al een nieuwe keeper kunnen hebben... ik snap dat ze liever aanvallers willen maar als dat niet lukt dan doorschakelen naar posities waar je wel versterking kunt krijgen.
Joao trapte ongelukkig uit, wilde naar rechts trappen maar de bal belande in het midden van het veld. Hij hield zn voet iets scheef, met het gevolg dat de bal elders belande, waar uiteindelijk de goal uit kwam.
Stel deze man aub niet meer op, Minnema maar de kans geven !
Nu wel klaar met onze vriend. Tijd voor verandering
Kan niet meer.
Laat ik voorop stellen dat het kut is als keeper als de aanval nooit een doelpunt maakt en jij dus steeds overal op wordt afgerekend. Maar ik denk dat inmiddels wel 10 van de 28 tegengoals zijn fout zijn. En dan haf hij er nu eigenlijk alweer afgemoeten met rood. Net als 2 weken geleden.
Onbesuisd, staat vaak verkeerd. Zal nog veel moeten leren maar liever niet bij Cambuur. Vind het persoonlijk storend eigen spelers (gericht op de man) uit te jouwen op het veld. Het is een collectief falen. Verdedigers grijpen ook niet adequaat in!
Ik mag toch hopen dat de trainers hem ook in bescherming gaan nemen. Nog langer opstellen is hem ook kapotmaken. Nog nooit meegemaakt dat een keeper uitgefloten wordt door eigen publiek?Pijnlijk.
Eens, dat had al eerder gemoeten. Ze hebben heel lang kunnen evalueren in de winterstop en dit zag je aankomen.
Die jongen kan best keepen. Hij maakt nu ook weer een hele knappe redding in de 2e helft, maar wel op buitenspel en met een 0-3 stand.
Maar te wisselvallig en het elftal heeft behoefte aan stabiliteit, dus dan moet je ingrijpen.
Een soms onbesuisde actie van Joao, kan ook komen door een soms niet goed verdedigende actie. (dan moet hij wel ingrijpen) Niet alles is zijn schuld.
Citaat van: PePe op januari 23, 2023, 11:30:41
Een soms onbesuisde actie van Joao, kan ook komen door een soms niet goed verdedigende actie. (dan moet hij wel ingrijpen) Niet alles is zijn schuld.
Het begon al bij Excelsior thuis.
Alles ertussen..
Volendam 2x en Sparta 1x..
Het is gewoon een ongeleid projectiel met handschoenen aan. Je houdt je hart vast iedere keer.
Ruiter is toch ook niet fit?
Branderhorst is fit, Mous is fit ... ;)
Met een beetje visie en daadkracht had er tegen Emmen al een andere doelman kunnen staan.
Het is ook echt niet allemaal de schuld van Virginnia. In een goed draaiend team had hij wel van waarde kunnen zijn. Probleem is dat dat voor bijna de hele selectie geld en we draaien voor geen meter. Dan moeten er harde beslissingen worden genomen en vers bloed in het elftal en dan is een andere keeper een van de makkelijkste oplossingen.
Citaat van: Treb op januari 23, 2023, 11:34:07
Het begon al bij Excelsior thuis.
Alles ertussen..
Volendam 2x en Sparta 1x..
Het is gewoon een ongeleid projectiel met handschoenen aan. Je houdt je hart vast iedere keer.
Ik ben overigens wel benieuwd, hoe lang het nog gaat duren, voordat hij moet gaan banken!
In deze situatie, dat we niet scoren, licht de focus ook erg op de tegen doelpunten!
Citaat van: Bankzitter op januari 23, 2023, 11:39:00
Branderhorst is fit, Mous is fit ... ;)
Met een beetje visie en daadkracht had er tegen Emmen al een andere doelman kunnen staan.
Willen deze keepers zelf, en hun huidige clubs ook meewerken aan een overgang?
Krijgt een 3,5 van VI |:)
Basisplaats kwijt aldus OF
De laatste huurling die dus uit het elftal verdwijnt. Dure centen.
Kon ook echt niet meer. Mous maar terughalen. Kan ie van Hooijdonk gelijk meenemen.
Eindelijk heeft Ultee het licht gezien, en hem van de goal gehaald. Na de zoveelste fout.
Is de ruiter fit dan?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 24, 2023, 17:46:13
Is de ruiter fit dan?
Vast wel, zou hem anders toch niet opstellen denk ik.
Zat er aan te komen, maar om nou te denken dat het met Robbin Ruiter zo veel beter gaat zijn...
Citaat van: Leeuwarder94 op januari 24, 2023, 18:16:10
Zat er aan te komen, maar om nou te denken dat het met Robbin Ruiter zo veel beter gaat zijn...
we gaan het wel zien of het de lamme voor de blinde is eerst het vertrouwen maar geven anders zondag minnema maar op de goal
we hebben op een sneue marnier ook afscheid moeten nemen van Pieter bos maar wat had ik nu graag gewild dat hij 1e doelman was geweest
Met Ruiter op de goal zal de communicatie achterin in ieder geval beter gaan verwacht ik.
H?h?..
Citaat van: nee,wel? op januari 24, 2023, 18:32:34
we gaan het wel zien of het de lamme voor de blinde is eerst het vertrouwen maar geven anders zondag minnema maar op de goal
we hebben op een sneue marnier ook afscheid moeten nemen van Pieter bos maar wat had ik nu graag gewild dat hij 1e doelman was geweest
Het plan zal ook geweest zijn om Bos verder te gaan en een ervaren doelman erachter. Als je dan ineens een doelman moet vervangen die je eigenlijk niet in het budget had staan, dan kan ik me voorstellen dat ze bij een huurling uitkwamen. Ik zie dit toch een beetje als overmacht.. toch heel its anders als met Kallon wat je al maanden aan zag komen en dan uiteindelijk 2 spelers huurt.
Tsja, dat zat er aan te komen. Maar Robin Ruiter? Tsja?
Citaat van: Andy King op januari 24, 2023, 19:42:34
Tsja, dat zat er aan te komen. Maar Robin Ruiter? Tsja?
Kan er echt geen fluit van.
Kan geen oordeel geven over Ruiter maar kan nooit minder worden
De Ruijter eerst beoordelen, later eventueel veroordelen.
Citaat van: PePe op januari 24, 2023, 21:55:52
De Ruijter eerst beoordelen, later eventueel veroordelen.
op trainingen geen sterke optredens maar we gaan het zien.
Citaat van: Bankzitter op januari 24, 2023, 18:54:29
Het plan zal ook geweest zijn om Bos verder te gaan en een ervaren doelman erachter. Als je dan ineens een doelman moet vervangen die je eigenlijk niet in het budget had staan, dan kan ik me voorstellen dat ze bij een huurling uitkwamen. Ik zie dit toch een beetje als overmacht.. toch heel its anders als met Kallon wat je al maanden aan zag komen en dan uiteindelijk 2 spelers huurt.
wat een kul verhaal. Je weet toch wat er rondloopt, Utrecht/ foeke dat ist weer.
Citaat van: NRG op januari 24, 2023, 17:17:06
Kon ook echt niet meer. Mous maar terughalen. Kan ie van Hooijdonk gelijk meenemen.
heb jij de laatste jaren mous gevolgd? Na ons kon ie er niet zoveel meer van. Van hooydonk moet blij zijn dat ie betaald voetbal speelt.
Citaat van: sunderland op januari 25, 2023, 07:14:08
heb jij de laatste jaren mous gevolgd? Na ons kon ie er niet zoveel meer van. Van hooydonk moet blij zijn dat ie betaald voetbal speelt.
Mouse, als vervanger van Mulder, uitstekend gedaan vorig seizoen.
Citaat van: mario op januari 25, 2023, 10:58:44
Mouse, als vervanger van Mulder, uitstekend gedaan vorig seizoen.
Hoorde al dat heerenveen ?m toch niet laat gaan. Mocht Noppert nog vertrekken wordt Mous daar gewoon weer eerste keeper.
Jo?o Virginia teruggekeerd naar Everton: doelman komt niet meer in actie voor SC Cambuur
Marissa de Jong ? Vandaag, 11:18 ? Sport
Jo?o Virginia komt dit seizoen niet meer in actie voor SC Cambuur. De doelman, die eind januari zijn plek onder de lat moest afstaan aan Robbin Ruiter, heeft een blessure.
Zo kwam de flamboyante Virginia binnen via de voordeur van Cambuur, maar vertrekt hij via de achterdeur. Hij is reeds teruggekeerd naar zijn club Everton, waar hij nog tot eind volgend seizoen onder contract staat. In Liverpool zal hij gaan revalideren.
De 23-jarige Portugees kwam in de zomer naar Cambuur en was aanvankelijk eerste doelman, met daarachter Ruiter en Brett Minnema uit Workum. In 17 eredivisiewedstrijden kreeg Virginia 28 doelpunten tegen en hield hij vier keer de nul.
De reden waarom trainer Sjors Ultee uiteindelijk koos voor Ruiter onder de lat was de rust die de ervaren Ruiter moest brengen ten opzichte van de bij vlagen druistige Virginia. Hij heeft hele goeie reddingen in huis, maar kwam soms onbesuisd en onnodig uit zijn doel. ?We hebben nu betrouwbaarheid nodig?, zei Ultee ten tijde van de keeperswissel. ?Jo?o is echt een goeie keeper, maar de onzekerheid en gekke acties van de afgelopen wedstrijden kunnen we nu niet gebruiken.?
Voor volgend seizoen heeft Cambuur tot nu toe alleen Minnema onder contract staan. Ruiter heeft een aflopend contract.