Cambuur Online

Cambuur => Wedstrijden => Topic gestart door: herr kunkel op mei 16, 2020, 10:49:36

Titel: Seizoen 2020-21
Bericht door: herr kunkel op mei 16, 2020, 10:49:36
Ok! Zeg het maar. Hoeveel clubs gaan er direct omhoog komend seizoen. Weer nr 1 en nr 2?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op mei 16, 2020, 11:01:41
Misschien handig om dit in het reeds bestaande 2020/2021 topic te vragen?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: herr kunkel op mei 16, 2020, 11:23:58
Shit. Even over hoofd gezien.check
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: bok op juni 05, 2020, 17:14:28
zo net met enige moeite mijn zoveelste 1 1/2  :scc  seizoenskaart  :scc besteld .

komen er  nu nog ook eens een keer regelmatig een tellerstand ?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 15, 2020, 21:10:10
Volgens Chris Woerts worden alle duels zonder publiek in de KKD live uitgezonden. Speeldagen worden dinsdag woensdag en donderdag
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 15, 2020, 21:21:22
Citaat van: justremco op juni 15, 2020, 21:10:10
Volgens Chris Woerts worden alle duels zonder publiek in de KKD live uitgezonden. Speeldagen worden dinsdag woensdag en donderdag

Kut speeldagen, maar heel mooi als alles van Cambuur wordt uitgezonden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 15, 2020, 21:36:23
Citaat van: justremco op juni 15, 2020, 21:10:10
Volgens Chris Woerts worden alle duels zonder publiek in de KKD live uitgezonden. Speeldagen worden dinsdag woensdag en donderdag
nou ik hoop het niet waarom in vredesnaam zijn de clubs in KKD weer de lul.
Echt waar ben er helemaal klaar mee met dat KNVB. :(
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juni 15, 2020, 21:37:05
Dan speel ik nog liever bijna niet. Wat een verschrikking. Commercieel belang boven belang supporters.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:38:39
Citaat van: Galdiano op juni 15, 2020, 21:37:05
Dan speel ik nog liever bijna niet. Wat een verschrikking. Commercieel belang boven belang supporters.
Ik zie het probleem niet..je mag er toch niet bij zijn
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 21:40:54
Citaat van: Noordcambuur op juni 15, 2020, 21:36:23
nou ik hoop het niet waarom in vredesnaam zijn de clubs in KKD weer de lul.
Echt waar ben er helemaal klaar mee met dat KNVB. :(
ben er ook zo klaar mee. Ik heb ook nog geen seizkrt besteld en weet het ook nog niet. 1980/1981 ....
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 21:42:15
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:38:39
Ik zie het probleem niet..je mag er toch niet bij zijn
nee he. In het weekend kun je met je vrienden de weds kijken en mooi aan de zuip.  :(
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bernardo op juni 15, 2020, 21:42:26
Citaat van: Galdiano op juni 15, 2020, 21:37:05
Dan speel ik nog liever bijna niet. Wat een verschrikking. Commercieel belang boven belang supporters.

Is zoals ik het begreep zolang het zonder supporters is. Dan is het toch prima?

Zodra het weer met supporters is gaat het terug naar hoe het was.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 15, 2020, 21:43:01
Er is maar 1 ding wat telt komend seizoen: iedere wedstrijd laten zijn wie de kampioen is.
De rest is allemaal bijzaak waar de andere clubs zich druk over mogen maken.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:44:29
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 21:42:15
nee he. In het weekend kun je met je vrienden de weds kijken en mooi aan de zuip.  :(
:_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 15, 2020, 21:44:41
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:38:39
Ik zie het probleem niet..je mag er toch niet bij zijn
eens, als je er niet bij mag zijn lig ik er niet wakker van dat het op een doordeweekse avond is. Als ze maar niet denken ' dit bevalt goed, laten we dit volhouden als er weer publiek bij mag'
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 21:45:18
En je kan niks, horeca is nog geen reet aan en kun je nu dus ook dat vergeten
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:46:17
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 15, 2020, 21:44:41
eens, als je er niet bij mag zijn lig ik er niet wakker van dat het op een doordeweekse avond is. Als ze maar niet denken ' dit bevalt goed, laten we dit volhouden als er weer publiek bij mag'
Dit gebeurt alleen om alle wedstrijden live te kunnen uitzenden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 15, 2020, 21:46:27
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 21:40:54
ben er ook zo klaar mee. Ik heb ook nog geen seizkrt besteld en weet het ook nog niet. 1980/1981 ....
als je het geld kunt missen zou het wel mooi zijn dat je er gewoon weer 1 koopt Sunderland, helpt de club weer.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 21:47:04
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:44:29
:_schater
hoort er bij mij wel bij. Ken die jongens al vanaf lagere school he. Sinds die tijd komen we al
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 21:48:14
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:46:17
Dit gebeurt alleen om alle wedstrijden live te kunnen uitzenden.
ze kunnen er ook prima 2 extra zenders bij doen he. Kijk liever niet dan dit ge eikel
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 15, 2020, 21:48:51
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 21:40:54
ben er ook zo klaar mee. Ik heb ook nog geen seizkrt besteld en weet het ook nog niet. 1980/1981 ....

De laatste van wie ik dit verwacht had..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:49:02
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 21:45:18
En je kan niks, horeca is nog geen reet aan en kun je nu dus ook dat vergeten
Goh wat erg om een biertje minder te drinken, zou haast gaan denken dat u een drank probleem hebt...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:53:16
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 21:48:14
ze kunnen er ook prima 2 extra zenders bij doen he. Kijk liever niet dan dit ge eikel
Prima, is dat ook weer opgelost :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 21:53:42
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:49:02
Goh wat erg om een biertje minder te drinken, zou haast gaan denken dat u een drank probleem hebt...
jij hebt geen vrienden ? Zijn voor mij de avondjes en wil dan gewoon gaan
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juni 15, 2020, 21:55:15
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 21:38:39
Ik zie het probleem niet..je mag er toch niet bij zijn

Ten eerste heb je meer supporters die door de weeks moeten werken. Veel supporters zijn op vrijdags of althans vrijdagavond vrij of in het weekend erna.
Ik werk af en toe in de avond, maar kan gelukkig mijn tijden grotendeels zelf bepalen.

Maar drink ook graag een biertje met vrienden, je houdt dan toch rekening met de andere dag dat je moet werken. Voetbal hoort in het weekend, tenzij je Europees speelt.

Alle wedstrijden worden live opgenomen, het is een kleine aanpassing om dit uit te zenden. Kan makkelijk zonder commentaar op vrijdag avond.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 15, 2020, 22:00:03
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 21:53:42
jij hebt geen vrienden ? Zijn voor mij de avondjes en wil dan gewoon gaan
Jawel, en wij vinden het geen probleem om 1 of meerdere biertjes minder te drinken of de dag erna te accepteren dat  er te veel gezopen is.. Man wat een geëmmer om een paar maanden(3) je aan te passen..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 15, 2020, 22:07:28
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2020, 22:00:03
Jawel, en wij vinden het geen probleem om 1 of meerdere biertjes minder te drinken of de dag erna te accepteren dat  er te veel gezopen is.. Man wat een geëmmer om een paar maanden(3) je aan te passen..
jou mening. Ik zie het anders
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 15, 2020, 22:08:24
Triest dat we zo makkelijk overstag gaan terwijl de KKD om zeep wordt geholpen. We zijn nu bijna van dat corona gedoe af dus waarom geen supporters volgend seizoen? Lijkt wel of ze al precies weten dat dit corona gedoe elk jaar terug gaat komen.(ze weten ook al precies wanneer, in september) En niemand heeft ook griep dit jaar he, toevallig natuurlijk! lol Nu ze eenmaal hebben gezien hoe makkelijk wij onze vrijheden opgeven gaat dit natuurlijk elk jaar terugkomen, dit is hun ultieme natte droom natuurlijk.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 15, 2020, 22:10:05
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 22:07:28
jou mening. Ik zie het anders
Grijskijkert wil gewoon weer aandacht. Als de meerderheid hier ja zegt zegt hij nee , en andersom ook.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 15, 2020, 22:13:51
Volgend seizoen met zijn allen (toevallig) tijdens thuis wedstrijden een uur en 3 kwartier protesteren tegen rrrraaaacciiiiiissmeeeee en ongelijkheid, dan mag je schijnbaar wel met tenminste 14.000 mensen samenkomen. ook weer opgelost.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 15, 2020, 22:50:23
Citaat van: justremco op juni 15, 2020, 21:10:10
Volgens Chris Woerts worden alle duels zonder publiek in de KKD live uitgezonden. Speeldagen worden dinsdag woensdag en donderdag

Gratis voor seizoenkaarthouders of moeten we dan ook nog een abo op Fox nemen?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 15, 2020, 22:58:16
Citaat van: hobbes op juni 15, 2020, 22:50:23
Gratis voor seizoenkaarthouders of moeten we dan ook nog een abo op Fox nemen?

Ik vermoed het laatste, maar we laten ons verrassen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op juni 16, 2020, 00:30:14
Citaat van: D.H.Skolten op juni 15, 2020, 22:08:24
Triest dat we zo makkelijk overstag gaan terwijl de KKD om zeep wordt geholpen. We zijn nu bijna van dat corona gedoe af dus waarom geen supporters volgend seizoen? Lijkt wel of ze al precies weten dat dit corona gedoe elk jaar terug gaat komen.(ze weten ook al precies wanneer, in september) En niemand heeft ook griep dit jaar he, toevallig natuurlijk! lol Nu ze eenmaal hebben gezien hoe makkelijk wij onze vrijheden opgeven gaat dit natuurlijk elk jaar terugkomen, dit is hun ultieme natte droom natuurlijk.

Dou hest echt ut IQ van een pinda.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 16, 2020, 06:53:56
Citaat van: D.H.Skolten op juni 15, 2020, 22:10:05
Grijskijkert wil gewoon weer aandacht. Als de meerderheid hier ja zegt zegt hij nee , en andersom ook.

Hij heeft anders wel een terecht punt. Het zijn bijzondere tijden wat bijzondere maatregelen vergt.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 07:57:29
Citaat van: sunderland op juni 15, 2020, 22:07:28
jou mening. Ik zie het anders
:thumbsup hoeven het niet altijd eens te zijn.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 08:15:26
Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2020, 06:53:56
Hij heeft anders wel een terecht punt. Het zijn bijzondere tijden wat bijzondere maatregelen vergt.
en waarom zouden die weds niet in het weekend kunnen poelsma. Fox heeft 6 kanalen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 16, 2020, 08:17:42
Citaat van: sunderland op juni 16, 2020, 08:15:26
en waarom zouden die weds niet in het weekend kunnen poelsma. Fox heeft 6 kanalen.

Ze hebben 6 kanalen, maar ook meer competities dan de Nederlandse. Daarnaast vallen zender 4 tm 6 onder fox internationaal waar je ook weer extra voor moet betalen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 08:21:08
Citaat van: justremco op juni 16, 2020, 08:17:42
Ze hebben 6 kanalen, maar ook meer competities dan de Nederlandse. Daarnaast vallen zender 4 tm 6 onder fox internationaal waar je ook weer extra voor moet betalen
ze kunnen het zelf bepalen. Met een beetje creatief zijn had dat heus wel gelukt. We gaan het mee maken allemaal.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 08:21:59
Citaat van: justremco op juni 16, 2020, 08:17:42
Ze hebben 6 kanalen, maar ook meer competities dan de Nederlandse. Daarnaast vallen zender 4 tm 6 onder fox internationaal waar je ook weer extra voor moet betalen
Kost ook extra personeel, technische mensen, verslaggevers enzovoort
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 16, 2020, 08:30:02
Op tv is er een beperking, heeft ook met Ziggo, KPN ed te maken die dat technisch moeten inregelen.

Maar op de internetsite kunnen ze natuurlijk zoveel kanalen maken als ze willen.

Heel veel haast lijkt men trouwens niet te hebben met publiek. Ook daar zullen we straks wel weer een half jaar achterlopen op de rest van Europa.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 16, 2020, 08:52:51
Ze zenden nu toch elke wedstrijd in de KKD uit? Daar ben ik echt gewoon blij mee. Natuurlijk had ik het liever in het weekend, maar zolang er geen publiek blij is kan ik wel leven met deze oplossing. Alleen moet er wel de garantie zijn dat het daarna weer terug naar de vrijdag gaat.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:53:47
Mannen hou er maar rekening mee dat de KNVB en fox het NOOIT zullen terug draaien als het bevalt om door de week te voetballen.
Dan speelt Cambuur tegen de graafschap en speelt Barcelona tegen Liverpool voor CL.
Welke wedstrijd moet je dan kijken l8l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:54:52
Citaat van: Lore op juni 16, 2020, 08:52:51
Ze zenden nu toch elke wedstrijd in de KKD uit? Daar ben ik echt gewoon blij mee. Natuurlijk had ik het liever in het weekend, maar zolang er geen publiek blij is kan ik wel leven met deze oplossing. Alleen moet er wel de garantie zijn dat het daarna weer terug naar de vrijdag gaat.
denk je dat nou echt het is de KNVB he :rodekaart
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:57:12
Het hele voetbal gaat stuk voor de supporters.
Ik ben met Sunderland land eens ik heb mijn seizoenkaart ook nog niet.
Ik ben er ff klaar mee .... :(
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 09:16:46
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:53:47
Mannen hou er maar rekening mee dat de KNVB en fox het NOOIT zullen terug draaien als het bevalt om door de week te voetballen.
Dan speelt Cambuur tegen de graafschap en speelt Barcelona tegen Liverpool voor CL.
Welke wedstrijd moet je dan kijken l8l
Als echte supporter zou je dat wel weten....
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 09:18:19
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:57:12
Het hele voetbal gaat stuk voor de supporters.
Ik ben met Sunderland land eens ik heb mijn seizoenkaart ook nog niet.
Ik ben er ff klaar mee .... :(
Dus jij gaat je club extra straffen? Misschien moet je een baan zoeken bij de KNVB, past precies in dat straatje..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 16, 2020, 09:29:16
Citaat van: sunderland op juni 16, 2020, 08:21:08
ze kunnen het zelf bepalen. Met een beetje creatief zijn had dat heus wel gelukt. We gaan het mee maken allemaal.

Beetje creatief zijn allemaal want de Keizer wil met sien maten suupe en dan uitsluitend in het weekend  :_schater

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 16, 2020, 09:42:05
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 09:18:19
Dus jij gaat je club extra straffen? Misschien moet je een baan zoeken bij de KNVB, past precies in dat straatje..
wat lul je kerel ben je het alweer vergeten wat de KNVB en Gudde ons en de club kampioenschap hebben afgenomen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 09:54:56
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 09:42:05
wat lul je kerel ben je het alweer vergeten wat de KNVB en Gudde ons en de club kampioenschap hebben afgenomen.
Vergeten? Nee dat nooit, maar tijd om verder te gaan is het voor mij wel... Maar jij straft je club extra door je seizoenskaart niet te verlengen en alleen maar negatief te zijn. Misschien snap je me nu wel?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 16, 2020, 09:55:18
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 09:42:05
wat lul je kerel ben je het alweer vergeten wat de KNVB en Gudde ons en de club kampioenschap hebben afgenomen.

Wat heeft dat met de aanschaf van een SK te maken? Nu straf je de verkeerde...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 16, 2020, 10:05:58
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 09:54:56
Vergeten? Nee dat nooit, maar tijd om verder te gaan is het voor mij wel... Maar jij straft je club extra door je seizoenskaart niet te verlengen en alleen maar negatief te zijn. Misschien snap je me nu wel?
ik heb daar een andere mening over en er zijn meer mensen om mij heen die wachten nog met het verlengen van seizoenskaart.
Ik ben niet negatief het is volgende plan van de KNVB om de KKD door de weeks wedstrijden te laten spelen en ik heb daar moeite mee ivm werk,trainen enz enz.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 16, 2020, 10:11:42
Weer zo iets de top 4 van de ED komen in de bekertoernooi in de eerste ronde amateur vereniging tegen.
Waarom gooi alle balletjes er in en loten met die hap.
De top clubs worden op handen gedragen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 16, 2020, 10:26:31
De lol is er toch wel van af want we hebben al bewezen de beste te zijn maar als we nog een keer alle ploegen moeten verslaan, dan moet dat maar.
We moeten nu nog 38 wedstrijden spelen in plaats van 9 om kampioen te worden en we moeten er  samen alles aan doen om te zorgen dat we nemen waar we recht op hebben. Revanche is de beste motivatie in de sport.

Ik steun de club waar het kan en verder interesseert het me niets wat andere clubs of de KNVB allemaal nog doen.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 10:45:18
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 10:05:58
ik heb daar een andere mening over en er zijn meer mensen om mij heen die wachten nog met het verlengen van seizoenskaart.
Ik ben niet negatief het is volgende plan van de KNVB om de KKD door de weeks wedstrijden te laten spelen en ik heb daar moeite mee ivm werk,trainen enz enz.
Niet negatief,hoe wil je het anders noemen? Het niet eens aan de orde,het is alleen een hersenspinsel van jou dat je omvormt tot je eigen waarheid.

Maar waarom wachten? Wachten op dat de club goede spelers aantrekt? Wachten tot de club bovenaan staat? Wachten op het moment dat de club of de rest van de wereld doet wat je zegt? De enige reden kan zijn dat het financieel niet kan,of ziekte, daar alle respect voor! En anders moet je ,je doodschamen als je zegt supporter te zijn en dan vervolgens je club te laten barsten!. Ja en dat is mijn mening!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: CambuurAmersfoort op juni 16, 2020, 11:04:39
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 10:45:18
Niet negatief,hoe wil je het anders noemen? Het niet eens aan de orde,het is alleen een hersenspinsel van jou dat je omvormt tot je eigen waarheid.

Maar waarom wachten? Wachten op dat de club goede spelers aantrekt? Wachten tot de club bovenaan staat? Wachten op het moment dat de club of de rest van de wereld doet wat je zegt? De enige reden kan zijn dat het financieel niet kan,of ziekte, daar alle respect voor! En anders moet je ,je doodschamen als je zegt supporter te zijn en dan vervolgens je club te laten barsten!. Ja en dat is mijn mening!

Helemaal mee eens. Wat een onzin om omdat de knvb ons naait je seizoenskaart niet te verlengen. Is de haat voor de bond groter dan de liefde voor de club.

Niemand weet hoe komend seizoen gaat lopen, maar 1 ding is zeker we moeten zsm naar de eredivisie en dat lukt alleen met z'n allen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 16, 2020, 11:12:33
Citaat van: CambuurAmersfoort op juni 16, 2020, 11:04:39
Helemaal mee eens. Wat een onzin om omdat de knvb ons naait je seizoenskaart niet te verlengen. Is de haat voor de bond groter dan de liefde voor de club.

Niemand weet hoe komend seizoen gaat lopen, maar 1 ding is zeker we moeten zsm naar de eredivisie en dat lukt alleen met z'n allen.
plus 1: als je geen geld hebt geen enkel probleem dat iemand niet verlengt. Maar als je geld er voor hebt en Cambuur supporter bent dan lijkt het me toch echt de bedoeling dat je verlengt: hoe meer geld Cambuur op de rekening heeft staan hoe groter de kans dat ze Muhren een goed aanbod kunnen doen waardoor hij blijft toch?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 11:13:04
Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2020, 09:29:16
Beetje creatief zijn allemaal want de Keizer wil met sien maten suupe en dan uitsluitend in het weekend  :_schater
ik vind dat we weer extra worden gestraft poelsma. Kest al niet naar de weds en dan ook nog alles door de week. Nog meer de lol eraf voor mij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 11:14:52
Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2020, 09:55:18
Wat heeft dat met de aanschaf van een SK te maken? Nu straf je de verkeerde...
straf?? Gaat om het gevoel in alles
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 11:24:34
Citaat van: sunderland op juni 16, 2020, 11:13:04
ik vind dat we weer extra worden gestraft poelsma. Kest al niet naar de weds en dan ook nog alles door de week. Nog meer de lol eraf voor mij.
Bekerwedstrijden of in de toekomst Europees voetbal ga je ook zo klagen? Het gaat hoe het nu staat tot 1 januari en daarna is het weer "normaal" en er gaan geluiden dat er seizoenkaarthouders bij de wedstrijden kunnen zijn voor 1 januari..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 16, 2020, 12:03:41
Het calimero gehalte is weer hoog hier  :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 12:10:03
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 11:24:34
Bekerwedstrijden of in de toekomst Europees voetbal ga je ook zo klagen? Het gaat hoe het nu staat tot 1 januari en daarna is het weer "normaal" en er gaan geluiden dat er seizoenkaarthouders bij de wedstrijden kunnen zijn voor 1 januari..
tis nu iedere week juh. Jij vind het leuk nou geweldig voor jou
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 12:10:30
Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2020, 12:03:41
Het calimero gehalte is weer hoog hier  :_schater
hewwe ze wel tv daar bij dei
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 16, 2020, 13:22:10
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:54:52
denk je dat nou echt het is de KNVB he :rodekaart

Ik denk dat ze om exact deze discussie de wedstrijdentijden bij de terugkeer van publiek bij de eredivisie er bij hebben gezet. Heeft iemand gezien of dat er ook bij staat bij de KKD?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 13:28:37
Citaat van: sunderland op juni 16, 2020, 12:10:03
tis nu iedere week juh. Jij vind het leuk nou geweldig voor jou
3 maanden 12 wedstrijden, de helft(uit) ga je niet heen, dus 6 wedstrijden, wat erg om je aan te passen aan een situatie.. Maar goed het is zoals het is...aanpassen dus.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 16, 2020, 14:11:05
Is er ook iemand die weet wanneer speelschema bekend word?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juni 16, 2020, 14:16:31
Je zou bijna gaan denken, dat de KNVB ons nog een keer naait.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 14:26:39
Citaat van: speculeter op juni 16, 2020, 14:11:05
Is er ook iemand die weet wanneer speelschema bekend word?
De burgemeesters moeten eerst akkoord geven, dus zullen zo een paar weken verder zijn voor ze dat bekend maken.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 16, 2020, 14:39:34
Citaat van: sunderland op juni 16, 2020, 12:10:30
hewwe ze wel tv daar bij dei

Tuurlijk juh. En hier drinken ze oek deur de week  :devil
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juni 16, 2020, 16:00:53
We krijgen 425000 uit Zeist
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 16, 2020, 16:02:54
Citaat van: Chielvak19 op juni 16, 2020, 16:00:53
We krijgen 425000 uit Zeist

Lachertje
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Drumfather SCC op juni 16, 2020, 16:06:58
De klap moet nog gegeven worden maar het is uiteraard weer een fooi  :O
Dubbel genaaid door de Maffia uit Zeist

Cambuur moet hier niet mee akkoord gaan
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 16, 2020, 16:17:04


Bedankt KNVB
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 16:22:11
Citaat van: justremco op juni 16, 2020, 16:02:54
Lachertje
Indien waar klopt..maar,wat kan er mee gedaan worden? Stevens en Muhren binnenhalen en misschien ook nog wel Hendriks. Dat moet het kut gevoel wel iets wegnemen,bij mij wel. ;)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 16:28:38
De knvb stelt compensatieregeling voor aan gedupeerde clubs door 'Corona bijdragen uit te betalen: SC Cambuur: 425.000 euro, De Graafschap: 375.000 euro, Volendam en NAC: 50.000 euro en FC Utrecht 600.000 euro. Donderdag klap erop in KNVB vergadering.

Bron: Chris Woerts/VI
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bens op juni 16, 2020, 16:30:54
Een fooi die € 425000,00. Stelletje boeven daarin Zeist.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 16, 2020, 16:31:23
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 16:22:11
Indien waar klopt..maar,wat kan er mee gedaan worden? Stevens en Muhren binnenhalen en misschien ook nog wel Hendriks. Dat moet het kut gevoel wel iets wegnemen,bij mij wel. ;)
ik zit er ook dubbel in, het valt in het niet bij de echte schade. Aan de andere kant heeft de rest met uizondering van de Graafschap bijna niets en biedt het je misschien wel ruimte om Muhren over de streep te trekken.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 16, 2020, 16:33:27
Ook een dubbel gevoel hierbij. Sommige zullen op nog minder gerekend (of niks) hebben en de andere KKD clubs zullen zeker niet blij zijn.
Het leek mij dat de schade meer richting miljoen zou gaan (ook als je een stukje ondernemersrisico incalculeert), dus dan valt het tegen.

Als dit per direct en zonder voorwaarden wordt overgemaakt, kunnen we oa Mühren ervan halen. Het is genoeg om het spelersbudget op peil te houden. Naast dit bedrag komt er ook nog compensatie voor zonder spelen zonder publiek in het vorige seizoen. Dus denk dat we het financiële gat wel aardig kunnen dichten zo en bijvoorbeeld niet gedwongen worden spelers te verkopen.

Maar even horen wat vd Belt en vd Graaf hiervan vinden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op juni 16, 2020, 16:48:11
Wat hadden jullie gedacht dan? Paar miljoen?

8P
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Shar op juni 16, 2020, 17:07:04
Vind het techt zwaar tegenvallen. Als ik het goed begrepen heb is er voor clubs die degraderen bedrag van ca. 8 ton beschikbaar. Als er drie degraderen gaat het om 2.4 nln. Dat had dus in mijn optiek in ieder geval over de benadeelde clubs verdeeld mieten worden. Daarnaast moeten wij wellicht op zoek naar een goede keeper die anders een tramsferwaarde had gehad als we waren gepromoveerd. Daarnaast lopen we echt wel meer geld mis dooprdat we niet promoveren. Snap heus wel dat KNVB niet alles kan /gaat vergoeden maar dit vind ik een schijntje.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 16, 2020, 17:08:12
Vd Belt had het natuurlijk over het mislopen van een miljoen euro .
Dat bedrag houd je dan ook wat in gedachten.
Maar als je met dit bedrag inderdaad een Muhren en Stevens kunt behouden...Zijn we dan tevreden?
Inderdaad maar eens horen wat de Graaf en vd Belt te zeggen hebben.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Huizen op juni 16, 2020, 17:15:22
Wat is de transferwaarde van Muhren eigenlijk?

https://www.transfermarkt.nl/robert-muhren/profil/spieler/186763
Volgens hier 450! Dat moet lukken dus?  8)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 16, 2020, 17:17:20
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 16:22:11
Indien waar klopt..maar,wat kan er mee gedaan worden? Stevens en Muhren binnenhalen en misschien ook nog wel Hendriks. Dat moet het kut gevoel wel iets wegnemen,bij mij wel. ;)

Wat er mee gedaan kan worden is waarschijnlijk het "gat" in ons budget dichten
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 16, 2020, 17:21:23
Dat verwacht ik ook. Dus dat we in ieder geval financieel gezond blijven met deze selectie.
Ik denk ook dat vd Graaf/vd Belt dit hebben uitonderhandeld en ook al op de hoogte waren al zeggen ze dat nog niet in de pers.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 17:32:16
Citaat van: justremco op juni 16, 2020, 17:17:20
Wat er mee gedaan kan worden is waarschijnlijk het "gat" in ons budget dichten
Heb ergens gelezen dat het allemaal wel wat mee viel,dat door de voorgaande jaren genoeg vlees op de botten zat.. Maar we zullen zien wat het gaat worden..ik verwacht in ieder geval dat Muhren en Stevens van het geld gecontracteerd worden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: mario op juni 16, 2020, 17:36:29
Lachertje. Dit slaat natuurlijk nergens op en lijkt niet op een compensatie  :(
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 16, 2020, 17:37:31
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 17:32:16
Heb ergens gelezen dat het allemaal wel wat mee viel,dat door de voorgaande jaren genoeg vlees op de botten zat.. Maar we zullen zien wat het gaat worden..ik verwacht in ieder geval dat Muhren en Stevens van het geld gecontracteerd worden.

Ik hoop dat je gelijk krijgt  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 16, 2020, 17:41:49
Max haalbare dit.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 17:47:57
Citaat van: mario op juni 16, 2020, 17:36:29
Lachertje. Dit slaat natuurlijk nergens op en lijkt niet op een compensatie  :(
wederom een schande dit ! Degradanten zouden 8 ton krijgen. Lachwekkend
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 16, 2020, 17:50:10
Citaat van: speculeter op juni 16, 2020, 17:08:12
Vd Belt had het natuurlijk over het mislopen van een miljoen euro .
Dat bedrag houd je dan ook wat in gedachten.
Maar als je met dit bedrag inderdaad een Muhren en Stevens kunt behouden...Zijn we dan tevreden?
Inderdaad maar eens horen wat de Graaf en vd Belt te zeggen hebben.


Ze zullen ongetwijfeld een hoger bedrag hebben genoemd dan het werkelijke bedrag als onderdeel van de onderhandeling.
En naast dit bedrag is er ook nog compensatie voor de wedstrijden zonder publiek (dat geld voor alle clubs).

Wat wel heel vreemd is dat het geld dat degradanten meekrijgen ergens "verdwenen"is. Het lijkt erop dat de eredivisie dat zelf lekker verdeeld is terwijl bedoelt is voor een (gedegradeerde) club in de KKD.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: CambuurAmersfoort op juni 16, 2020, 18:25:01
Schandalig....echt geen ander woord voor. Volgensmij is dit bedrag ook weer op een bierviltje berekend.

Onder een miljoen als club never nooit akkoord gaan.
We zijn klaar met vriendelijk zijn en accepteren. Zelfs met een miljoen worden bij lange na de gederfde inkomsten niet gedekt.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: okkele op juni 16, 2020, 18:32:38
we mogen gewoon blij zijn dat we iets krijgen !
ik zat me er al op voor te bereiden dat er niks deze kant op kwam.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 16, 2020, 19:06:35
De periode kampioenen krijgen ook nog bijna een ton dus wij krijgen 3.25 meer. Pffff
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 19:06:53
Na veel gesteggel en langdurig overleg is er een compensatieregeling gedeponeerd voor de clubs die extra hard zijn getroffen door het vroegtijdig beëindigen van de competitie. De collega-clubs moeten donderdag in de Algemene Vergadering Betaald Voetbal nog wel instemmen met het plan.

Het was de laatste weken een heet hangijzer: wat te doen met clubs die buitenproportioneel hard werden geraakt door het plots beëindigen van zowel de Eredivisie als de Keuken Kampioen Divisie? Clubs die op het punt stonden te promoveren zoals SC Cambuur en De Graafschap, periodewinnaars FC Volendam en NAC Breda én bekerfinalist FC Utrecht. Nadat SC Cambuur en De Graafschap bij de rechter bakzeil haalden werd er gerekend op een financiële compensatie.

Achter de schermen is daar de laatste weken nadrukkelijk over gesproken. De clubs die Europees actief zijn namen daarin het voortouw. Inmiddels hebben de clubs een voorstel gekregen, dat eerder vandaag door Chris Woerts naar buiten werd gebracht. Dit aparte solidariteitsfonds bestaat uit Europese gelden én een bijdrage van de KNVB.

Vanuit de Eerste Divisie wordt bevestigd dat de genoemde bedragen kloppen. Daar bovenop ontvangen de clubs ook nog gelden uit een algemeen solidariteitsfonds waardoor de bedragen voor SC Cambuur en De Graafschap nog verder zullen oplopen.

Of deze compensatieregeling het daadwerkelijk gaat redden, hangt af van de collega-clubs. Om de plannen uit te kunnen voeren moet een meerderheid van de clubs voorstemmen. De helft plus één. De verwachting is dat Cambuur, De Graafschap, FC Volendam en NAC Breda in zullen stemmen met het plan, evenals de topclubs die het initiatief namen voor dit steunpakket.

Tegelijkertijd is het onduidelijk wat FC Utrecht doet. Een voorwaarde voor het aannemen van een dergelijk solidariteitsfonds, is dat het afziet van verdere rechtsvervolging. De Domstedelingen menen dat de bekerfinale weldegelijk gespeeld had kunnen worden. Dat dossier ligt nog bij de UEFA, hierover volgt morgen (woensdag) meer duidelijkheid. Eerder liet de clubleiding al weten de stap naar het CAS te overwegen, mocht de Europese voetbalbond Utrecht in het ongelijk stellen.

VI zocht maandag nog contact met FC Utrecht over de afwikkeling van het bekerdossier. De clubleiding hield zich echter op de vlakte. 'Er is de afgelopen periode de nodige correspondentie gevoerd tussen FC Utrecht, de KNVB en de UEFA. Die biedt nog geen enkele uitsluitsel. Gezien de gevoeligheid van een en ander en de fase waarin we nu zitten, brengen we even niets naar buiten, omdat dit het proces kan verstoren.'

Bron: VI.nl
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 16, 2020, 19:14:49
Citaat van: sunderland op juni 16, 2020, 19:06:35
De periode kampioenen krijgen ook nog bijna een ton dus wij krijgen 3.25 meer. Pffff

50000 toch?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 16, 2020, 19:16:23
Citaat van: hobbes op juni 16, 2020, 19:14:49
50000 toch?
Yep,per club...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 16, 2020, 20:01:37
Komt nog een bedrag overheen vanuit het solidariteitsfonds.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 16, 2020, 20:05:19
Wat zou dat bedrag uit solidariteitsfonds zijn?
Moeten we dan denken aan nog een keer zelfde bedrag?
Of zou dat met een tonnetje ophouden??
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 16, 2020, 20:11:36
Dat is gewoon een bonnetje indienen voor de gederfde inkomsten van de resterende wedstrijden (vrije verkoop plus horeca.).

Daarnaast kan er geld geleend worden als compensatie voor de thuiswedstrijden in het nieuwe seizoen maar daar zitten allerlei voorwaarden aan vast. Als we financieel sterk genoeg staan om die wedstrijden zelf te overbruggen dan is dat beter. En daar help die 4 ton dan wel weer bij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 16, 2020, 20:42:37
Citaat van: Bankzitter op juni 16, 2020, 20:11:36
Dat is gewoon een bonnetje indienen voor de gederfde inkomsten van de resterende wedstrijden (vrije verkoop plus horeca.).

Daarnaast kan er geld geleend worden als compensatie voor de thuiswedstrijden in het nieuwe seizoen maar daar zitten allerlei voorwaarden aan vast. Als we financieel sterk genoeg staan om die wedstrijden zelf te overbruggen dan is dat beter. En daar help die 4 ton dan wel weer bij.

Dat ligt dan wel aan de voorwaarden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 16, 2020, 21:27:56
Volgens Andor Faber ook nog een opleidingsvergoeding voor Mark Diemers
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op juni 16, 2020, 21:57:31
Citaat van: CambuurAmersfoort op juni 16, 2020, 18:25:01
Schandalig....echt geen ander woord voor. Volgensmij is dit bedrag ook weer op een bierviltje berekend.

Onder een miljoen als club never nooit akkoord gaan.
We zijn klaar met vriendelijk zijn en accepteren. Zelfs met een miljoen worden bij lange na de gederfde inkomsten niet gedekt.

Zo werkt het natuurlijk niet.

De hele voetbalwereld gaat voorlopig veranderen na Corona en een paar miljoen was natuurlijk vrij onrealistisch.

Ben er eigenlijk wel tevreden mee. We lopen weer behoorlijk uit financieel op andere KKD clubs plus we hadden al meer vlees op de botten dan andere clubs plus we hebben nu al een tot op het bot gemotiveerde, uitstekende en ingespeelde ploeg met een fantastische TS.

Ik zie het bijzonder gunstig in allemaal.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juni 16, 2020, 22:41:29
Citaat van: Bankzitter op juni 16, 2020, 20:11:36
Dat is gewoon een bonnetje indienen voor de gederfde inkomsten van de resterende wedstrijden (vrije verkoop plus horeca.).

Daarnaast kan er geld geleend worden als compensatie voor de thuiswedstrijden in het nieuwe seizoen maar daar zitten allerlei voorwaarden aan vast. Als we financieel sterk genoeg staan om die wedstrijden zelf te overbruggen dan is dat beter. En daar help die 4 ton dan wel weer bij.
ook gederfde inkomsten dan voor de play offs om promotie indienen...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 17, 2020, 06:52:58
Citaat van: Treb op juni 16, 2020, 21:57:31
Zo werkt het natuurlijk niet.

De hele voetbalwereld gaat voorlopig veranderen na Corona en een paar miljoen was natuurlijk vrij onrealistisch.

Ben er eigenlijk wel tevreden mee. We lopen weer behoorlijk uit financieel op andere KKD clubs plus we hadden al meer vlees op de botten dan andere clubs plus we hebben nu al een tot op het bot gemotiveerde, uitstekende en ingespeelde ploeg met een fantastische TS.

Ik zie het bijzonder gunstig in allemaal.

NEC en NAC gaan wellicht miljoenen incasseren aan spelerstransfers. Die 4 ton is in deze corona tijden niet verkeerd maar het is eigenlijk helemaal niks als je ziet wat we over jaren gezien misschien wel gaan mislopen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 17, 2020, 07:20:09
Staat ons maar één ding te doen.
Kampioen worden en een lange neus trekken naar de KNVB.
En die lui komen er dan ook niet in tijdens ons feest.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 07:56:33
Citaat van: De Gast op juni 17, 2020, 06:52:58
NEC en NAC gaan wellicht miljoenen incasseren aan spelerstransfers. Die 4 ton is in deze corona tijden niet verkeerd maar het is eigenlijk helemaal niks als je ziet wat we over jaren gezien misschien wel gaan mislopen.
Zullen ze wel nodig zijn om hun grote tekorten een beetje te kunnen aanvullen,beide clubs schrijven al jaren rode cijfers...
Maar als die 425K + een paar ton uit het solidariteitsfonds gebruikt wordt voor het vastleggen van Muhren,Stevens en Hendriks haalt met het spelersfonds,dan koop je bijna promotie naar de eredivisie lijkt mij.. #cambuurkomteraan |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 17, 2020, 08:20:54
Als dat hele bedrag in spelers kan dan zou dat mooi zijn. Stadion staat op losse schroeven, zullen zien wat er nog gaat gebeuren
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 17, 2020, 08:47:13
Citaat van: De Gast op juni 17, 2020, 06:52:58
NEC en NAC gaan wellicht miljoenen incasseren aan spelerstransfers. Die 4 ton is in deze corona tijden niet verkeerd maar het is eigenlijk helemaal niks als je ziet wat we over jaren gezien misschien wel gaan mislopen.

Dat is het grote voordeel van een jeugdopleiding. Maar ook zo'n jeugdopleiding kost veel geld en die hebben we jarenlang niet kunnen betalen.
Ik ben niet zo bang dat die straks een beter team hebben en ook rust in de tent (want daar gaat het vaak mis).

Het geld zit bij ons al in de selectie.
Hoedemakers , Jacobs en Kallon zouden bij ons ook best aardig wat opleveren maar die liggen goed vast. Spelers kunnen behouden is ook wel fijn.

Maar je hebt gelijk dat we veel meer geld mislopen door promotie.
Het is jaar extra dat je achterloopt op clubs als Fortuna , Emmen en VVV en de kans aan clubs als Roda , GAE ect. ect. om de zaken weer op orde te krijgen. Een bedrag van 7 ton leek mij reëel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 17, 2020, 08:56:28
Citaat van: sunderland op juni 17, 2020, 08:20:54
Als dat hele bedrag in spelers kan dan zou dat mooi zijn. Stadion staat op losse schroeven, zullen zien wat er nog gaat gebeuren
Stadion staat niet op losse schroeven
Hoe kom je daar nu weer bij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 09:00:59
Citaat van: sunderland op juni 17, 2020, 08:20:54
Als dat hele bedrag in spelers kan dan zou dat mooi zijn. Stadion staat op losse schroeven, zullen zien wat er nog gaat gebeuren
Vertraging is wat anders dan op losse schroeven en ik verwacht dat binnenkort alle seinen weer op groen komen te staan, de gemeente werkt ook nog gewoon door. Dat er een paar dingen opgelost moeten worden is duidelijk, en iedereen die hierbij betrokken is kent de noodzaak om het snel op te lossen. En reken maar dat Cambuur,de gemeente,provincie,Dijkstra/Draisma en de ontwikkelaar geen gezichtverlies willen leiden.

Ik verwacht dat die tonnen in spelers geïnvesteerd wordt,want die tonnen kunnen volgend jaar miljoenen opleveren ;)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 09:05:54
Citaat van: Bankzitter op juni 17, 2020, 08:47:13
Dat is het grote voordeel van een jeugdopleiding. Maar ook zo'n jeugdopleiding kost veel geld en die hebben we jarenlang niet kunnen betalen.
Ik ben niet zo bang dat die straks een beter team hebben en ook rust in de tent (want daar gaat het vaak mis).

Het geld zit bij ons al in de selectie.
Hoedemakers , Jacobs en Kallon zouden bij ons ook best aardig wat opleveren maar die liggen goed vast. Spelers kunnen behouden is ook wel fijn.

Maar je hebt gelijk dat we veel meer geld mislopen door promotie.
Het is jaar extra dat je achterloopt op clubs als Fortuna , Emmen en VVV en de kans aan clubs als Roda , GAE ect. ect. om de zaken weer op orde te krijgen. Een bedrag van 7 ton leek mij reëel.
Breij,Sambissa en Maulun niet vergeten en groeibriljantjes als Ladan,v/d Kaap,Ragnar,Akoy,Bangura zijn er ook nog.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juni 17, 2020, 09:11:28
Wat ik altijd bijzonder vindt is dat clubs als NEC en NAC dat soort bedragen krijgen voor spelers.

Hoe kan het dat Cambuur altijd maar een tonnetje of 4 eruit sleept?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 09:16:50
Citaat van: Galdiano op juni 17, 2020, 09:11:28
Wat ik altijd bijzonder vindt is dat clubs als NEC en NAC dat soort bedragen krijgen voor spelers.

Hoe kan het dat Cambuur altijd maar een tonnetje of 4 eruit sleept?
Komt omdat ze eredivisie speelden en spelers dan meer waard zijn en hoe de contracten zijn opgesteld en een beetje geluk, bij ons gaat het ook de goede kant op, zie Robertha ;)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 17, 2020, 09:37:08
Denk dat het vooral door onze schulden kwam waardoor we spelers alleen konden halen als er een gelimiteerde transfersom in het contract stond.
Normaal gesproken zijn we die fase nu wel uit (als we goed uit de crisis komen maar dat geld voor iedere club).

Denk dat we nu ook kiezen om vol voor promotie te gaan in plaats van nog wat geld voor aflopende contracten binnen te halen.
Op de lange termijn levert dat meer op.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Drumfather SCC op juni 17, 2020, 12:46:50
Citaat van: Grijskijkert op juni 17, 2020, 07:56:33
Zullen ze wel nodig zijn om hun grote tekorten een beetje te kunnen aanvullen,beide clubs schrijven al jaren rode cijfers...
Maar als die 425K + een paar ton uit het solidariteitsfonds gebruikt wordt voor het vastleggen van Muhren,Stevens en Hendriks haalt met het spelersfonds,dan koop je bijna promotie naar de eredivisie lijkt mij.. #cambuurkomteraan |:)

Als Muhren blijft, komt Hendriks niet... Die gaat geen 2e viool spelen
Het is helaas niet en, en, en

Vol voor Robert en Sonny gaan dus  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 17, 2020, 18:42:26
Hendriks is toch ook een klasbak hoor.. maar zal nog steeds wedstrijdritme moeten opdoen. Waar kun je dat beter dan bij ons..

Vol voor beide, dan ben je in elk geval ingedekt in geval van blessures.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 17, 2020, 19:05:35
Dan zou je Mühren voor 1 jaar moeten huren/kopen en Hendriks kopen en een lang contract geven (2 jaar + optie?).

Niet onmogelijk, maar op dit moment niet waarschijnlijk.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 17, 2020, 19:44:53
Citaat van: justremco op juni 15, 2020, 21:10:10
Volgens Chris Woerts worden alle duels zonder publiek in de KKD live uitgezonden. Speeldagen worden dinsdag woensdag en donderdag

Blijkt niet helemaal te kloppen:

Dat bevestigt Jan Willem van Dop, algemeen directeur van GA Eagles. De Deventer profclub speelt in de eerste reeks wedstrijden op vrijdag (2 keer), zaterdag (3), zondag (2), maandag (2) en dinsdag (1). ,,Er wordt gewerkt met unieke tijdslots'', aldus Van Dop. ,,Door de spreiding van alle wedstrijden op deze manier komen de meeste clubs hun fans tegemoet met een live-uitzending op het eerste kanaal van FOX Sports. Dit is de situatie tot pak 'm beet november, een periode waarin we er helaas van uit moeten gaan dat we nog zonder publiek spelen.''
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 17, 2020, 20:23:23
Citaat van: Grijskijkert op juni 17, 2020, 07:56:33
Zullen ze wel nodig zijn om hun grote tekorten een beetje te kunnen aanvullen,beide clubs schrijven al jaren rode cijfers...
Maar als die 425K + een paar ton uit het solidariteitsfonds gebruikt wordt voor het vastleggen van Muhren,Stevens en Hendriks haalt met het spelersfonds,dan koop je bijna promotie naar de eredivisie lijkt mij.. #cambuurkomteraan |:)

Slecht nieuws. Solidariteitsfonds is slechts rond de 100.000 euro in de KKD.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 20:30:16
Citaat van: De Gast op juni 17, 2020, 18:42:26
Hendriks is toch ook een klasbak hoor.. maar zal nog steeds wedstrijdritme moeten opdoen. Waar kun je dat beter dan bij ons..

Vol voor beide, dan ben je in elk geval ingedekt in geval van blessures.
En ze kunnen naar eigen zeggen prima samen spelen, tegenstander kunnen amper 1(muhren) afstoppen en als Hendriks ook nog hebt lopen en op de vleugel een snelle jongen(Kallon),diepgaande middenvelders Jacobs en Maulun en elke tegenstander wordt gek...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 17, 2020, 20:35:00
Als er 140 miljoen max in de pot zit is een ton (per KKD club?) procentueel gezien natuurlijk een lachertje.
N.A.C. trekt iets van 15.000 man en dat moet dan net zo goed worden vergoed als een eredivisie club dat vergoed krijgt.
Maar goed, als wij ons geld maar krijgen dan vind ik het verder wel best.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 17, 2020, 20:37:58
Citaat van: Bankzitter op juni 17, 2020, 20:35:00
Als er 140 miljoen max in de pot zit is een ton (per KKD club?) procentueel gezien natuurlijk een lachertje.
N.A.C. trekt iets van 15.000 man en eerlijk is eerlijk, dat moet dan net zo goed worden vergoed als een eredivisie club dat vergoed krijgt.
Maar goed, als wij ons geld maar krijgen dan vind ik het verder wel best.

Volgens mij is dat een hele andere pot, waar het nu over gaat is het solidariteitsfonds met geld van de Europees spelende clubs
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 20:39:39
Citaat van: Lore op juni 17, 2020, 20:23:23
Slecht nieuws. Solidariteitsfonds is slechts rond de 100.000 euro in de KKD.
Hoe bedoel je?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 17, 2020, 20:40:51
Citaat van: justremco op juni 17, 2020, 20:37:58
Volgens mij is dat een hele andere pot, waar het nu over gaat is het solidariteitsfonds met geld van de Europees spelende clubs
Ja het begint wat verwarrend te worden..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 17, 2020, 21:04:21
Citaat van: justremco op juni 17, 2020, 19:44:53
Blijkt niet helemaal te kloppen:

Dat bevestigt Jan Willem van Dop, algemeen directeur van GA Eagles. De Deventer profclub speelt in de eerste reeks wedstrijden op vrijdag (2 keer), zaterdag (3), zondag (2), maandag (2) en dinsdag (1). ,,Er wordt gewerkt met unieke tijdslots'', aldus Van Dop. ,,Door de spreiding van alle wedstrijden op deze manier komen de meeste clubs hun fans tegemoet met een live-uitzending op het eerste kanaal van FOX Sports. Dit is de situatie tot pak 'm beet november, een periode waarin we er helaas van uit moeten gaan dat we nog zonder publiek spelen.''
zaterdag 3 x :proost |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 17, 2020, 21:33:31
Citaat van: justremco op juni 17, 2020, 20:37:58
Volgens mij is dat een hele andere pot, waar het nu over gaat is het solidariteitsfonds met geld van de Europees spelende clubs

Ik ben het ook even kwijt maar dat is niet raar want de KNVB is al vanaf het begin volledig van het padje af.
Maar ik dacht dat er 2 fondsen zijn: eentje voor de clubs die buitengewoon hard geraakt zijn door het besluit het seizoen te schrappen. Uit dat potje zouden we iets van 4 ton moeten krijgen (Graag per direct overmaken zonder verder voorwaarden en dan zullen wij verder wel geen rechtszaken ed. meer aanspannen).

Tweede potje is voor de schade van de corana crisis en in principe voor alle clubs. Dat is vooral de schade van spelen van zonder publiek.
Dus daar mogen wij ook aanspraak op maken maar zal geen groot bedrag zijn. (Twente zal daar wel weer vooraan als er geld wordt uitgedeeld met onze zuiderburen daar vlak achter).

Zal morgen wel duidelijker worden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 17, 2020, 21:47:44
Citaat van: Grijskijkert op juni 17, 2020, 20:39:39
Hoe bedoel je?

Er gaat slechts een klein deel van het sollidariteitsfonds naar de KKD en Cambuur houdt er rekening mee dat dit eerlijk verdeeld wordt, waardoor er iets minder dan een ton per club over blijft.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 17, 2020, 21:50:24
Citaat van: Bankzitter op juni 17, 2020, 21:33:31
Ik ben het ook even kwijt maar dat is niet raar want de KNVB is al vanaf het begin volledig van het padje af.
Maar ik dacht dat er 2 fondsen zijn: eentje voor de clubs die buitengewoon hard geraakt zijn door het besluit het seizoen te schrappen. Uit dat potje zouden we iets van 4 ton moeten krijgen (Graag per direct overmaken zonder verder voorwaarden en dan zullen wij verder wel geen rechtszaken ed. meer aanspannen).

Tweede potje is voor de schade van de corana crisis en in principe voor alle clubs. Dat is vooral de schade van spelen van zonder publiek.
Dus daar mogen wij ook aanspraak op maken maar zal geen groot bedrag zijn. (Twente zal daar wel weer vooraan als er geld wordt uitgedeeld met onze zuiderburen daar vlak achter).

Zal morgen wel duidelijker worden.

Voor de duidelijkheid. Eerst klopt en daar moet morgen over gestemd worden. Tweede deel is die "iets minder dan een ton". Geen vetpot dus.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juni 17, 2020, 22:35:04
Een club met doorgaans veel toeschouwers heeft een groter verlies geleden, dan een club met weinig toeschouwers. Volgens mij heeft Cambuur recht op een redelijke vergoeding.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 17, 2020, 22:39:19
Citaat van: PePe op juni 17, 2020, 22:35:04
Een club met doorgaans veel toeschouwers heeft een groter verlies geleden, dan een club met weinig toeschouwers. Volgens mij heeft Cambuur recht op een redelijke vergoeding.
als ze naar de aantallen gaan kijken klopt er geen reet van. Ben zo vaak bij uitweds geweest dat er niks van die aantallen klopte. Jaren terug was ik in Volendam waar er naar schijnt 3000 toesch waren. Waren er max 1800. Bij Almere kun je gewoon tellen ( fietsenhok rijtje 6 hoog x 65 lang pffff met de 1/3 bezet
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 17, 2020, 23:10:40
Maar dan nog mag het niets uitmaken of een club in de ere- of in de eerste divisie uitkomt.
N.A.C. heeft bijna 3x zoveel toeschouwers als RKC.

Zo zijn er wel meer zaken die de eredivisie nu allemaal lekker onderling regelt en de KKD buitenspel zet. Solidariteit is ver te zoeken.
Daarom is het niet ongunstig als we een al aparte compensatie zouden krijgen. Dan is die maar vast binnen terwijl de rest van de clubs het nog moeten uitvechten.

Kan morgen nog gezellig worden bij die ALV.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:11:20
Citaat van: Treb op juni 16, 2020, 00:30:14
Dou hest echt ut IQ van een pinda.
Dat je het even weet, ik heb een officiele IQ test gedaan van 2 middagen (dus geen internet IQ test) bij een officiele instantie en ik zat gemiddeld 7 punten boven het gemiddelde. Dus je hebt het weer fout. Hoogstwaarschijnlijk ben jij hier de 'pinda'.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:36:19
Citaat van: Noordcambuur op juni 16, 2020, 08:53:47
Mannen hou er maar rekening mee dat de KNVB en fox het NOOIT zullen terug draaien als het bevalt om door de week te voetballen.
Dan speelt Cambuur tegen de graafschap en speelt Barcelona tegen Liverpool voor CL.
Welke wedstrijd moet je dan kijken l8l
Juist, maar sommige mensen hier kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is en vinden het wel prima zolang het hun goed uitkomt. Wij (en de gehele KKD) worden gewoon niet serieus genomen, ik snap niet dat voetbal supporters hier tevreden mee zijn. Dat hele covid virus is al bijna verdwenen, met z'n allen op elkaar gepakt in een vliegtuig zitten is geen probleem maar in de open lucht in een stadion zitten is dan levensgevaarlijk? 14.000 man op de dam op elkaar gepakt geen probleem! Pandemie? Ik ken niet 1 iemand die corona heeft, goh wat een pandemie. En ook niemand is getroffen door de griep he dit jaar, normaal komen die cijfers maandelijks uit maar dit jaar niet en dat hebben ze voorlopig ook maar even uitgesteld. Er sterven gemiddeld zo'n 400 mensen per dag in Nederland, en de corona doden cijfers (die zo'n week oud zijn) vertellen ons dat er ongeveer 5 mensen per dag aan sterven, waar hebben we het over, en dan zijn er ook nog mensen die het helemaal eens zijn met die criminelen in Den Haag die altijd liegen en daarop betrapt worden en ons dan gewoon uitlachen omdat ze weten dat het volk zo dom is dat ze toch weer op dezelfde leugenaars stemmen die nooit doen wat ze beloven.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:44:30
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 10:45:18
Niet negatief,hoe wil je het anders noemen? Het niet eens aan de orde,het is alleen een hersenspinsel van jou dat je omvormt tot je eigen waarheid.

Maar waarom wachten? Wachten op dat de club goede spelers aantrekt? Wachten tot de club bovenaan staat? Wachten op het moment dat de club of de rest van de wereld doet wat je zegt? De enige reden kan zijn dat het financieel niet kan,of ziekte, daar alle respect voor! En anders moet je ,je doodschamen als je zegt supporter te zijn en dan vervolgens je club te laten barsten!. Ja en dat is mijn mening!
Sommige mensen kunnen zich het financieel niet permiteren om een seizoenskaart aan te schaffen, vele mensen weten niet eens of hun baan of bedrijf wel blijft bestaan. Niet iedereen staat er financieel zo goed voor als jou. Prijs jezelf gelukkig. (btw er wordt nu al voorspeld dat het virus terug gaat komen in september, het is zelfs mogelijk dat er helemaal niet meer gevoetbald gaat worden, wie weet)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:50:07
Citaat van: Grijskijkert op juni 16, 2020, 16:22:11
Indien waar klopt..maar,wat kan er mee gedaan worden? Stevens en Muhren binnenhalen en misschien ook nog wel Hendriks. Dat moet het kut gevoel wel iets wegnemen,bij mij wel. ;)
Hoeveel heeft de KNJVB jou betaald om deze onzin uit te kramen. Eerst dacht ik " hij is gewoon niet slimmer" maar nu wordt het wel heel verdacht. En hoe kun je nou als trotse Cambuur supporter zeggen dat we ons maar gewoon moeten aanpassen?!?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op juni 18, 2020, 01:02:38
Citaat van: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:11:20
Dat je het even weet, ik heb een officiele IQ test gedaan van 2 middagen (dus geen internet IQ test) bij een officiele instantie en ik zat gemiddeld 7 punten boven het gemiddelde. Dus je hebt het weer fout. Hoogstwaarschijnlijk ben jij hier de 'pinda'.

Ok.

Wil je nou een kleurplaat?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 18, 2020, 07:14:16
Citaat van: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:36:19
Juist, maar sommige mensen hier kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is en vinden het wel prima zolang het hun goed uitkomt. Wij (en de gehele KKD) worden gewoon niet serieus genomen, ik snap niet dat voetbal supporters hier tevreden mee zijn. Dat hele covid virus is al bijna verdwenen, met z'n allen op elkaar gepakt in een vliegtuig zitten is geen probleem maar in de open lucht in een stadion zitten is dan levensgevaarlijk? 14.000 man op de dam op elkaar gepakt geen probleem! Pandemie? Ik ken niet 1 iemand die corona heeft, goh wat een pandemie. En ook niemand is getroffen door de griep he dit jaar, normaal komen die cijfers maandelijks uit maar dit jaar niet en dat hebben ze voorlopig ook maar even uitgesteld. Er sterven gemiddeld zo'n 400 mensen per dag in Nederland, en de corona doden cijfers (die zo'n week oud zijn) vertellen ons dat er ongeveer 5 mensen per dag aan sterven, waar hebben we het over, en dan zijn er ook nog mensen die het helemaal eens zijn met die criminelen in Den Haag die altijd liegen en daarop betrapt worden en ons dan gewoon uitlachen omdat ze weten dat het volk zo dom is dat ze toch weer op dezelfde leugenaars stemmen die nooit doen wat ze beloven.

Ik had inmiddels wel wat lobbywerk verwacht om de competitie eerder opgestart te krijgen maar zelfs dat lukt niet. Zoals Chris Woerts maandag bij VI zei; we houden hier in NL liever ons handje op.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 18, 2020, 07:41:02
Citaat van: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:36:19
Juist, maar sommige mensen hier kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is en vinden het wel prima zolang het hun goed uitkomt. Wij (en de gehele KKD) worden gewoon niet serieus genomen, ik snap niet dat voetbal supporters hier tevreden mee zijn. Dat hele covid virus is al bijna verdwenen, met z'n allen op elkaar gepakt in een vliegtuig zitten is geen probleem maar in de open lucht in een stadion zitten is dan levensgevaarlijk? 14.000 man op de dam op elkaar gepakt geen probleem! Pandemie? Ik ken niet 1 iemand die corona heeft, goh wat een pandemie. En ook niemand is getroffen door de griep he dit jaar, normaal komen die cijfers maandelijks uit maar dit jaar niet en dat hebben ze voorlopig ook maar even uitgesteld. Er sterven gemiddeld zo'n 400 mensen per dag in Nederland, en de corona doden cijfers (die zo'n week oud zijn) vertellen ons dat er ongeveer 5 mensen per dag aan sterven, waar hebben we het over, en dan zijn er ook nog mensen die het helemaal eens zijn met die criminelen in Den Haag die altijd liegen en daarop betrapt worden en ons dan gewoon uitlachen omdat ze weten dat het volk zo dom is dat ze toch weer op dezelfde leugenaars stemmen die nooit doen wat ze beloven.
het virus is bijna verdwenen.. dachten ze in dat slachthuis in duitsland ook :) het blijft toch wel fraai om te lezen dat iedereen die een andere mening heeft dan jij onmiddellijk als dom wordt bestempeld. Doe nu eens een poging om je argumenten gewoon goed te onderbouwen ipv meteen in complottheorieen te verzanden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 18, 2020, 07:52:19
Citaat van: D.H.Skolten op juni 17, 2020, 23:36:19
Juist, maar sommige mensen hier kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is en vinden het wel prima zolang het hun goed uitkomt. Wij (en de gehele KKD) worden gewoon niet serieus genomen, ik snap niet dat voetbal supporters hier tevreden mee zijn. Dat hele covid virus is al bijna verdwenen, met z'n allen op elkaar gepakt in een vliegtuig zitten is geen probleem maar in de open lucht in een stadion zitten is dan levensgevaarlijk? 14.000 man op de dam op elkaar gepakt geen probleem! Pandemie? Ik ken niet 1 iemand die corona heeft, goh wat een pandemie. En ook niemand is getroffen door de griep he dit jaar, normaal komen die cijfers maandelijks uit maar dit jaar niet en dat hebben ze voorlopig ook maar even uitgesteld. Er sterven gemiddeld zo'n 400 mensen per dag in Nederland, en de corona doden cijfers (die zo'n week oud zijn) vertellen ons dat er ongeveer 5 mensen per dag aan sterven, waar hebben we het over, en dan zijn er ook nog mensen die het helemaal eens zijn met die criminelen in Den Haag die altijd liegen en daarop betrapt worden en ons dan gewoon uitlachen omdat ze weten dat het volk zo dom is dat ze toch weer op dezelfde leugenaars stemmen die nooit doen wat ze beloven.
ongelofelijk domme prater ben jij.
Je had wel anders gekletst als je hier bij mij was.
Vrouw 3 weken ziekenhuis...randje ic
4 begeleidsters ziek thuis
Een na 3 maanden nog steeds ziek.
Klote restverschijnselen...
Je doet er veel te luchtig over.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: waldkip op juni 18, 2020, 08:03:35
Citaat van: speculeter op juni 18, 2020, 07:52:19
ongelofelijk domme prater ben jij.
Je had wel anders gekletst als je hier bij mij was.
Vrouw 3 weken ziekenhuis...randje ic
4 begeleidsters ziek thuis
Een na 3 maanden nog steeds ziek.
Klote restverschijnselen...
Je doet er veel te luchtig over.

Klotezooi man. Ben je zelf ook besmet geraakt?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2020, 08:16:20
Citaat van: De Gast op juni 18, 2020, 07:14:16
Ik had inmiddels wel wat lobbywerk verwacht om de competitie eerder opgestart te krijgen maar zelfs dat lukt niet. Zoals Chris Woerts maandag bij VI zei; we houden hier in NL liever ons handje op.

Ja, ongelofelijk. Er wordt meer energie gestoken in financiële reddingsplannetjes dan te kijken hoe we weer gewoon kunnen gaan voetballen.
(Mits spelen natuurlijk verantwoord is natuurlijk voor de volksgezondheid, maar dat is aan het RIVM om te onderzoeken en toe te staan. Maar zonder plan of verzoek gebeurt er niks).

We liggen van 10 maart tot medio september dus 6(!) maanden stil. Misschien had de KNVB gedacht dat dit in andere landen ook zo zou zijn maar daar is het zo'n 100 dagen geweest. Volledig verkeerd ingeschat dus. Nederland komt internationaal wel steeds verder in de knel met deze houding want de rest van Europa gaat gewoon door met Europees voetbal, interlands, transfermarkt ect. ect. .

Je bent toch een BVO dan wil je maar 1 ding... het veld weer op en spelen.
Als een club liever niet speelt, lever dan gewoon die licentie in... wij nemen graag je plekje in de eredivisie over.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 18, 2020, 08:28:57
Citaat van: speculeter op juni 18, 2020, 07:52:19
ongelofelijk domme prater ben jij.
Je had wel anders gekletst als je hier bij mij was.
Vrouw 3 weken ziekenhuis...randje ic
4 begeleidsters ziek thuis
Een na 3 maanden nog steeds ziek.
Klote restverschijnselen...
Je doet er veel te luchtig over.
de mensen die zelf niks hebben mee gemaakt hebben dit soort praat.Hoor dit soort geluiden ook uit de horeca. Wb voetbal, had nu natuurlijk gekund zonder publiek.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 18, 2020, 08:43:31
Citaat van: Bankzitter op juni 18, 2020, 08:16:20
Ja, ongelofelijk. Er wordt meer energie gestoken in financiële reddingsplannetjes dan te kijken hoe we weer gewoon kunnen gaan voetballen.
(Mits spelen natuurlijk verantwoord is natuurlijk voor de volksgezondheid, maar dat is aan het RIVM om te onderzoeken en toe te staan. Maar zonder plan of verzoek gebeurt er niks).

We liggen van 10 maart tot medio september dus 6(!) maanden stil. Misschien had de KNVB gedacht dat dit in andere landen ook zo zou zijn maar daar is het zo'n 100 dagen geweest. Volledig verkeerd ingeschat dus. Nederland komt internationaal wel steeds verder in de knel met deze houding want de rest van Europa gaat gewoon door met Europees voetbal, interlands, transfermarkt ect. ect. .

Je bent toch een BVO dan wil je maar 1 ding... het veld weer op en spelen.
Als een club liever niet speelt, lever dan gewoon die licentie in... wij nemen graag je plekje in de eredivisie over.

De clubs zijn unaniem akkoord gegaan met stoppen competitie. Snap ook niet dat Fox het geld daarna zo makkelijk heeft overgemaakt. Al is niet bekend geworden of daar ook voorwaarden aan verbonden zaten. Er was dus nauwelijks meer een prikkel om er voor te zorgen dat de competitie werd uitgespeeld.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 18, 2020, 08:43:44
Citaat van: Treb op juni 18, 2020, 01:02:38
Ok.

Wil je nou een kleurplaat?
Nee man hij verdient geen kleurplaat, iemand met zoveel intelligentie zou een mening van een ander kunnen respecteren of met degelijke argumenten komen om die te weerleggen...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 18, 2020, 08:54:14
Citaat van: waldkip op juni 18, 2020, 08:03:35
Klotezooi man. Ben je zelf ook besmet geraakt?
twee weken ziek geweest samen met zoon.
"Gelukkig "de milde vorm.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2020, 08:56:12
In het noorden kan ik me voorstellen dat mensen minder gemerkt hebben van het virus, maar onder de rivieren was de situatie echt wel bedreigend.

Competitie stilleggen was dan ook terecht maar daarna moet je wel actie nemen om te onderzoeken hoe het verder moet en niet alleen maar afwachten. Er moet de middenweg gezocht worden. Het virus is nog steeds aanwezig en zeer besmettelijk maar met de juiste maatregelen kun je het risico minimaliseren. Dat geldt voor alle sectoren en ook voor het voetbal.

Als iemand 2 weken in quarantaine gaat (incubatie tijd) en daarna negatief test dan ben is die persoon vrijwel zeker niet besmettelijk en is er dus geen risico bij contact met die persoon. Betaald voetbal zou dus veilig moeten kunnen onder voorwaarden.

Dus ik ben het wel eens met het stopzetten van de competitie.
Beëindiging begrijp ik maar de manier waarop was zeer ondoordacht.
Maar dat we pas eind september weer beginnen ipv augustus lijkt mij onnodig lang.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 18, 2020, 09:31:35
Citaat van: Grijskijkert op juni 18, 2020, 08:43:44
Nee man hij verdient geen kleurplaat, iemand met zoveel intelligentie zou een mening van een ander kunnen respecteren of met degelijke argumenten komen om die te weerleggen...
Sorry mensen ik heb het fout,heb net wat informatie gekregen over Dirkje S. hij heeft inderdaad 7 punten meer dan gemiddeld,maar dit is normaal bij autistische jongeren. Dus hij kan er niks aan doen,hou er rekenschap mee, voor je boos wordt!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2020, 12:04:45
Ik heb inmiddels ook de bron gevonden voor die 100.000 euro (Interview met de algemeen directeur van GA Eagles in De Stentor)
Dat lijkt dan weer weer uit een ander potje, namelijk iets van de UEFA.

"GA Eagles krijgt nog wel een bedrag van zo'n 100.000 euro overgemaakt vanuit de solidariteitsbijdrage, geld wat de UEFA jaarlijks uitkeert aan clubs die geen Europees voetbal spelen. De eerste divisie had in totaal 1,2 miljoen euro te verdelen over de veertien clubs."

Het wordt er allemaal niet duidelijker op, want volgens mij zijn er toch echt 16 clubs (en 4 Jong teams) in de KKD.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 18, 2020, 12:55:49
Citaat van: Bankzitter op juni 18, 2020, 12:04:45
Ik heb inmiddels ook de bron gevonden voor die 100.000 euro (Interview met de algemeen directeur van GA Eagles in De Stentor)
Dat lijkt dan weer weer uit een ander potje, namelijk iets van de UEFA.

"GA Eagles krijgt nog wel een bedrag van zo'n 100.000 euro overgemaakt vanuit de solidariteitsbijdrage, geld wat de UEFA jaarlijks uitkeert aan clubs die geen Europees voetbal spelen. De eerste divisie had in totaal 1,2 miljoen euro te verdelen over de veertien clubs."

Het wordt er allemaal niet duidelijker op, want volgens mij zijn er toch echt 16 clubs (en 4 Jong teams) in de KKD.

Mijn bron is een van de sponsoren van het investeringsfonds. Die zijn bijgepraat door Cambuur en hij heeft het niet hier over. Hij heeft het specifiek over het sollidariteitsfonds dat betaald wordt uit europese gelden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 18, 2020, 13:21:18
Half juli mag er hoogstwaarschijnlijk weer gevoetbald worden...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bens op juni 18, 2020, 14:15:49
Wanneer begint de vergadering met de clubs van het betaaldvoetbal?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 18, 2020, 15:30:18
Citaat van: Grijskijkert op juni 18, 2020, 13:21:18
Half juli mag er hoogstwaarschijnlijk weer gevoetbald worden...

Dit heb ik even gemist. Maar is dat dan oefenwedstrijden? Of mogen competitiewedstrijden ook?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 18, 2020, 15:50:04
Vanaf half Juli mag er geoefend worden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 18, 2020, 17:05:59
Citaat van: speculeter op juni 18, 2020, 15:50:04
Vanaf half Juli mag er geoefend worden
alleen in de eredivisie. Kkd mag half augustus
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op juni 18, 2020, 17:10:49
Citaat van: sunderland op juni 18, 2020, 17:05:59
alleen in de eredivisie. Kkd mag half augustus

Dat slaat nergens op
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2020, 17:12:52
Oow is dat het lucratieve toernooitje zeker wat ze met FOX in het leven hebben geroepen?
Had veel leuker (en socialer) geweest om daar ook de KKD bij te betrekken, lekker veel derbies om op te warmen.

Bizar dat de KKD geen oefenduels zou mogen spelen natuurlijk. Het begint steeds meer op kartel vorming te lijken. Continue proberen de kloof te vergroten met de KKD clubs zodat deze steeds lastiger kunnen aanhaken.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 18, 2020, 17:48:33
Er staat dat de profclubs in Nederland zowel eredivisie als kkd vanaf half Juli weer mogen oefenen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juni 18, 2020, 17:56:01
Vanmiddag stond in Zeist de periodieke AVBV (Algemene Vergadering Betaald Voetbal) op het programma. Eén van de belangrijkste agendapunten was de stemming over de tegemoetkoming voor de gedupeerde clubs als onderdeel van het solidariteitsfonds.

Inmiddels is duidelijk dat een meerderheid van de clubs voor dit voorstel heeft gestemd en SC Cambuur, De Graafschap, FC Utrecht, NAC en FC Volendam een financiële tegemoetkoming krijgen vanuit de Europees spelende clubs en de KNVB. Voorwaarde hiervoor is wel dat er geen verdere juridische stappen worden ondernomen en daarmee is dit het einde van 'de strijd voor rechtvaardigheid' van SC Cambuur.

Algemeen Directeur Ard de Graaf licht toe: "Dit is voor ons zeker geen reden tot vreugde en het is met een bloedend voetbalhart dat we akkoord zijn gegaan met deze tegemoetkoming. Het gevoel van onrecht is nog steeds groot, maar het is niet in het belang van het Nederlandse voetbal en ook niet in het belang van onze club om door te blijven vechten als het perspectief juridisch gezien ongewis is. Dat zou onverantwoord zijn en daarmee zouden we het voorbestaan van onze club op het spel zetten. Daarbij moeten ook wij door de coronacrisis zien te komen. Hoe moeilijk ook, we zullen de knop moeten omzetten en ons met z'n allen vol moeten richten op sportieve revanche. Gezien de enorme loyaliteit van supporters en sponsoren in de afgelopen maanden hebben we hier alle vertrouwen in."
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2020, 18:03:23
De club zal het ook praktisch bekijken. Als dat geld volgende week op de bankrekening staat, dan kunnen hebben we wat meer lucht.
Met een rechtszaak kun je misschien meer geld claimen maar dat duurt weer langer.

Ik had rond de 7 ton een normaal bedrag gevonden, maar daar waren de KDD dan weer nooit mee akkoord gegaan in een stemming.
(Wel vreemd dat clubs niet mogen stemmen over promotie/degradatie maar wel over de compensatie voor datzelfde besluit... dat had de KNVB dan ook eenzijdig moeten kunnen beslissen).
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 18, 2020, 18:05:44
Hoeveel hebben ze nu in totaal gekregen dan?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 18, 2020, 18:16:35
Als de berichten kloppen dan 425.000 voor de eerste plaats in de kKD.
Dit staat dus los van eventuele compensatie voor spelen zonder publiek.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 18, 2020, 18:25:43
Citaat van: Bankzitter op juni 18, 2020, 18:03:23
De club zal het ook praktisch bekijken. Als dat geld volgende week op de bankrekening staat, dan kunnen hebben we wat meer lucht.
Met een rechtszaak kun je misschien meer geld claimen maar dat duurt weer langer.

Ik had rond de 7 ton een normaal bedrag gevonden, maar daar waren de KDD dan weer nooit mee akkoord gegaan in een stemming.
(Wel vreemd dat clubs niet mogen stemmen over promotie/degradatie maar wel over de compensatie voor datzelfde besluit... dat had de KNVB dan ook eenzijdig moeten kunnen beslissen).

De gewenste uitkomst staat telkens al vast. Alleen de weg er naar toe moet dan nog worden bepaald.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Sakas op juni 18, 2020, 19:56:50
Volgens de lc is het toch iets meer. Overigens wel zonder onderbouwing


Cambuur neemt genoegen met tegemoetkoming, geen verdere juridische stappen
LEEUWARDEN -

Cambuur speelt komend voetbalseizoen definitief in de eerste divisie. De Leeuwarder club neemt genoegen met de financiële genoegdoening en ziet daarmee af van verdere juridische stappen.

Tijdens de algemene ledenvergadering stemden de betaald voetbalclubs donderdagmiddag in met het steunplan voor de door de coronacrisis getroffen clubs. Dat betekent dat gedupeerde clubs een tegemoetkoming uit het solidariteitsfonds krijgen. De Europees spelende clubs en KNVB vullen dat fonds.

Cambuur krijgt vanwege het mislopen van promotie 425.000 euro uit de pot, De Graafschap, de nummer twee bij het stoppen van de competitie, kan 375.000 tegemoet zien. Volendam en NAC Breda kunnen als periodekampioenen rekenen op elk 50.000 euro. Eredivisionist FC Utrecht krijgt zes ton vanwege het mislopen van Europees voetbal.

Daarnaast krijgt elke club nog een bedrag uit het reddingsplan van de KNVB, waardoor Cambuur op rond de 600.000 euro uitkomt. Dat bedrag kan nog hoger worden als alle Nederlandse clubs die in Europa uitkomen de groepsfases van de diverse toernooien halen.

Reden tot vreugde geeft de compensatie de bestuurders in Leeuwarden niet. ,,Het is met een bloedend voetbalhart dat we akkoord zijn gegaan met deze tegemoetkoming'', zegt algemeen directeur Ard de Graaf.

Het gevoel van onrecht is nog steeds groot in Leeuwarden. ,,Maar het is niet in het belang van het Nederlandse voetbal en ook niet in het belang van onze club om door te blijven vechten als het perspectief juridisch gezien ongewis is. Dat zou onverantwoord zijn en daarmee zouden we het voorbestaan van onze club op het spel zetten.''

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: el haj op juni 18, 2020, 20:20:27
Jammer dat we akkoord zijn gegaan. Een rechtsgang bij het Hof van Arbitrage voor Sport (CAS; sporttribunaal) is een lánge weg maar de kans dat ze in ons voordeel zouden hebben besloten lijkt mij (gezien de promotie- en degradatieregelingen in de competities om ons hen) bijzonder hoog.
Ik snap het ook wel hoor, deze regeling accepteren zorgt ook voor een beetje zekerheid maar het blijft onrechtvaardig. Zo zie je maar weer, er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 18, 2020, 20:52:03
Citaat van: el haj op juni 18, 2020, 20:20:27
Jammer dat we akkoord zijn gegaan. Een rechtsgang bij het Hof van Arbitrage voor Sport (CAS; sporttribunaal) is een lánge weg maar de kans dat ze in ons voordeel zouden hebben besloten lijkt mij (gezien de promotie- en degradatieregelingen in de competities om ons hen) bijzonder hoog.
Ik snap het ook wel hoor, deze regeling accepteren zorgt ook voor een beetje zekerheid maar het blijft onrechtvaardig. Zo zie je maar weer, er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Op basis van welke argumenten dan, juridisch dan hè?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 18, 2020, 21:57:08
Het blijft gewoon een verrotte bende. Ze moeten akkoord gaan en dan mogen we niks meer doen. Het voelt als het braafste jongetje van de klas die met een kluitje het ried word ingestuurd. Gadverdamme
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 18, 2020, 22:43:34
En in het belang van het Nederlandse voetbal !!!!?????.  In het belang van de naaierij van je collega clubs !
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juni 18, 2020, 23:15:21
FC Gudde en zijn vrienden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: diekhuzen op juni 19, 2020, 07:43:25
Citaat van: Bankzitter op juni 18, 2020, 18:03:23
De club zal het ook praktisch bekijken. Als dat geld volgende week op de bankrekening staat, dan kunnen hebben we wat meer lucht.
Met een rechtszaak kun je misschien meer geld claimen maar dat duurt weer langer.

Ik had rond de 7 ton een normaal bedrag gevonden, maar daar waren de KDD dan weer nooit mee akkoord gegaan in een stemming.
(Wel vreemd dat clubs niet mogen stemmen over promotie/degradatie maar wel over de compensatie voor datzelfde besluit... dat had de KNVB dan ook eenzijdig moeten kunnen beslissen).

Ben ik helemaal met je eens. KNJB maakt er een puinhoop van met een "stemming" over schadevergoeding om vervolgens Cambuur een paar centjes te geven. Zelf geen verantwoording nemen en iedereen "blij"

Je zet de tv aan en bijna overal wordt er gevoetbald, waanzin! In Nederland kun je makkelijk een competitie spelen met 20 clubs en vooral wedstrijden zonder publiek zorgt niet voor extra politie inzet. KNJB heeft misschien 1 á 2 burgemeester benadert en met als uitkomst dat een competitie met 20 clubs onbespreekbaar is. Dat is niet erg betrouwbaar om als argument te gebruiken, sterker nog veel burgemeester willen waarschijnlijk nog minder risicowedstrijden dan wel een competitie met nog minder clubs.

Te veel wedstrijden is geen ramp in mijn beleving qua belasting, dan ga je toch minder trainen? In Frankrijk kan het ook en daarbij heb je ook nog een langere afstanden. Nederland zal het ook nooit ver schoppen op eindtoernooien met dat gejank over belasting etc. Hedendaagse voetbal is conditie en fysiek allesbepalend en niet mooi voetbal en 3 keer per week trainen.




Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 19, 2020, 08:45:39
En wat te denken van Utrecht die gewoon 1 wedstrijd wil spelen en zelfs die ene wedstrijd is te veel moeite.
Voetbalclubs in Nederland voetballen liever niet lijkt het wel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 19, 2020, 11:01:00
Dat zal rekenkundig wel te lastig worden.. het handje moet opgehouden worden en incidentele wedstrijden maakt berekeningen misschien wat lastig. Net zoals de terrasjes die pas 1 juni open mochten en geen dag eerder.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 19, 2020, 21:46:34
Laatste nieuws is dat de KNVB bezig is met plan om per 1 September publiek toe te laten.
Wel met 1,5 meter afstand
Hoe ze dat nou weer willen organiseren?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 19, 2020, 22:09:19
Citaat van: speculeter op juni 19, 2020, 21:46:34
Laatste nieuws is dat de KNVB bezig is met plan om per 1 September publiek toe te laten.
Wel met 1,5 meter afstand
Hoe ze dat nou weer willen organiseren?
dat kan alleen bij dkv
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 19, 2020, 22:22:23
Citaat van: speculeter op juni 19, 2020, 21:46:34
Laatste nieuws is dat de KNVB bezig is met plan om per 1 September publiek toe te laten.
Wel met 1,5 meter afstand
Hoe ze dat nou weer willen organiseren?

Alleen seizoenkaarthouders..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juni 19, 2020, 22:48:18
Citaat van: Grijskijkert op juni 19, 2020, 22:22:23
Alleen seizoenkaarthouders..

Dat gaat nog wel seizoenskaarthouders over de streep trekken, maar je kunt niet iedereen toelaten als we meer dan 4.000 verkopen. Hoe wil je dat eerlijk laten verlopen?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 19, 2020, 23:20:07
Citaat van: michello op juni 19, 2020, 22:48:18
Dat gaat nog wel seizoenskaarthouders over de streep trekken, maar je kunt niet iedereen toelaten als we meer dan 4.000 verkopen. Hoe wil je dat eerlijk laten verlopen?
de mensen die het langst een seizkrt hewwe |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 19, 2020, 23:35:56
Citaat van: michello op juni 19, 2020, 22:48:18
Dat gaat nog wel seizoenskaarthouders over de streep trekken, maar je kunt niet iedereen toelaten als we meer dan 4.000 verkopen. Hoe wil je dat eerlijk laten verlopen?
Ik heb begrepen dat er geloot gaat worden,dus bij veel seizoenkaarten de ene helft de even wedstrijden en de andere helft de oneven wedstrijden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juni 19, 2020, 23:47:16
Citaat van: sunderland op juni 19, 2020, 23:20:07
de mensen die het langst een seizkrt hewwe |:)
ik had gehoord wie er als eerste verlengd heeft :devil
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 20, 2020, 00:09:20
Citaat van: zeewolde op juni 19, 2020, 23:47:16
ik had gehoord wie er als eerste verlengd heeft :devil
l0l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 20, 2020, 08:56:15
Ik heb juist weer gehoord dat de mensen met de meeste berichten op het Cambuur forum voorrang krijgen l8l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 20, 2020, 09:24:26
Citaat van: speculeter op juni 20, 2020, 08:56:15
Ik heb juist weer gehoord dat de mensen met de meeste berichten op het Cambuur forum voorrang krijgen l8l
onjuist, supporters van buiten de provincie heb ik dan weer gehoord
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sk13 op juni 20, 2020, 11:46:36
Ik heb gehoord dat er een "stemming" zou komen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 20, 2020, 12:55:31
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 20, 2020, 09:24:26
onjuist, supporters van buiten de provincie heb ik dan weer gehoord

En dat de afstand ook een grote rol zou spelen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op juni 20, 2020, 13:42:42
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 20, 2020, 09:24:26
onjuist, supporters van buiten de provincie heb ik dan weer gehoord

haha heel goed ! _O_
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cor op juni 20, 2020, 15:57:41
Age before beauty heb ik gehoord
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 20, 2020, 16:56:41
Citaat van: Cor op juni 20, 2020, 15:57:41
Age before beauty heb ik gehoord

Ik zit bij beide goed  _O_
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Destroyer op juni 20, 2020, 19:19:35
Diegene met de meest verrimpelde kop heeft voorrang, ik sta met stip op 1  :y
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 21, 2020, 10:19:38
De Graaf heeft ook toegelicht hoe de berekening van die 425.000 was gemaakt door de KNVB.
Degradanten krijgen blijkbaar 600.000, 4000.000 en 200.000 mee.
Gemiddeld is dat 4 ton. Wij krijgen meer de De Graafschap, dus hebben ze daar nog 25.000 bij opgedaan.

Dekt de werkelijk schade natuurlijk niet maar we komen ook niet financieel in de problemen en kunnen een top selectie behouden (anders waren we een Kallon, Hoedenmakers of Jacobs wel kwijt geweest, nu komen die niet zo makkelijk weg).

Het blijft een grof schandaal ook als je naar de rest van de Europese competities kijkt.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 21, 2020, 15:07:10
Citaat van: Bankzitter op juni 21, 2020, 10:19:38
De Graaf heeft ook toegelicht hoe de berekening van die 425.000 was gemaakt door de KNVB.
Degradanten krijgen blijkbaar 600.000, 4000.000 en 200.000 mee.
Gemiddeld is dat 4 ton. Wij krijgen meer de De Graafschap, dus hebben ze daar nog 25.000 bij opgedaan.

Dekt de werkelijk schade natuurlijk niet maar we komen ook niet financieel in de problemen en kunnen een top selectie behouden (anders waren we een Kallon, Hoedenmakers of Jacobs wel kwijt geweest, nu komen die niet zo makkelijk weg).

Het blijft een grof schandaal ook als je naar de rest van de Europese competities kijkt.
het blijft een grof schandaal..... l8l ben er helemaal klaar mee KNVB.
Nou willen ze bij de KNVB uitzoeken om een beneliga op te zetten met 20 clubs jaaaa met 20 clubs. :y
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 21, 2020, 16:18:38
Citaat van: Noordcambuur op juni 21, 2020, 15:07:10
het blijft een grof schandaal..... l8l ben er helemaal klaar mee KNVB.
Nou willen ze bij de KNVB uitzoeken om een beneliga op te zetten met 20 clubs jaaaa met 20 clubs. :y
10 Nederlandse en 10 Belgische clubs, en ze zijn er al een paar jaar mee bezig,niets nieuws.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 21, 2020, 16:54:09
10 Nederlandse en 8 Belgische clubs is de bedoeling. Worden het er wel 20 dan maken ze zichzelf echt belachelijk.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 21, 2020, 18:20:08
Citaat van: hobbes op juni 21, 2020, 16:54:09
10 Nederlandse en 8 Belgische clubs is de bedoeling. Worden het er wel 20 dan maken ze zichzelf echt belachelijk.
Hoezo omdat er in 2 landen gespeeld word,zodat er geen extreme druk op de politie bezetting komt. Maar dit voor over een paar je,gaan we ons daar nu al druk om maken,misschien speelt Cambuur zelf straks mee in de Beneliga of komt die Beneliga er helemaal niet. Ik vind wat er met Muhren en Stevens gaat gebeuren veel belangrijker op dit moment
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juni 21, 2020, 19:26:05
Citaat van: Grijskijkert op juni 21, 2020, 18:20:08
Hoezo omdat er in 2 landen gespeeld word,zodat er geen extreme druk op de politie bezetting komt. Maar dit voor over een paar je,gaan we ons daar nu al druk om maken,misschien speelt Cambuur zelf straks mee in de Beneliga of komt die Beneliga er helemaal niet. Ik vind wat er met Muhren en Stevens gaat gebeuren veel belangrijker op dit moment
geen extreme druk op politie bezetting.?

Want Standard Luik, Club Brugge en Anderlecht hebben veel minder hooligans dan bv Emmen, PEC of Sparta?

Denk dat de kans op rellen juist veel groter wordt.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 21, 2020, 20:23:52
Citaat van: zeewolde op juni 21, 2020, 19:26:05
geen extreme druk op politie bezetting.?

Want Standard Luik, Club Brugge en Anderlecht hebben veel minder hooligans dan bv Emmen, PEC of Sparta?

Denk dat de kans op rellen juist veel groter wordt.
klopt helemaal de rellen zijn veel groter dan in Nederlandse competitie.
En 20 clubs gaat echt gebeuren in de BENE....
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 21, 2020, 20:24:38
Citaat van: Grijskijkert op juni 21, 2020, 16:18:38
10 Nederlandse en 10 Belgische clubs, en ze zijn er al een paar jaar mee bezig,niets nieuws.
gaat gebeuren kerel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 22, 2020, 07:54:11
Citaat van: zeewolde op juni 21, 2020, 19:26:05
geen extreme druk op politie bezetting.?

Want Standard Luik, Club Brugge en Anderlecht hebben veel minder hooligans dan bv Emmen, PEC of Sparta?

Denk dat de kans op rellen juist veel groter wordt.
De wedstrijden worden dan verdeeld over 2 landen dus in verhouding minder wedstrijden in Nederland. En qua rellen weet ik het niet, zal in het begin even zijn,maar als dat hard word aangepakt,gelijk de cel in in plaats van een stadion verbod of beide,dan is het denk ik snel gebeurt met rellen. Wat dat betreft de Engelse manier volgen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 22, 2020, 07:55:56
Citaat van: Noordcambuur op juni 21, 2020, 20:24:38
gaat gebeuren kerel.
Dat is bijna zeker, het alleen afwachten wanneer het gaat gebeuren.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 22, 2020, 12:37:12
Dat proces wordt alleen maar versneld als straks Dordrecht, Top OSS, Eindhoven , Helmond ed. failliet gaan.

Daarna kan het restant van de ere (Emmen, VVV, RKC, Fortuna , Sparta ect.) worden samengevoegd met het restant eerste (De Graafschap, GAE, N.A.C., N.E.C. Volendam, Excelcior, Roda ect.). Dat zijn ook iets van 18-20 clubs.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 22, 2020, 13:43:43
Citaat van: Noordcambuur op juni 21, 2020, 20:24:38
gaat gebeuren kerel.

Het ziet er wel zo uit, maar hoe gaat het dan met de champions League plaatsen. De UEFA gaat echt niet ineens allemaal plaatsen extra geven aan deze competitie, omdat het toevallig twee laden beslaat.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 22, 2020, 14:42:47
Grootste bezwaar tegen 20 clubs is de overvolle agenda en dat veranderd niet als je het over twee landen verspreid
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 22, 2020, 15:44:16
Als er poen verdient kan worden dan zijn alle bezwaren tegen een drukke kalender ineens weg. Dan willen ze zelfs met een vierkante bal spelen als dat meer oplevert.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op juni 24, 2020, 06:31:58
Per 1 september mag er weer publiek aanwezig zijn bij wedstrijden meldt de Telegraaf.

Stadions mogen voor 1/3 gevuld worden, er mag niet worden gezongen  :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juni 24, 2020, 07:19:13
Citaat van: Treb op juni 24, 2020, 06:31:58
Per 1 september mag er weer publiek aanwezig zijn bij wedstrijden meldt de Telegraaf.

Stadions mogen voor 1/3 gevuld worden, er mag niet worden gezongen  :_schater

De eerste Cambuur supporter die kan zingen moet ik nog tegenkomen dus wat dat aangaat zitten we gebeiteld.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 24, 2020, 07:56:18
Ik denk dat er iedere wedstrijd toch wel iets gescandeerd gaat worden richting Gudde en z'n vrienden.
En laat de stadionspeaker ook elke wedstrijd maar omroepen dat het een wedstrijd in de KKD betreft met de toevoeging  ondanks dat wij vorig seizoen het beste team waren. Kinderachtig misschien maar wel waar.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juni 24, 2020, 07:59:58
Citaat van: Treb op juni 24, 2020, 06:31:58
Per 1 september mag er weer publiek aanwezig zijn bij wedstrijden meldt de Telegraaf.

Stadions mogen voor 1/3 gevuld worden, er mag niet worden gezongen  :_schater

:0= Zitten hou je ....
Mag er wel gejuicht worden?  Met zulke voorwaarden heeft het meer weg van een theatervoorstelling / wedstrijd in het DKVstadion.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 24, 2020, 08:23:41
Citaat van: michello op juni 24, 2020, 07:59:58
:0= Zitten hou je ....
Mag er wel gejuicht worden?  Met zulke voorwaarden heeft het meer weg van een theatervoorstelling / wedstrijd in het DKVstadion.
lui spore niet juh. Volgende stap is dat er straks alleen mensen met een kaartje aan de kassa er in mogen. Hoe willen ze nu 1/3 erin doen dat word een grote puinhoop met rellen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 24, 2020, 10:57:40
Ze gaan loten is het laatste bericht :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juni 24, 2020, 11:13:50
Sk houders voorrang geven. Bij beëindiging 1.5 meter maar weer losse kaartverkoop doen.
Ook al scheelt het inkomsten door geen losse kaartverkoop. Trouwe, loyale supporters maar belonen voor hun onvoorwaardelijke steun.

En als ze wel wat anders willen doen. Dan maar tegen de beloften losse kaart verkoop en sk's een wedstrijdje thuis op de bank. Of met 100 man in de kroeg.  :proost
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 24, 2020, 12:13:00
Citaat van: Galdiano op juni 24, 2020, 11:13:50
Sk houders voorrang geven. Bij beëindiging 1.5 meter maar weer losse kaartverkoop doen.
Ook al scheelt het inkomsten door geen losse kaartverkoop. Trouwe, loyale supporters maar belonen voor hun onvoorwaardelijke steun.

En als ze wel wat anders willen doen. Dan maar tegen de beloften losse kaart verkoop en sk's een wedstrijdje thuis op de bank. Of met 100 man in de kroeg.  :proost
cambuurbar :zweep . Zal 2 e helft lastig worden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juni 24, 2020, 13:13:52
Ik hoop op nog meer versoepeling per 1 september, gewoon weer volle bak.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juni 24, 2020, 19:32:13
Verdomme we mogen niks in het stadion :0=
Ohhhhh nee KNVB MAFFIA zeker weten ze zullen het horen.... l8l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 24, 2020, 19:47:32
Als er een doelpunt valt mag je zachtjes hoera roepen van meneer Rutte?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: scc-aaron op juni 24, 2020, 20:04:56
Citaat van: speculeter op juni 24, 2020, 19:47:32
Als er een doelpunt valt mag je zachtjes hoera roepen van meneer Rutte?

Bizar! Dat gaat nooit werken :clint
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 24, 2020, 20:32:14
wat denk je dat er gebeurt als we een rode kaart krijgen of onterecht geen penalty mee krijgen?
Zeker na het onrecht van afgelopen seizoen... .
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Destroyer op juni 24, 2020, 21:59:30
Wel een SK maar lekker motiverend dit om naar stadion te gaan. Dit heeft toch niks meer met een avondje voetbal te maken?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 24, 2020, 22:27:00
Waarom dan niet iedereen met mondkapje op?
Dan kan stadion mooi vol
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: V-man op juni 24, 2020, 22:53:28
Man o man de plannenmakers snappen er geen flikker van en ik ook niet meer zo langzamerhand. Hoop dat dit belachelijke idee/ (bijna muisstil moeten zijn bij SCC) voorstel via het riool verdwijnt!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Scc4-ever op juni 24, 2020, 23:12:01
Citaat van: Treb op juni 24, 2020, 06:31:58
Per 1 september mag er weer publiek aanwezig zijn bij wedstrijden meldt de Telegraaf.

Stadions mogen voor 1/3 gevuld worden, er mag niet worden gezongen  :_schater
echt niet best, dat gaat nooit werken in t stadion,  op die manier wordt t sfeerloos.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: V-man op juni 24, 2020, 23:18:50
Een ambiance voorstellen gelijk een damwedstrijd
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 25, 2020, 07:07:19
Beetje creatief zijn , megafoons mag gewoon en wat Vuvuzela's ook.
En Rein kan om de 5 minuten omroepen wat het oneerbare beroep van Gudde zijn moeder was:)

Maar geen trommel... je moet de grens ergens trekken  :devil
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 07:11:01
Ik ben het eventjes kwijt. Het is een versoepeling van de regels. Ik neem aan dat de meerderheid hier het ook niet eens was met spelen zonder publiek.

Het alternatief is ok iedereen weer als normaal binnen te laten, maar wij weten dat intens schreeuwen uit zingen leidt tot meer besmettingen. Iedereen zegt nu dat het in de buitenlucht niet zo is, maar kan iemand die dat zegt dan ook even de wetenschappelijke publicatie delen waarin dat staat. Totdat ik die heb kunnen zien ga ik uit van wat het rivm zegt.

Dan zijn er dus drie scenario's:

- voetbal zonder publiek, met alle schade die daarbij volgt
- voetbal als normaal met een onacceptabel risico voor de volksgezondheid.
- voetbal met beperkingen, minder leuk maar ook minder economische schade en minder risico's.

Niet ideaal, zeker niet. Maar wel een stap vooruit.

Daarnaast volgen de versoepelingen elkaar nu snel op, en het is nog geen september.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 25, 2020, 07:40:54
Ik ben het wel met je eens dat je blij moet zijn dat we sommige dingen en dat je dan niet moet zeuren als er een kleine beperking is .
Mondkapje in de trein, reserveren voor fitness, afstand houden op een terras... valt allemaal best mee te leven.
Zelfs al vind je het onzin, het is niet een hele grote moeite. En waarom risico nemen om jezelf of een ander te besmetten als het niet nodig is.

Dit verzoek om stil op een stoeltje te zitten klinkt gewoon een beetje wereldvreemd.
Dat valt ook niet te handhaven en dan moet je goed nadenken als overheid hoe geloofwaardig zo'n verbod is.

Het zal inderdaad allemaal in de praktijk best meevallen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 25, 2020, 09:39:52
Citaat van: Lore op juni 25, 2020, 07:11:01
Ik ben het eventjes kwijt. Het is een versoepeling van de regels. Ik neem aan dat de meerderheid hier het ook niet eens was met spelen zonder publiek.

Het alternatief is ok iedereen weer als normaal binnen te laten, maar wij weten dat intens schreeuwen uit zingen leidt tot meer besmettingen. Iedereen zegt nu dat het in de buitenlucht niet zo is, maar kan iemand die dat zegt dan ook even de wetenschappelijke publicatie delen waarin dat staat. Totdat ik die heb kunnen zien ga ik uit van wat het rivm zegt.

Dan zijn er dus drie scenario's:

- voetbal zonder publiek, met alle schade die daarbij volgt
- voetbal als normaal met een onacceptabel risico voor de volksgezondheid.
- voetbal met beperkingen, minder leuk maar ook minder economische schade en minder risico's.

Niet ideaal, zeker niet. Maar wel een stap vooruit.

Daarnaast volgen de versoepelingen elkaar nu snel op, en het is nog geen september.
Dit dus...en!Wat eigenlijk 1 januari zou kan volgende week al, het is nog dik 2 maanden voor de competitie begint dus er kan nog veel gebeuren!Misschien starten we wel met een vol stadion? Maar wees eens blij met deze stap, want sommigen hier gedragen zich echt als een stel ouwe wijven waar de rollator van afgepakt is! Geloof me of niet,dit niet het eindpunt!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 09:58:34

Citaat van: Bankzitter op juni 25, 2020, 07:40:54
Ik ben het wel met je eens dat je blij moet zijn dat we sommige dingen en dat je dan niet moet zeuren als er een kleine beperking is .
Mondkapje in de trein, reserveren voor fitness, afstand houden op een terras... valt allemaal best mee te leven.
Zelfs al vind je het onzin, het is niet een hele grote moeite. En waarom risico nemen om jezelf of een ander te besmetten als het niet nodig is.

Dit verzoek om stil op een stoeltje te zitten klinkt gewoon een beetje wereldvreemd.
Dat valt ook niet te handhaven en dan moet je goed nadenken als overheid hoe geloofwaardig zo'n verbod is.

Het zal inderdaad allemaal in de praktijk best meevallen.

Het verzoek is inderdaad wereldvreemd, maar het alternatief is geen publiek.

Citaat van: Grijskijkert op juni 25, 2020, 09:39:52
Dit dus...en!Wat eigenlijk 1 januari zou kan volgende week al, het is nog dik 2 maanden voor de competitie begint dus er kan nog veel gebeuren!Misschien starten we wel met een vol stadion? Maar wees eens blij met deze stap, want sommigen hier gedragen zich echt als een stel ouwe wijven waar de rollator van afgepakt is! Geloof me of niet,dit niet het eindpunt!

:proost
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 25, 2020, 10:26:47
Citaat van: Lore op juni 25, 2020, 09:58:34
Het verzoek is inderdaad wereldvreemd, maar het alternatief is geen publiek.

:proost

Maar je kan je afvragen wat in dit geval publiek toevoegt aan het geheel. Publiek is er voor de sfeer en ondersteuning.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 25, 2020, 10:41:35
Ik kom in eerste instantie niet voor de sfeer/ondersteuning maar om een pot voetbal te kijken.

Maar wel bizar dat volle treinen, bussen en vliegtuigen geen probleem meer is met mondkapje maar in de buitenlucht naar een wedstrijd kijken moet stilletjes, op anderhalve meter en kan weer zonder mondkapje.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 25, 2020, 10:42:26
Sitte en mondje dicht :_schater lukt vast wel
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 10:44:45
Citaat van: hobbes op juni 25, 2020, 10:26:47
Maar je kan je afvragen wat in dit geval publiek toevoegt aan het geheel. Publiek is er voor de sfeer en ondersteuning.

Ik kan twee aspecten bedenken:

1. Juridisch dat je geen kans op claims krijgt van bijvoorbeeld sponsoren met een doorlopend contract. Je kan je verplichtingen nakomen en dus geld blijven verdienen

2. Financieel dat er toch ook wat biertjes en hamburgers worden verkocht.

En het is natuurlijk niet alleen waar dat publiek voor sfeer en ondersteuning is. Dan zou ik nooit een wedstrijd van Cambuur op tv hoeven te zien, want ik maak nooit zoveel sfeer thuis en ik denk ook niet dat ik thuis veel toevoeg aan de ondersteuning van onze ploeg.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze het stadion in gaan richting. Ik denk namelijk dat ze ook wel eens stoelen direct aan het veld kunnen gaan plaatsen, om zo meer plaatsen te creeeren. En misschien dat het uitvak ook wel open gaat voor thuispubliek.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 10:45:58
Citaat van: sunderland op juni 25, 2020, 10:42:26
Sitte en mondje dicht :_schater lukt vast wel

Vast niet, en dat weten zij ook wel. Maar zij kunnen moeilijk nu al zeggen dat wij in een uitverkocht stadion mogen spelen en zoveel mogen schreeuwen als wij willen. Dat kan gewoon niet met betrekking tot de andere regels.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 25, 2020, 10:52:52
Citaat van: Lore op juni 25, 2020, 10:44:45
Ik kan twee aspecten bedenken:



En het is natuurlijk niet alleen waar dat publiek voor sfeer en ondersteuning is. Dan zou ik nooit een wedstrijd van Cambuur op tv hoeven te zien, want ik maak nooit zoveel sfeer thuis en ik denk ook niet dat ik thuis veel toevoeg aan de ondersteuning van onze ploeg.


Maar het blijkt nu wel dat stille wedstrijden op tv niet werken, ze mixen niet voor niks het geluid van publiek erbij.

Voordeel is dan wel dat de eeuwige azijnzeikers op de tribune nu ook een keer stil moeten zijn. :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 11:48:28
Citaat van: Lore op juni 25, 2020, 07:11:01
Iedereen zegt nu dat het in de buitenlucht niet zo is, maar kan iemand die dat zegt dan ook even de wetenschappelijke publicatie delen waarin dat staat. Totdat ik die heb kunnen zien ga ik uit van wat het rivm zegt.

Het RIVM heeft adviezen gegeven waar een enkel wetenschappelijk bewijs voor is, zoals de anderhalve meter. Het is tot op heden één groot experiment. Maar ik neig er toe het RIVM steeds minder serieus te nemen...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 25, 2020, 12:00:32
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 11:48:28
Het RIVM heeft adviezen gegeven waar een enkel wetenschappelijk bewijs voor is, zoals de anderhalve meter. Het is tot op heden één groot experiment. Maar ik neig er toe het RIVM steeds minder serieus te nemen...
ik vind het ook niets die 1,5e meter, maar je ziet dat waar dat niet wordt toegepast het wel snel uit de hand kan lopen. Kijk naar dat slachthuis in Duitsland. Nou is dat wel binnen en zitten wij natuurlijk op een tribune dat lijkt me wel verschil te maken. Blijft lastig te bepalen wat verstandig is. Wat me wel duidelijk lijkt: Voetbal kijken zonder de emotie die er bij hoort lijkt me helemaal niets. Ik geloof dat ik dan nog liever op TV kijk en daar mee ga schelden en juichen dan stil moeten zijn in het stadion.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 12:07:06
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 25, 2020, 12:00:32
ik vind het ook niets die 1,5e meter, maar je ziet dat waar dat niet wordt toegepast het wel snel uit de hand kan lopen. Kijk naar dat slachthuis in Duitsland. Nou is dat wel binnen en zitten wij natuurlijk op een tribune dat lijkt me wel verschil te maken.

Het RIVM dat de anderhalve meter heilig heeft gemaakt beredeneert alles er naar toe. Zo ook de slachthuizen. Een andere oorzaak waar bij slachthuizen aan gedacht kan worden (en die mij veel logischer lijkt) is de temperatuur in die slachthuizen, die perfect is om het virus te laten overleven en besmettingen oplevert. Andere grote fabrieken, bedrijven waar de anderhalve meter niet goed mogelijk is hebben andere temperaturen en veel minder besmettingen. Maar in ieder geval is voor de oorzaak van die besmettingen geen enkel wetenschappelijk bewijs. (Jammer Lore  8)).
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 13:07:48
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 12:07:06
Het RIVM dat de anderhalve meter heilig heeft gemaakt beredeneert alles er naar toe. Zo ook de slachthuizen. Een andere oorzaak waar bij slachthuizen aan gedacht kan worden (en die mij veel logischer lijkt) is de temperatuur in die slachthuizen, die perfect is om het virus te laten overleven en besmettingen oplevert. Andere grote fabrieken, bedrijven waar de anderhalve meter niet goed mogelijk is hebben andere temperaturen en veel minder besmettingen. Maar in ieder geval is voor de oorzaak van die besmettingen geen enkel wetenschappelijk bewijs. (Jammer Lore  8)).


:devil Oorzaak van de besmettingen in de slachthuizen bedoel je? Ik kan je wel volgen in dat de temperaturen daar lager liggen en ik denk dat er wel wetenschappelijk bewijs is om aan te tonen dat coronavirussen (niet perse covid) zich makkelijker verplaatsen in koude omgevingen.

Waar het mij om gaat is dat er geroepen wordt dat het RIVM zich nergens op baseert, terwijl ik met een simpel rondje Google uit kom bij serieuze onderzoeken die aantonen dat afstand houden belangrijk is. Ze zijn het niet altijd eens over de afstand, sterker nog er zijn ook veel onderzoeken die een grotere afstand adviseren.

Maar de discussie spits zich nu wel veel (niet perse hier) toe op ik vertrouw het onderzoek niet, ik vertrouw de overheid niet en ik vind de 1 1/2 meter onzin. En dat zijn voor mij nou niet heel serieuze argumenten. Er zijn mensen dood gegaan, dit komt door een nieuwe virus. Het daar niet mee eens zijn is niet perse de oplossing
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 13:20:05
Citaat van: Lore op juni 25, 2020, 13:07:48
Waar het mij om gaat is dat er geroepen wordt dat het RIVM zich nergens op baseert, terwijl ik met een simpel rondje Google uit kom bij serieuze onderzoeken die aantonen dat afstand houden belangrijk is. Ze zijn het niet altijd eens over de afstand, sterker nog er zijn ook veel onderzoeken die een grotere afstand adviseren.

Helaas kan al dat wetenschappelijk onderzoek door één experimentje van mevrouw Halsema de prullenbak in  :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 25, 2020, 15:07:07
Nog een weekje en de mannen staan weer op het veld... |:) Mogen we de training ook weer bezoeken?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: weestwel op juni 25, 2020, 15:27:38
Citaat van: speculeter op juni 24, 2020, 22:27:00
Waarom dan niet iedereen met mondkapje op?
Dan kan stadion mooi vol

Omdat het wat lastig bier drinken is met zo'n mondkapje voor je snufferd. Nee, dat is gekheid natuurlijk Je zit alleen met die 1,5 meter regel. Het is dus niet zo dat wanneer iedereen een mondkapje zou dragen je dan ook weer naast elkaar mag zitten/staan. Die 1,5 meter is de hoofdregel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 25, 2020, 16:18:40
Anderhalve meter is gewoon simpeler uit te leggen dan reproductiecijfer en andere theoretische wiskundige modellen om risico van verspreiding te meten en bij te sturen.
Uiteindelijk snapt iedereen wel dat hoe vaker je de drukte opzoekt, hoe meer risico je loopt ook als het aantal besmettingen gedaald is. En anderhalve meter is minder kans op drukte.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 25, 2020, 17:35:24
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/3232548/vanaf-augustus-elke-dag-live-fox-sports-eredivisie-comeback

"Vanaf 1 augustus rolt de bal weer over de Nederlandse velden tijdens de 'FOX Sports Eredivisie Comeback'. In voorbereiding op de start van het nieuwe seizoen spelen alle clubs de hele maand augustus een reeks van onderlinge oefenwedstrijden. Per Eredivisie-club worden minimaal twee wedstrijden live uitgezonden op FOX Sports. Naast alle Eredivisie-clubs komen ook de Keuken Kampioen Divisieclubs in actie. In dat verband worden nog eens minimaal tien extra onderlinge oefenduels live uitgezonden."
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 19:01:32
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 13:20:05
Helaas kan al dat wetenschappelijk onderzoek door één experimentje van mevrouw Halsema de prullenbak in  :_schater

Dit is hetzelfde als zeggen dat in juli nooit de zon schijnt omdat het een dag regent. Dat er een keer iets niet gebeurd betekent niet dat het niet waar is.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 19:02:51
Citaat van: Collingwood op juni 25, 2020, 17:35:24
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/3232548/vanaf-augustus-elke-dag-live-fox-sports-eredivisie-comeback

"Vanaf 1 augustus rolt de bal weer over de Nederlandse velden tijdens de 'FOX Sports Eredivisie Comeback'. In voorbereiding op de start van het nieuwe seizoen spelen alle clubs de hele maand augustus een reeks van onderlinge oefenwedstrijden. Per Eredivisie-club worden minimaal twee wedstrijden live uitgezonden op FOX Sports. Naast alle Eredivisie-clubs komen ook de Keuken Kampioen Divisieclubs in actie. In dat verband worden nog eens minimaal tien extra onderlinge oefenduels live uitgezonden."

Bedoelen ze dat er ook zo'n toernooi voor de kkd komt?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 25, 2020, 19:38:20
Dit is de enige info die ik tot nu toe heb gezien.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 25, 2020, 19:38:40
Ja voor beide divisies een apart toernooi met oefenwedstrijden.
Waarom dat geschieden moet en niet gewoon lekker derby's in de regio is dan wel weer jammer.
GAE is leuk, maar DKV is leuker :)

Dit zijn overigens tientallen extra wedstrijden, maar een bekerfinale inplannen (zonder UEFA ticket maar met denneapple en badjassen) was geen ruimte voor.En voor extra wedstrijden in de ere met 20 clubs kon ook ook niet, maar zo'n toernooi kan wel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 25, 2020, 21:17:09
Begin de competitie nou gewoon in augustus. Wie zit er op deze flauwekul te wachten.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 25, 2020, 22:13:15
FOX. Dit is puur wisselgeld omdat ze doorbetaald hebben voor de afgelaste wedstrijden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 25, 2020, 22:18:08
Sowieso zal je eerst wel moeten oefenen voor je serieuze wedstrijden gaat spelen lijkt mij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 25, 2020, 22:40:00
Precies, dit wordt een heel zoetsappig toernooiend. Maar goed de bal gaat weer rollen en het wordt makkelijker om verre oefenwedstrijden toch te zien...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 25, 2020, 22:47:59
Maandag beginnen ze weer met trainen dus
Voorgaande jaren gingen ze altijd naar Ameland voor trainingskamp.
Iemand enig idee of dat dit jaar weer zo is?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 25, 2020, 23:14:53
Citaat van: speculeter op juni 25, 2020, 22:47:59
Maandag beginnen ze weer met trainen dus
Voorgaande jaren gingen ze altijd naar Ameland voor trainingskamp.
Iemand enig idee of dat dit jaar weer zo is?
Of later naar epe?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 26, 2020, 06:47:43
Citaat van: Lore op juni 25, 2020, 22:40:00
Precies, dit wordt een heel zoetsappig toernooiend. Maar goed de bal gaat weer rollen en het wordt makkelijker om verre oefenwedstrijden toch te zien...

Is het ook in toernooi vorm oid?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 26, 2020, 07:25:18
Citaat van: speculeter op juni 25, 2020, 22:47:59
Maandag beginnen ze weer met trainen dus
Voorgaande jaren gingen ze altijd naar Ameland voor trainingskamp.
Iemand enig idee of dat dit jaar weer zo is?
ze gaan naar de groene ster. In tenten
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 26, 2020, 10:11:33
Geen doordeweekse speeldagen in de KKD, zo blijkt nu. In de eerste periode worden de wedstrijden van vrijdag tot en met dinsdag gespeeld, daarna is vrijdag de vaste dag. Competitie begint in het laatste weekend van augustus. Verder opvallend: de play-off duels om promotie/degradatie zullen gaan over één wedstrijd in plaats van twee.

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/competitiezaken/60661/maximale-flexibiliteit-nieuwe-speeldagenkalender
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juni 26, 2020, 10:11:39
Seizoen start op 28 aug
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Ollie op juni 26, 2020, 10:24:57
Citaat van: Collingwood op juni 26, 2020, 10:11:33
Verder opvallend: de play-off duels om promotie/degradatie zullen gaan over één wedstrijd in plaats van twee.


"Ook bij de play offs om promotie en degradatie gaat het om enkele wedstrijden. De vier periodekampioenen en daarnaast de twee hoogste geklasseerde clubs gaan samen met de nummer 16 van de Eredvisie in deze play offs spelen."

Dan speel je met 7 teams? Lijkt me logischer met 8.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juni 26, 2020, 10:29:04
Citaat van: Ollie op juni 26, 2020, 10:24:57
"Ook bij de play offs om promotie en degradatie gaat het om enkele wedstrijden. De vier periodekampioenen en daarnaast de twee hoogste geklasseerde clubs gaan samen met de nummer 16 van de Eredvisie in deze play offs spelen."

Dan speel je met 7 teams? Lijkt me logischer met 8.
de kkd clubs in de eerste ronde, blijven er 3 over. En vanaf ronde 2 samen met de eredivisieclub de halve finale
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Ollie op juni 26, 2020, 11:03:34
Citaat van: zeewolde op juni 26, 2020, 10:29:04
de kkd clubs in de eerste ronde, blijven er 3 over. En vanaf ronde 2 samen met de eredivisieclub de halve finale

Oh ja tuurlijk. Had ik zelf ook wel kunnen bedenken.  8P
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 26, 2020, 11:03:52
Als de kkd met 20 clubs op 28 aug start.. waarom had de Ere dat dan niet gekund.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 26, 2020, 11:16:59
Citaat van: De Gast op juni 26, 2020, 11:03:52
Als de kkd met 20 clubs op 28 aug start.. waarom had de Ere dat dan niet gekund.

Omdat er dan een interland periode is volgens mij
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 26, 2020, 12:02:05
Citaat van: justremco op juni 26, 2020, 11:16:59
Omdat er dan een interland periode is volgens mij

klopt
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 26, 2020, 21:20:37
NEC pakt 2,5 miljoen voor Musaba. Ongekend. Hoe doen die lui dat telkens.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juni 26, 2020, 21:45:30
Citaat van: De Gast op juni 26, 2020, 21:20:37
NEC pakt 2,5 miljoen voor Musaba. Ongekend. Hoe doen die lui dat telkens.
goede jeugdopleiding? Maar ze hebben het ook wel nodig: laatste jaarverslag geeft aan dat ze negatief eigen vermogen van 3,5 miljoen hebben en dat ze zouden afstevenen op verlies van 1 miljoen wat mogelijk positief kon worden door transferinkomsten. Met deze transfer nog steeds flink negatief eigen vermogen wat je toch behoorlijk beperkt lijkt me.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 26, 2020, 22:07:14
Een jeugdopleiding is ook duur. In ieder geval voor ons niet reëel, spelers gaan weg voor ze het eerste halen.
Wij zullen meer in de categorie 19-21  moeten scouten.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 29, 2020, 10:03:25
En we gaan weer los vandaag.. Ben benieuwd wat er qua spelers gaat gebeuren. Wordt de ingezette lijn door getrokken of moeten we het met minder doen?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juni 29, 2020, 10:09:32
Geld is er niet. Nu Stevens niet bijtekend vrees ik dat Muhren ook niet haalbaar is. Hoorde laatst in de wandelgangen wat hij daar verdiend in België. Dan ga je niet zomaar zoveel inleveren.  Als muhren hier tekend zou dat een Houdini act zijn net zoals we verleden seiz presteerden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 29, 2020, 10:22:23
Citaat van: sunderland op juni 29, 2020, 10:09:32
Geld is er niet. Nu Stevens niet bijtekend vrees ik dat Muhren ook niet haalbaar is. Hoorde laatst in de wandelgangen wat hij daar verdiend in België. Dan ga je niet zomaar zoveel inleveren.  Als muhren hier tekend zou dat een Houdini act zijn net zoals we verleden seiz presteerden.
Stevens tekent NOG niet bij,kan deze week of komende dagen zo weer anders zijn, Muhren verwacht ik ook niet meer, maar halen ze spelers in de lijn van vorig jaar? Dus halen ze voor Muhren ,een Hendriks,Venema of Druijf. Voor Nieuwpoort een Dijkstra, voor van Deelen...,ik noem maar wat fictieve namen. Qua spelers begroting zijn we nog steeds nummer 4 van de KKD, dus qua salaris kan er wel wat en het spelersfonds is er ook nog..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 29, 2020, 11:02:32
Volgens mij de 6e begroting, maar goed dat maakt niet zoveel uit. Mart Dijkstra traint overigens mee om (in eerste instantie) z'n conditie op peil te houden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 29, 2020, 11:08:41
Citaat van: justremco op juni 29, 2020, 11:02:32
Volgens mij de 6e begroting, maar goed dat maakt niet zoveel uit. Mart Dijkstra traint overigens mee om (in eerste instantie) z'n conditie op peil te houden
Kan zijn hoor, maar dacht dat De Graaf zei dat Cambuur de 4e spelers begroting had. Dijkstra juich ik toe, prima ervaren back-up voor Hoedemakers en Schouten. En past prima hier altijd hard werken, geen zeur of andere nare eigenschappen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juni 29, 2020, 11:31:08
Citaat van: Grijskijkert op juni 29, 2020, 11:08:41
Kan zijn hoor, maar dacht dat De Graaf zei dat Cambuur de 4e spelers begroting had. Dijkstra juich ik toe, prima ervaren back-up voor Hoedemakers en Schouten. En past prima hier altijd hard werken, geen zeur of andere nare eigenschappen.

Dijkstra traint vandaag mee, houdt conditie op peil in afwachting van een nieuwe club.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 29, 2020, 11:48:46
Andor Faber
@Andor_F
Dijkstra komt de komende drie weken alleen zijn conditie op peil houden, daar moeten 'geen conclusies aan verbonden worden', aldus technisch manager Foeke Booy.

De middenvelder heeft Henk de Jong vorige week benaderd met de vraag om mee te mogen trainen.

Andor Faber
@Andor_F
Booy heeft goede hoop dat Sonny Stevens en Sven Nieuwpoort een nieuw contract zullen tekenen bij #Cambuur, zo vertelde hij net.

Verder is de club bezig met een nieuwe speler die als back en verdedigende middenvelder uit de voeten kan.

Andor Faber
@Andor_F
Ook wat betreft de houding van Zulte-Waregem rond Robert Mühren was Booy redelijk positief. Bij de Belgische club is bekend wat #Cambuur wil, zij zullen daar een besluit over moeten nemen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juni 29, 2020, 12:04:16
Klinkt allemaal goed.

Toch even afwachten tot er daadwerkelijk witte rook komt.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 29, 2020, 12:04:26
Citaat van: Collingwood op juni 29, 2020, 11:48:46
Andor Faber
@Andor_F
Dijkstra komt de komende drie weken alleen zijn conditie op peil houden, daar moeten 'geen conclusies aan verbonden worden', aldus technisch manager Foeke Booy.

De middenvelder heeft Henk de Jong vorige week benaderd met de vraag om mee te mogen trainen.

Andor Faber
@Andor_F
Booy heeft goede hoop dat Sonny Stevens en Sven Nieuwpoort een nieuw contract zullen tekenen bij #Cambuur, zo vertelde hij net.

Verder is de club bezig met een nieuwe speler die als back en verdedigende middenvelder uit de voeten kan.

Andor Faber
@Andor_F
Ook wat betreft de houding van Zulte-Waregem rond Robert Mühren was Booy redelijk positief. Bij de Belgische club is bekend wat #Cambuur wil, zij zullen daar een besluit over moeten nemen.
Zo slecht is het allemaal niet,toch?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juni 29, 2020, 12:08:53
Zou mij niet geheel verbazen als ze met Dekker bezig zijn
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juni 29, 2020, 12:09:43
Met Muhren en Stevens kun je eigenlijk hetzelfde team opstellen als vorig jaar. Wanneer en bij welke club gebeurt dat nog. Vanaf het begin dan behoorlijk goed ingespeeld zijn en je kunt de eerste klappen uitdelen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 29, 2020, 12:10:11
Citaat van: Grijskijkert op juni 29, 2020, 12:04:26
Zo slecht is het allemaal niet,toch?

Zeker niet, maar het moet allemaal eerst nog wel 'even' lukken.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bens op juni 29, 2020, 12:17:51
Als het met Stevens en Murhen gaat lukken dan ziet het er niet slecht uit.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 29, 2020, 12:22:38
Citaat van: Collingwood op juni 29, 2020, 12:10:11
Zeker niet, maar het moet allemaal eerst nog wel 'even' lukken.
Maar Booy is positief en hij weet dat verwachtingen schept,en hij zegt het ook als het een moeilijk verhaal wordt...en dat maak ik hier niet uit op. |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2020, 12:36:48
Begroting zegt niet alles. De selectie is al ijzersterk, ingespeeld en met revanchegevoelens.
Jonge spelers hebben meer ervaring.

Het grootste risico is de druk om kampioen te worden.
Waar je vorig seizoen het nog wedstrijd voor wedstrijd ging bekijken ontkom je er nu bijna niet aan om voor de gestolen titel te gaan. Dat is een ander verwachtingspatroon en spanning.

Moet natuurlijk wel een topspits en een goede keeper bij... dat spreekt voor zich.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juni 29, 2020, 12:44:15
Als Muhren en Stevens blijven dan gaan we echt knallen!
Sk's zullen dan ook nog wel gekocht worden.

Die smerige stinkboeren van dkv hebben nog. Maar 6000 verkocht.  :_schater
Die hele club daar gaat kapot.

Onze club zal groeien en bloeien!  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Montana op juni 29, 2020, 13:06:48
Klinkt allemaal -voorzichtig- positief  :koffie
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2020, 13:16:40
Er zal toch ook iets leven dat de klus niet af is en ze het samen willen afmaken. Dat is een historische prestatie.

Voor mij voelt het in ieder geval alsof we gewoon met het seizoen verder gaan , alleen dan nog met 38 wedstrijden te gaan in plaats van 9.
Het doel blijft hetzelfde : promotie en liefst de eerste plek.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juni 29, 2020, 13:20:20
Ik gok op Sporkslede van RKC als mogelijke versterking. Puur kijkend naar zijn favoriete posities:


https://www.transfermarkt.nl/fabian-sporkslede/leistungsdatendetails/spieler/187601 (https://www.transfermarkt.nl/fabian-sporkslede/leistungsdatendetails/spieler/187601)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Huizen op juni 29, 2020, 14:46:18
Op website KKD staat alvast de DATA van de wedstrijden. Heel benieuwd naar het conceptprogramma  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2020, 16:17:58
Kunnen toch gewoon het schema van vorig jaar copy/paste doen? Zijn dezelfde 38 wedstrijden weer. :zweep
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 29, 2020, 17:07:43
Andor Faber
@Andor_F
Zulte Waregem en #Cambuur zijn dicht bij een akkoord over Robert Mühren.

Dat heeft Zulte-directeur Eddy Cordier aan Belgische collega
@TjorvenMessiaen
van Het Nieuwsblad laten weten.

Andor Faber
@Andor_F
Martin van Ophuizen, zaakwaarnemer van Robert Mühren, zegt nog van niets te weten.

Wel laat hij weten dat, als beide clubs een akkoord bereiken, Mühren Cambuur-speler is.

De Leeuwarders hoeven namelijk zelf niet meer om tafel met de spits.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juni 29, 2020, 17:24:06
Dat klinkt echt geweldig als dit gaat lukken.
Selectie dan ook behoorlijk op tijd goed op orde als ook Stevens gaat tekenen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Walter op juni 29, 2020, 17:24:37
Het is letterlijk en figuurlijk een topper die Muhren. Hij wil niets anders dan bij Cambuur voetballen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 29, 2020, 17:36:05
Ziet er goed uit mannen. Zal dan ook niet een overeenkomst van 1 jaar zijn, want Cambuur gaat nooit een contract afkopen voor 1 seizoen!!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juni 29, 2020, 19:21:40
Citaat van: michello op juni 29, 2020, 13:20:20
Ik gok op Sporkslede van RKC als mogelijke versterking. Puur kijkend naar zijn favoriete posities:


https://www.transfermarkt.nl/fabian-sporkslede/leistungsdatendetails/spieler/187601 (https://www.transfermarkt.nl/fabian-sporkslede/leistungsdatendetails/spieler/187601)

Voor het geld hoeft ie t iig niet te doen, volgens mij haalt hij meer inkomsten uit zijn eigen bedrijf

https://www.google.com/amp/s/m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp%3fuid=370583
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2020, 20:11:17
Ik ben wel positief. Henk geeft ook aan dat hij heel regelmatige contact heeft met Sonny, Robert en Sven.
Hij weet precies wat 'ie aan Dijkstra heeft, dus die zal ook nog wel eens kans krijgen in de voorbereiding.
En zelfs Hendriks lijkt niet helemaal uit beeld (al zal dat misschien meer vanuit Hendriks zelf komen en is het voor Booy nog steeds het backup plan als Muhren niet lukt).

En dan zijn ze nog bezig met een back/middenvelder. Als de helft ervan doorgaat, hebben we al een prima selectie.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 30, 2020, 08:20:06
Citaat van: michello op juni 29, 2020, 13:20:20
Ik gok op Sporkslede van RKC als mogelijke versterking. Puur kijkend naar zijn favoriete posities:


https://www.transfermarkt.nl/fabian-sporkslede/leistungsdatendetails/spieler/187601 (https://www.transfermarkt.nl/fabian-sporkslede/leistungsdatendetails/spieler/187601)

Transfervrije spelers die ook op beide posities hebben gespeeld:
Dion Malone
Moreno Rutten
Pele van Aanholt
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Voorstopper op juni 30, 2020, 08:31:32
Citaat van: Bankzitter op juni 29, 2020, 12:36:48
Begroting zegt niet alles. De selectie is al ijzersterk, ingespeeld en met revanchegevoelens.
Jonge spelers hebben meer ervaring.

Het grootste risico is de druk om kampioen te worden.
Waar je vorig seizoen het nog wedstrijd voor wedstrijd ging bekijken ontkom je er nu bijna niet aan om voor de gestolen titel te gaan. Dat is een ander verwachtingspatroon en spanning.

Moet natuurlijk wel een topspits en een goede keeper bij... dat spreekt voor zich.
Uiteraard ben je hierin ook afhankelijk van de prestaties van de andere KKD clubs. We hebben afgelopen seizoen ook een aantal keer mazzel gehad dat we punten lieten liggen maar de concurrentie ook. Maar asl we het team nagenoeg gelijk kunnen houden als afgelopen seizoen doen we zeker mee voor rechtstreekse promotie.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juni 30, 2020, 09:48:16
Gisteren werd een paar keer genoemd dat ze voor 1Juli duidelijkheid willen van spelers.
Vandaag dus transfernieuws?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 30, 2020, 09:56:14
Citaat van: speculeter op juni 30, 2020, 09:48:16
Gisteren werd een paar keer genoemd dat ze voor 1Juli duidelijkheid willen van spelers.
Vandaag dus transfernieuws?

Booij ontkrachte dat direct in zijn interview op OF. Er werd hem gevraagd of 1 juli een harde deadline was en hij zei direct van niet. Wel willen ze zo snel mogelijk duidelijk omdat zij nu richting het nieuwe seizoen willen werken.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juni 30, 2020, 10:19:16
Mühren zou zich in ieder geval morgen officieel weer in België moeten melden. Benieuwd of dat doorgaat...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 30, 2020, 10:24:31
Als ze met dezelfde selectie kunnen werken is dat natuurlijk een enorm voordeel omdat de spelwijze al ingeslepen is. Dat is dan een kwestie van perfectioneren. Dus ik snap wel dat ze die jongens zo vroeg mogelijk er weer bij willen hebben.

Dan is er zelfs tijd om een 2e spelwijze te trainen bijvoorbeeld voor als Mac en Schouten worden vastgezet door een tegenstander met 2 spitsen.(oa Volendam thuis) Misschien moet je dan 3-4-3 gaan spelen of iets dergelijks. Ook kan er meer op de  "alles-of-niks" scenario's getrained worden. Met name De Graafschap pakt veel punten in  de slotminuten en bij ons kan dat nog beter.


Kortom, ik zie ons alleen maar beter worden als Muhren en Stevens weer aanhaken en we hetzelfde kunnen blijven spelen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bens op juni 30, 2020, 10:39:58
Citaat van: speculeter op juni 30, 2020, 09:48:16
Gisteren werd een paar keer genoemd dat ze voor 1Juli duidelijkheid willen van spelers.
Vandaag dus transfernieuws?
Dat zou mooi zijn.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Voorstopper op juni 30, 2020, 11:53:19
Citaat van: Bankzitter op juni 30, 2020, 10:24:31
Als ze met dezelfde selectie kunnen werken is dat natuurlijk een enorm voordeel omdat de spelwijze al ingeslepen is. Dat is dan een kwestie van perfectioneren. Dus ik snap wel dat ze die jongens zo vroeg mogelijk er weer bij willen hebben.

Dan is er zelfs tijd om een 2e spelwijze te trainen bijvoorbeeld voor als Mac en Schouten worden vastgezet door een tegenstander met 2 spitsen.(oa Volendam thuis) Misschien moet je dan 3-4-3 gaan spelen of iets dergelijks. Ook kan er meer op de  "alles-of-niks" scenario's getrained worden. Met name De Graafschap pakt veel punten in  de slotminuten en bij ons kan dat nog beter.


Kortom, ik zie ons alleen maar beter worden als Muhren en Stevens weer aanhaken en we hetzelfde kunnen blijven spelen.

Ik denk dat Muhren minder makkelijk vervangbaar is dan Stevens. Stevens is een hele goede keeper hoor begrijp me niet verkeerd alleen is een keeper vaak makkelijker vervangbaar dan een doelpuntenmaker.

zijn nog wel een paar keepers die een aflopend contract hebben zoals, Erwin Mulder, Roy Kortsmit en Piet Velthuizen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 30, 2020, 12:15:09
Maar eerst oefenwedstrijden. Ze zijn nog nooit zo welkom geweest als nu.
Volgende week donderdag wil De Jong de eerste spelen tegen een amateurclub en voor de donderdag erop heeft hij zijn oude club Harkemase Boys gestrikt.

De Jong belde zijn collega bij SC Heerenveen. ,,We wilden graag voetballen met alles erbij.'' Interviews vooraf en achteraf en een livestream van het duel achter gesloten deuren. Supporters zouden een kaartje kunnen kopen om het duel te zien. ,,Dat was geweldig geweest. Maar nu er weer supporters bij mogen, moet je dat niet willen, dus hebben we het afgeblazen.'' Op zo'n derby zullen te veel mensen afkomen.

Ook trekt Cambuur deze voorbereiding niet de provincie in. Geen traditionele eerste wedstrijd tegen DTD, De Jong gaat 'm missen. ,,En ook niet naar Kootstertille. Daar zouden we spelen voor Rienk Waaksma.'' De trouwe sponsor en supporter overleed in oktober vorig jaar plotseling. ,,Dat eerbetoon komt later nog'', belooft De Jong.

Bron: LC
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juni 30, 2020, 12:43:03
Triest dat zo'n plan niet kan met een derby. Dat had voor beiden een heel welkom extraatje opgeleverd in de inkomsten en een mooi spektakel
Desnoods speel je op Ameland.

Het betaald voetbal in Nederland denkt nog steeds in onmogelijkheden, al sinds dag 1 van deze crisis.
Zo jammer als je dat vergelijkt met andere sectoren of met sport in het buitenlands waar men wel creatief is om de risico's van het virus zo veel mogelijk uit te sluiten maar toch kijkt wat nog wel kan.

:zucht
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juni 30, 2020, 12:53:09
Eindelijk weer met scheenbeschermers: selectie Cambuur traint weer

In drie weken vakantie is de streep definitief onder het vorige seizoen gezet. Met enthousiasme begon de selectie van Cambuur maandag aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. ,,De vonken vliegen eraf.''

Voor de zekerheid dook Erik Schouten zondag alvast even de schuur in. De aanvoerder van Cambuur wilde er zeker van zijn dat zijn scheenbeschermers weer in de voetbaltas gingen. ,,Die heb ik in maart in de schuur gegooid. Omdat we thuis trainden en daarna op het veld ook geen duels meer mochten uitvechten'', zegt Schouten na de eerste training van het seizoen 2020-2021. ,,En omdat die dingen nogal stinken.''
Morgen is het zover. Eindelijk mogen de spelers van Cambuur weer met weerstand trainen. Met andere woorden: er mogen weer partijtjes worden gedaan. Duels uitvechten, slidings uitvoeren, iedereen kijkt ernaar uit. ,,Dan kun je de brandweer hier wel op het veld laten'', weet trainer Henk de Jong. ,,Want de vonken zullen ervan af vliegen.''

Zoete wraak

Technisch manager Foeke Booy kan zich wel voorstellen dat de spelers staan te popelen. Op de tribune kijkt hij met een glimlach op het gezicht naar het deel van de selectie dat onder toeziend oog van conditietrainer Nicky Boonstra de shuttlerun doet.
Onophoudelijk klinken piepjes. Rennen, versnellen en weer terug. En nog een keer en nog een keer. Het lijkt wel de zoete wraak van Boonstra. Drie weken geleden ging immers een gejuich op toen Henk de Jong meldde dat de selectie net de laatste fysieke training had gedaan. ,,Een beetje plagen hoort erbij'', zegt Schouten.
Dat Booy bij de start van het seizoen een tevreden man is, heeft een andere reden. Hij kan zich niet herinneren dat hij als speler, trainer of technisch manager zo weinig nieuwe gezichten bij de eerste training zag. ,,Dat moet in mijn zwart-wit-tijd als voetballer zijn geweest'', zegt hij lachend. ,,In die tijd was er meer vastigheid.''
Slechts één nieuwe gezicht is te zien op het veld. Dat van oude bekende Mart Dijkstra. De middenvelder zit zonder contract en belde een paar weken met Henk de Jong. Hij woont weer in het Noorden en vroeg of hij bij Cambuur zijn conditie op peil mag houden, nadat zijn contract bij NEC afliep. Natuurlijk mag dat van Henk de Jong.

Aan de entree van Dijkstra mogen geen conclusies worden verbonden. Ook niet aan het feit dat hij als stand-in op de positie van Mees Hoedemakers kan fungeren, een positie waarvoor Booy nog een back-up zoekt. De technisch manager is echter in verregaande onderhandeling met een verdedigende middenvelder die ook rechts achterin uit de voeten kan. ,,Maar met Dijkstra weet je het nooit'', zegt De Jong.
'Wij hebben een extra tik gehad'

Het grote verschil met vorig seizoen is op deze eerste trainingsdag vooral het ontbreken van een paar bekende gezichten. In het bijzonder die van Robert Mühren, Sven Nieuwpoort en Sonny Stevens. Booy ziet het drietal het liefst deze week nog terugkeren in Leeuwarden.
Lukt dat niet, dan gaat de club op zoek naar vervangers. ,,Robert wil graag terugkeren'', zegt Booy. Zijn werkgever Zulte Waregem wilde Mühren wel verkopen, maar dat is voor Cambuur niet haalbaar.
Drie keer reisde Booy naar België om uit te leggen wat zijn club is overkomen en wat de financiële consequenties zijn. ,,Iedereen voelt de klap van corona, maar wij hebben een extra tik gehad'', zegt hij. Booy heeft een laatste bod neergelegd bij Zulte. ,,Verder kunnen we niet gaan.''
De bal ligt nu bij Mühren en zijn club. ,,Als het niet lukt, hebben we in elk geval alles geprobeerd binnen onze mogelijkheden.'' De spits zelf wil graag terugkeren naar Leeuwarden. Zijn zaakwaarnemer Martin van Ophuizen bevestigt dat. ,,Cambuur heeft een streepje voor.''
Wanneer er duidelijkheid komt over een eventuele terugkeer van Robert Mühren is volgens hem niet te voorspellen. ,,Het enige dat op dit moment zeker is, is dat Robert op 1 juli weer speler van Zulte is", zegt Van Ophuizen. Hij verwacht overigens niet dat de spits daadwerkelijk weer voor de Belgen gaat spelen. ,,Zeg nooit 'nooit', maar in principe is er niks veranderd ten opzichte van de situatie van de afgelopen jaren. Het is aan de clubs om eruit te komen. Ook voor ons is het afwachten."
Wat betreft Sonny Stevens klinkt Booy optimistisch. Het wachten duurt lang. Verschillende eredivisieclubs zoeken nog een doelman en Stevens is door het missen van de promotie transfervrij. Stevens kan na zijn prima seizoen een optie zijn. ,,Maar ik proef bij hem net als bij Robert dat hij hier nog iets wil afmaken.'' Ook met Nieuwpoort is de club in gesprek.

Fris op het veld

De achttien spelers die wel bleven zijn na hun vakantie fris op het veld verschenen. Nog even blikt De Jong terug op het dramatische einde van het vorige seizoen met een uiteindelijke vruchteloze gang naar de rechter. Hij verscheurt symbolisch een artikel over de dag dat hij schande sprak van de beslissing van de KNVB. Daarmee is het nieuwe voetbaljaar begonnen.
Het wordt een ander seizoen, weet De Jong. ,,Er zit wel druk op ons. Er wordt anders naar ons gekeken, want we stonden wel bovenaan toen de competitie stopte. De verwachtingen zijn hoger.'' Bij iedereen rondom de club. ,,We kunnen niet roepen dat we zomaar even kampioen worden. We moeten niet te gemakkelijk denken, want dan gaat het fout. Eigenlijk gebeurde dat de eerste twee wedstrijden na de winterstop ook.''
De Jong geniet. Met zijn gebruinde hoofd kijkt hij lachend naar de negentien spelers op het kunstgras. De break heeft de spelers goed gedaan. Met trainen zonder concreet doel waren de spelers wel klaar. ,,En nu mogen we ook weer partijtjes doen'', zegt Schouten. Hij kijkt uit naar 28 augustus. Dan begint de competitie weer. Maar eerst oefenwedstrijden. Ze zijn nog nooit zo welkom geweest als nu.
Volgende week donderdag wil De Jong de eerste spelen tegen een amateurclub en voor de donderdag erop heeft hij zijn oude club Harkemase Boys gestrikt. ,,Het gaat me niet eens om de uitslag'', zegt hij. ,,Maar we moeten weer tegen tegenstanders spelen, weer in de drukte komen.'' Sinds begin maart is dat niet meer gebeurd. De spelers zoeken ritme. ,,Er zal straks bij het afwerken best eens een bal hoog naast vliegen.''

Toeschouwers

In juli zijn de wedstrijden, die allemaal in een stadion gespeeld moeten worden, zonder publiek. In augustus mogen er weer supporters komen kijken. Dat wordt nog een hele puzzel. ,,Het is goed om vast te oefenen met alle protocollen'', weet algemeen directeur Ard de Graaf. ,,Dan kunnen we ons maximaal voorbereiden op de start van de competitie.''

Hoeveel toeschouwers er bij die start naar binnen mogen, is nog onduidelijk. Er moet in elk geval een werkbare oplossing komen. ,,Je kunt geen mensen verplichten om tweeënhalf uur voor aanvang van de wedstrijd in het stadion te zijn, omdat hun achternaam toevallig met een A begint.''
In elk geval wordt het een andere seizoenstart dan anders. Zoals het nu lijkt, krijgt elke wedstrijd in de eerste periode een eigen tijdslot. De duels worden uitgesmeerd over vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. De Graaf ziet er wel wat in. Alle wedstrijden komen live op televisie. ,,Als niet iedereen naar binnen mag, kan wel iedereen de wedstrijd zien. Dat is belangrijk.''
Flexibiliteit wordt het toverwoord. Dat wordt van iedereen verwacht. Van supporters, spelers, staf, directie en sponsoren. ,,Er is nog heel veel onbekend'', weet De Graaf. ,,Natuurlijk willen we zo snel mogelijk terug naar een vast speelmoment, maar we weten het momenteel niet.''

Eerbetoon
Ook bij de directeur, die hectische maanden achter de rug heeft, breekt een lach door als hij zijn blik naar het veld verlegt. ,,Het voelde de afgelopen maanden als puinruimen en damage control , maar nu bouwen we weer. In nieuwe kleding werken ze fris toe naar 28 augustus.''
Naar een nieuw seizoen in de eerste divisie. Weer geen derby, terwijl die zo dichtbij was. Nog dichter bij dan iedereen dacht. Nu lacht Henk de Jong. Omdat er aanvankelijk in augustus geen publiek bij de oefenduels tussen de betaaldvoetbalclubs was toegestaan, broedde hij met zijn maat Johnny Jansen op een digitale derby.
De Jong belde zijn collega bij SC Heerenveen. ,,We wilden graag voetballen met alles erbij.'' Interviews vooraf en achteraf en een livestream van het duel achter gesloten deuren. Supporters zouden een kaartje kunnen kopen om het duel te zien. ,,Dat was geweldig geweest. Maar nu er weer supporters bij mogen, moet je dat niet willen, dus hebben we het afgeblazen.'' Op zo'n derby zullen te veel mensen afkomen.
Ook trekt Cambuur deze voorbereiding niet de provincie in. Geen traditionele eerste wedstrijd tegen DTD, De Jong gaat 'm missen. ,,En ook niet naar Kootstertille. Daar zouden we spelen voor Rienk Waaksma.'' De trouwe sponsor en supporter overleed in oktober vorig jaar plotseling. ,,Dat eerbetoon komt later nog'', belooft De Jong.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 30, 2020, 13:40:16
Snap nog steeds niet waarom ze alsnog de competitie niet begin augustus laten beginnen. Vooral voor de eredivisieclubs is het een ellenlange rit naar midden september terwijl vanaf morgen gewoon weer duels kunnen worden gespeeld.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 30, 2020, 18:07:55
Citaat van: De Gast op juni 30, 2020, 13:40:16
Snap nog steeds niet waarom ze alsnog de competitie niet begin augustus laten beginnen. Vooral voor de eredivisieclubs is het een ellenlange rit naar midden september terwijl vanaf morgen gewoon weer duels kunnen worden gespeeld.

Je, ligt natuurlijk wel aan de ontwikkelingen de komende maanden. Als er meer publiek bij mag in september omdat er weer een versoepeling komt, dan is het wel fijn.

Iemand enige idee of de regelementen aangepast worden voor de nieuwe competitie of zijn wij weer de lul als het in maart weer uit de hand loopt
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juni 30, 2020, 20:19:31
Een werkgroep met, hoe kan het ook anders, oa Knudde buigt zich hierover en nog voor de aanvang van de competitie zal daar een besluit over worden genomen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Oostzijde op juni 30, 2020, 20:33:10
Citaat van: De Gast op juni 30, 2020, 20:19:31
Een werkgroep met, hoe kan het ook anders, oa Knudde buigt zich hierover en nog voor de aanvang van de competitie zal daar een besluit over worden genomen.

Is die man nou nog niet opgestapt?  ;(
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juni 30, 2020, 20:55:00
Citaat van: De Gast op juni 30, 2020, 20:19:31
Een werkgroep met, hoe kan het ook anders, oa Knudde buigt zich hierover en nog voor de aanvang van de competitie zal daar een besluit over worden genomen.

Zucht. Maar goed, het maakt geeneens zoveel uit als het maar duidelijk is voor de competitie. Dit artikel was namelijk nooit nodig en daarom is het ook wel begrijpelijk dat er niet echt iets omschreven staat, maar nu weet je dat je een competitie in gaat waar de kans reeel is dat het weer moet gebeuren, dus moet je voorbereid zijn
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juni 30, 2020, 21:27:19
22 augustus wordt er een oefenwedstrijd gespeeld tegen Almere City FC (met publiek). Tijdstip nnb. Wordt ws in Almere gespeeld
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juni 30, 2020, 22:49:58
Citaat van: Chielvak19 op juni 30, 2020, 21:27:19
22 augustus wordt er een oefenwedstrijd gespeeld tegen Almere City FC (met publiek). Tijdstip nnb. Wordt ws in Almere gespeeld

9 juli thuis tegen ONS Sneek
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bernardo op juli 03, 2020, 13:02:40
7 augustus Emmen - Cambuur
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juli 03, 2020, 13:45:21
Geweldig al dat goede nieuws de laatste dagen, ik gun dit iedereen zo die van Cambuur houdt!  Maar hoe zit het nou eigenlijk met dat compensatie gedoe voor het mislopen van al die gelden van de van ons afgenomen promotie? Ik heb het allemaal niet zo gevolgd vanwege de frustratie. |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 03, 2020, 13:51:13
We hebben 425.000 gehad (De Graafschap 375.000).
Dat heeft de KNVB berekend op basis wat een degradant gemiddeld meekrijgt.

Te weinig maar als dat geld per direct is overgemaakt, konden we wel meteen handelen nieuwe contracten.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: fred op juli 03, 2020, 16:49:12
Seizoen nog niet eens begonnen en die druktemaker bij NAC ligt er alweer uit  :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Vlampiep op juli 03, 2020, 17:09:45
Citaat van: fred op juli 03, 2020, 16:49:12
Seizoen nog niet eens begonnen en die druktemaker bij NAC ligt er alweer uit  :_schater
Hyballa is geweldig persoon en een goede trainer en heeft jammer genoeg gekozen voor de verkeerde club.
Ik mag hopen dat hij een mooie zak met geld kan claimen en dat deze club de bietenbult opgaat.
Wat een slangenkuil.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: el haj op juli 03, 2020, 17:30:42
Prima nieuws wat mij betreft, NAC is gewoon één van de grootste clubs van de competitie. Geen idee hoe hun selectie er komend seizoen uitziet maar mèt Hyballa waren ze vast sterker dan zonder (al is 't nog afwachten wie zijn opvolger wordt, Steijn wordt wel veel genoemd). Hoe dan ook erg blij dat het hier allemaal (op corona en het hele knvb-gebeuren na) lekker rustig is. De organisatie staat als een huis lijkt het.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juli 03, 2020, 17:34:53
NAC mikt ook de TD eruit. Chaos troef in Breda, die zullen wel niet binnen afzienbare tijd een topselectie hebben staan.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 03, 2020, 18:58:46
Tja die moeten weer vanaf nul beginnen nu. Samenwerking met Man City is doodgebloed, TD haalde het verkeerde type spelers en Hyballa wilde misschien te veel. Het is nu gewoon een groot risico voor N.A.C. om vol op promotie te investeren gezien de onzekere situatie met Corona en de aanwezigheid van nog 2 of 3 hele sterke teams. Ze zullen het woord tussenjaar niet naar supporters willen gebruiken maar ze zullen toch nu aan een nieuw team en organisatie gaan bouwen en dat is in augustus nog niet klaar.

Gunstig voor ons, lijkt mij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: moodygrunn op juli 03, 2020, 20:07:27
Citaat van: Collingwood op juli 03, 2020, 17:34:53
NAC mikt ook de TD eruit. Chaos troef in Breda, die zullen wel niet binnen afzienbare tijd een topselectie hebben staan.

NAC zit nog aan het begin van de transferperiode en hebben 2m+ gekregen voor die centrumverdediger. Als ze scoutingslijstjes klaar hebben liggen maakt het niet uit of Jantje of Pietje die speler haalt. Maar er moet nog iemand voor de groep en er moet een nieuwe TD/TM komen. Wordt wel wat krap allemaal. Of Manders gebruikt zn ADO-netwerkje. Anders heb ik ook nog wel een suggestie: Henri vd Vegt en Rob Maas. Gouden combinatie :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juli 03, 2020, 20:20:17
Citaat van: moodygrunn op juli 03, 2020, 20:07:27
NAC zit nog aan het begin van de transferperiode en hebben 2m+ gekregen voor die centrumverdediger. Als ze scoutingslijstjes klaar hebben liggen maakt het niet uit of Jantje of Pietje die speler haalt. Maar er moet nog iemand voor de groep en er moet een nieuwe TD/TM komen. Wordt wel wat krap allemaal. Of Manders gebruikt zn ADO-netwerkje. Anders heb ik ook nog wel een suggestie: Henri vd Vegt en Rob Maas. Gouden combinatie :_schater

Van Hecke is nog steeds niet verkocht
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 03, 2020, 20:21:45
Citaat van: moodygrunn op juli 03, 2020, 20:07:27
NAC zit nog aan het begin van de transferperiode en hebben 2m+ gekregen voor die centrumverdediger. Als ze scoutingslijstjes klaar hebben liggen maakt het niet uit of Jantje of Pietje die speler haalt. Maar er moet nog iemand voor de groep en er moet een nieuwe TD/TM komen. Wordt wel wat krap allemaal. Of Manders gebruikt zn ADO-netwerkje. Anders heb ik ook nog wel een suggestie: Henri vd Vegt en Rob Maas. Gouden combinatie :_schater
Mogen ook weer 2 contracten afkopen...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 03, 2020, 20:52:01
Citaat van: justremco op juli 03, 2020, 20:20:17
Van Hecke is nog steeds niet verkocht

Ook geen TD die hem kan verkopen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 05, 2020, 16:39:59
Valt me op dat ze ieder jaar erg laat zijn om de selecties op de Cambuur.nl site aan te passen. Het is het uithangbord van de club,dat moet toch op orde zijn...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juli 05, 2020, 18:23:21
Goede avond, weet ook iemand trainingstijden deze week? Mrgn ?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: WouterZz op juli 05, 2020, 19:41:25
Weekschema SC Cambuur

WEEKSCHEMA SC CAMBUUR

5 juli 2020, 19:00

Week 28 (6 juli t/m 12 juli)

De trainingen van het eerste elftal van SC Cambuur zijn vanaf woensdag 1 juli voor een iedere weer te bezoeken. Vanzelfsprekend gaat dit nog wel iets anders dan voorheen en houden we ons aan alle richtlijnen van de overheid en het RIVM. Zo is de anderhalve meter afstand altijd en overal in het stadion verplicht, verzoeken we iedereen om zijn/haar gegevens achter te laten en is het stadion alleen te betreden via de ingang achter de Noord-tribune.

Eerste elftal SC Cambuur:
Ma. 10.30 uur
Di. 10.30 uur
Do. 16.15 uur en 20.00 uur SC Cambuur – ONS Sneek (meer informatie volgt spoedig)
Vr. 10.30 uur

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: TM op juli 05, 2020, 19:49:07
Citaat van: WouterZz op juli 05, 2020, 19:41:25
Weekschema SC Cambuur

WEEKSCHEMA SC CAMBUUR

5 juli 2020, 19:00

Week 28 (6 juli t/m 12 juli)

De trainingen van het eerste elftal van SC Cambuur zijn vanaf woensdag 1 juli voor een iedere weer te bezoeken. Vanzelfsprekend gaat dit nog wel iets anders dan voorheen en houden we ons aan alle richtlijnen van de overheid en het RIVM. Zo is de anderhalve meter afstand altijd en overal in het stadion verplicht, verzoeken we iedereen om zijn/haar gegevens achter te laten en is het stadion alleen te betreden via de ingang achter de Noord-tribune.

Eerste elftal SC Cambuur:
Ma. 10.30 uur
Di. 10.30 uur
Do. 16.15 uur en 20.00 uur SC Cambuur – ONS Sneek (meer informatie volgt spoedig)
Vr. 10.30 uur

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met supporters bij oefenduels.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juli 06, 2020, 11:50:24
Net even bij training geweest. Lekker fanatiek en hoog nivo. Heerlijk om ze zo weer te zien, positie spel was snel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juli 06, 2020, 12:59:34
Mooi! Ben benieuwd welk niveau we uiteindelijk gaan aantikken nu de selectie straks zo lang bij elkaar is en een volledige voorbereiding met elkaar draait.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 06, 2020, 13:17:38
Er zit nog steeds rek in, dus ik ben ook benieuwd..

Wat verbeterpuntjes:
- corners/vrije trappen (bijna niet uit gescoord vorig seizoen)
- Doorgroeien van jonge spelers, zie nog veel potentie bij oa vd Kaap en Bangura
- afronden Maulun en Kallon
- wellicht een 2e speelwijze aangezien tegenstanders zich gaan aanpassen
- alles-of-niks voor het laatste kwartier (Ladan vind ik daar niet echt geschikt voor).

Er is genoeg tijd om daar nog meer in te verbeteren voor start competitie.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 06, 2020, 17:06:13
Citaat van: Grijskijkert op juli 05, 2020, 16:39:59
Valt me op dat ze ieder jaar erg laat zijn om de selecties op de Cambuur.nl site aan te passen. Het is het uithangbord van de club,dat moet toch op orde zijn...

Ze lezen mee op CO  :zweep

https://cambuur.nl/eerste-elftal/

Dezelfde rugnummers, dat scheelt weer in het bestellen van nieuwe kleding.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juli 06, 2020, 17:38:16
Ard de Graaf: ''Willen in ieder geval alle seizoenkaarthouders en sponsoren bij duels''
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 06, 2020, 17:40:12
Citaat van: Bankzitter op juli 06, 2020, 17:06:13
Ze lezen mee op CO  :zweep

https://cambuur.nl/eerste-elftal/

Dezelfde rugnummers, dat scheelt weer in het bestellen van nieuwe kleding.
:thumbsup |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op juli 06, 2020, 17:57:53
14-8 SCC-Volendam in ons eigen Cambuur Stadion. Aanvang 19u
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 06, 2020, 19:25:43
Citaat van: PePe op juli 06, 2020, 17:38:16
Ard de Graaf: ''Willen in ieder geval alle seizoenkaarthouders en sponsoren bij duels''

En De graaf meldde dat het opzeggen van sponsoring voor 1 maart plaats moet vinden, perfect dus,
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juli 06, 2020, 19:50:52
Citaat van: PePe op juli 06, 2020, 17:38:16
Ard de Graaf: ''Willen in ieder geval alle seizoenkaarthouders en sponsoren bij duels''

Waar zegt ie dat?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 06, 2020, 20:10:08
Citaat van: justremco op juli 06, 2020, 19:50:52
Waar zegt ie dat?
NOS.. en LC geloof ik.. kan het alleen niet zo snel terug vinden behalve bij cambuurfront
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 06, 2020, 20:30:11
Citaat van: justremco op juli 06, 2020, 19:50:52
Waar zegt ie dat?

Van de belt zei het ook bij OF
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 06, 2020, 20:33:31
Het komt uit het interview met vd Belt met OF (dus niet De Graaff?).

Financieel zo gezond dat de compensatie van de KNVB en de NOW regeling voldoende is om dit seizoen goed door te komen.
Dus het reddingsplan (dat afgeschoten reddingsplan  waar veel clubs de hoop op hebben gevestigd) hebben we niet eens nodig.

Voor de financiën hoeft er ook dan ook geen speler te worden verkocht. Met andere woorden als er een club komt voor een Jacobs, Kallon of Maulun, dan kan de hoofdprijs worden gevraagd.

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juli 06, 2020, 21:20:42
Wat ik trouwens nog leuk vond aan de sportcast was de oprechte verbazing van Van den Belt over hoe blij Mühren was dat hij bij Cambuur blijft. Had Van den Belt nog nooit meegemaakt zei hij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 06, 2020, 21:37:01
Citaat van: Bankzitter op juli 06, 2020, 20:33:31
Het komt uit het interview met vd Belt met OF (dus niet De Graaff?).

Financieel zo gezond dat de compensatie van de KNVB en de NOW regeling voldoende is om dit seizoen goed door te komen.
Dus het reddingsplan (dat afgeschoten reddingsplan  waar veel clubs de hoop op hebben gevestigd) hebben we niet eens nodig.

Voor de financiën hoeft er ook dan ook geen speler te worden verkocht. Met andere woorden als er een club komt voor een Jacobs, Kallon of Maulun, dan kan de hoofdprijs worden gevraagd.

Daar haal ik een beetje uit dat wij geen verlies gaan draaien met deze vergoeding. Het lijkt mij ook niet dat er veel spelers zijn die nu gekocht worden voor de hoofdprijs. Maar de transferperiode is nog lang.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juli 06, 2020, 21:52:49
Dan kunnen we wel stellen dat Vd Belt de zaken in een eerder stadium toch wat heeft aangedikt in de media.  w:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juli 06, 2020, 22:07:17
Logisch
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 06, 2020, 22:26:29
We hadden met promotie er nog veel beter voorgestaan ook in verhouding met de concurrentie. In feite wordt je gestraft voor je goede beleid.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juli 06, 2020, 23:04:06
Citaat van: justremco op juli 06, 2020, 19:50:52
Waar zegt ie dat?

https://www.cambuurfront.nl/nieuws/hoofdnieuws/294898/willen-in-ieder-geval-alle-seizoenkaarthouders-en-sponsoren-bij-duels
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juli 06, 2020, 23:17:52
Sportcast Omrop Fryslan: Roelof de Vries die vd Belt graag naar DKV ziet komen.  :_schater
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Oostzijde op juli 07, 2020, 00:27:36
Citaat van: PePe op juli 06, 2020, 23:17:52
Sportcast Omrop Fryslan: Roelof de Vries die vd Belt graag naar DKV ziet komen.  :_schater

Ze hadden Stevens daar ook maar al te graag gehad... (en Muhren, en Jacobs, etc...)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Oostzijde op juli 07, 2020, 00:27:57
En Henk de Jong uiteraard
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juli 07, 2020, 14:55:24
Andor Faber
@Andor_F
De eerste oefenwedstrijd van @SCCambuurLwd tegen @ONSSneek
is donderdagavond om 20.00u live te zien bij @OmropFryslan op de website en in de app. #camons
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: justremco op juli 08, 2020, 08:19:54
Citaat van: Bernardo op juli 03, 2020, 13:02:40
7 augustus Emmen - Cambuur

Live op Fox Sports
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juli 08, 2020, 08:36:19
Citaat van: justremco op juli 08, 2020, 08:19:54
Live op Fox Sports

:proost
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juli 08, 2020, 08:51:09
https://www.vi.nl/nieuws/programma-eredivisie-comeback-bekend-rentree-robben-lonkt-op-1-augustus
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juli 08, 2020, 17:02:55
(https://pbs.twimg.com/media/EcaYvO0WkAEusMc?format=jpg&name=large)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op juli 17, 2020, 09:36:39
https://keukenkampioendivisie.nl/primeur-alle-duels-1e-periode-keuken-kampioen-divisie-live-op-fox-sports/


In ieder geval is de eerste periode te volgen voor de mensen die er niet bij kunnen/mogen zijn. Het zou netjes zijn dat je een code voor een wedstrijd krijgt als je als seizoenskaarthouder een wedstrijd niet mag bezoeken ivm de bezetting van het stadion.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juli 17, 2020, 10:01:51
Heeft Cambuur ook aangegeven dat ze in de eerste periode alle uit en thuiswedstrijden tegen de nep teams willen spelen. Dat als er weer meer publiek mag komen er ook echt sfeer kan zijn op de tribunes?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: 666 op juli 17, 2020, 13:47:58
Citaat van: zeewolde op juli 17, 2020, 10:01:51
Heeft Cambuur ook aangegeven dat ze in de eerste periode alle uit en thuiswedstrijden tegen de nep teams willen spelen. Dat als er weer meer publiek mag komen er ook echt sfeer kan zijn op de tribunes?

Dat hoop ik wel... gelijk de 1e 8 wedstrijden maar, zijn we er mooi vanaf.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op juli 18, 2020, 22:45:38
Iemand anders zich ook zo geïrriteerd aan de tekst van Cambuur op social media over beter een goede rivaal..
Ben benieuwd of ze die kut boeren bedoelen die te bang waren om te stemmen bij promotie/degradatie?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Scc4-ever op juli 18, 2020, 23:25:15
Citaat van: zeewolde op juli 18, 2020, 22:45:38
Iemand anders zich ook zo geïrriteerd aan de tekst van Cambuur op social media over beter een goede rivaal..
Ben benieuwd of ze die kut boeren bedoelen die te bang waren om te stemmen bij promotie/degradatie?
ja volgens mij ging t om hun inderdaad. 
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: AL op juli 19, 2020, 08:19:15
Citaat van: zeewolde op juli 18, 2020, 22:45:38
Iemand anders zich ook zo geïrriteerd aan de tekst van Cambuur op social media over beter een goede rivaal..
Ben benieuwd of ze die kut boeren bedoelen die te bang waren om te stemmen bij promotie/degradatie?

In lc kun je lezen dat het om dkv gaat.
Felicitaties met hun 100 jarig bestaan.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Hirsch op juli 19, 2020, 09:06:50
Klopt.
Ik zie de advertentie met de foto van Reijnen op de achtergrond en de tekst 'Vanuit de hoofdstad van Friesland' als een duidelijk signaal naar de boeren dat het leuk is dat ze 100 jaar zijn geworden, maar dat de hoogtijdagen toch wel voorbij zijn. Oftewel goede marketing om een breed publiek te bereiken en te laten zien dat #Cambuurkomteraan
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juli 19, 2020, 12:43:32
Citaat van: Hirsch op juli 19, 2020, 09:06:50
Klopt.
Ik zie de advertentie met de foto van Reijnen op de achtergrond en de tekst 'Vanuit de hoofdstad van Friesland' als een duidelijk signaal naar de boeren dat het leuk is dat ze 100 jaar zijn geworden, maar dat de hoogtijdagen toch wel voorbij zijn. Oftewel goede marketing om een breed publiek te bereiken en te laten zien dat #Cambuurkomteraan
staat ook een stuk op voetbalprimeur  :thumbsup
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Noordcambuur op juli 19, 2020, 12:44:32
Riemer van der Velde maakt grote zorgen om dat boerenclubje  :koffie
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juli 21, 2020, 10:01:48
Wanneer komt het speelschema?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juli 21, 2020, 12:21:08
Citaat van: Galdiano op juli 21, 2020, 10:01:48
Wanneer komt het speelschema?

Morgen. Aldus KNVB zojuist.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juli 21, 2020, 14:45:04
Ze zullen wel lief zijn voor ons na de grootste naaistreek aller tijden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juli 21, 2020, 16:38:28
Citaat van: De Gast op juli 21, 2020, 14:45:04
Ze zullen wel lief zijn voor ons na de grootste naaistreek aller tijden.
tja. Weet nog dat we met dijkhuizen de eerste 7 weds de top 6 van het jaar ervoor hadden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juli 21, 2020, 16:41:33
Zoals ik al eerder aangaf spelen we sowieso nac en graafschap na de winter thuis. De andere clubs zullen ons ook hebben opgegeven voor na de winterstop. Dus verwacht echt na dec een stuk zwaarder programma
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 21, 2020, 16:57:24
En we kunnen tot 5 oktober nog reageren mocht er eentje geblesseerd raken of weggekocht worden.
Dan kun je in de winter dat de transfermarkt op en dan afmaken in de 2e seizoenshelft.
Ik zeg niet dat het makkelijk word, er moet iedere week geknokt worden voor de punten... maar we starten wel vanaf poleposition met een selectie die nog steeds compleet is.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bernardo op juli 22, 2020, 07:48:52
Vrijdag 28 augustus Cambuur - NEC 21.00
Zaterdag 5 september MVV - Cambuur 18.30
Vrijdag 11 september Cambuur - Eagles 21:00

Volledige programma hier te downloaden:
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/competitiezaken/60977/concept-competitieprogramma%E2%80%99s-eredivisie-en-keuken
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op juli 22, 2020, 07:56:42
Citaat van: Bernardo op juli 22, 2020, 07:48:52
Vrijdag 28 augustus Cambuur - NEC 21.00
Zaterdag 5 september MVV - Cambuur 18.30
Vrijdag 11 september Cambuur - Eagles 21:00

Volledige programma hier te downloaden:
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/competitiezaken/60977/concept-competitieprogramma%E2%80%99s-eredivisie-en-keuken

Pittig begin.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juli 22, 2020, 08:12:54
Dat zeggen we elk seizoen weer. Prima begin volgens mij. De Graafschap en NAC thuis spelen we als laatste twee thuisduels.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 22, 2020, 08:30:13
Citaat van: Galdiano op juli 22, 2020, 07:56:42
Pittig begin.
Weet je gelijk hoe je ervoor je staat..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: denistel op juli 22, 2020, 08:44:33
2 van de 3 thuis maar ja met hoeveel supporters is de vraag.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op juli 22, 2020, 09:04:56
Gelijk twee topploegen thuis. Valt toch wel tegen.. al zullen we dat pas achteraf weten.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: denistel op juli 22, 2020, 09:09:54
Citaat van: De Gast op juli 22, 2020, 09:04:56
Gelijk twee topploegen thuis. Valt toch wel tegen.. al zullen we dat pas achteraf weten.

topploegen op papier die afgelopen seizoen nou niet echt super waren
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juli 22, 2020, 09:15:27
Over dik 5 weken weer los.
Zal me erg benieuwen met hoeveel supporters en op welke manier....
Wederom Corona van dichtbij meegemaakt dus blijf voorzichtig mensen!!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 22, 2020, 09:19:29
1. vrijdag 28 augustus 2020 SC Cambuur N.E.C 21:00
2. zaterdag 5 september 2020 MVV SC Cambuur 18:45
3. vrijdag 11 september 2020 SC Cambuur Go Ahead Eagles 21:00
4. zaterdag 19 september 2020 TOP Oss SC Cambuur 16:30
5. vrijdag 25 september 2020 SC Cambuur Jong FC Utrecht 21:00
6. zaterdag 3 oktober 2020 Helmond Sport SC Cambuur 16:30
7. zondag 11 oktober 2020 SC Cambuur FC Dordrecht 14:30
8. vrijdag 16 oktober 2020 NAC SC Cambuur 21:00
9. vrijdag 23 oktober 2020 SC Cambuur Roda JC 21:00


10. maandag 2 november 2020 Jong PSV SC Cambuur 20:00
11. vrijdag 6 november 2020 SC Cambuur Jong Ajax 20:00
12. zondag 15 november 2020 SC Cambuur Almere City FC 14:30

13. vrijdag 20 november 2020 De Graafschap SC Cambuur 20:00
14. vrijdag 27 november 2020 SC Cambuur FC Den Bosch 20:00
15. vrijdag 4 december 2020 Telstar SC Cambuur 20:00
16. vrijdag 11 december 2020 SC Cambuur Jong AZ 20:00
17. vrijdag 18 december 2020 Excelsior SC Cambuur 20:00
18. zondag 3 januari 2021 FC Eindhoven SC Cambuur 14:30

19. vrijdag 8 januari 2021 SC Cambuur FC Volendam 20:00
20. vrijdag 15 januari 2021 N.E.C. SC Cambuur 20:00

21. vrijdag 22 januari 2021 SC Cambuur Jong PSV 20:00
23. maandag 8 februari 2021 Jong Ajax SC Cambuur 20:00
24. vrijdag 12 februari 2021 SC Cambuur TOP Oss 20:00
25. maandag 22 februari 2021 Jong FC Utrecht SC Cambuur 20:00
26. vrijdag 26 februari 2021 Almere City FC SC Cambuur 20:00

27. vrijdag 5 maart 2021 SC Cambuur Telstar 20:00
28. vrijdag 12 maart 2021 Go Ahead Eagles SC Cambuur 20:00

29. vrijdag 19 maart 2021 SC Cambuur FC Eindhoven 20:00
30. 26 maart t/m 28 maart 2021 Roda JC SC Cambuur n.t.b.
31. vrijdag 2 april 2021 FC Volendam SC Cambuur 20:00
32. maandag 5 april 2021 SC Cambuur Excelsior 14:30

33. vrijdag 9 april 2021 FC Den Bosch SC Cambuur 20:00
34. vrijdag 16 april 2021 SC Cambuur Helmond Sport 20:00
35. vrijdag 23 april 2021 Jong AZ SC Cambuur 20:00
36. vrijdag 30 april 2021 SC Cambuur De Graafschap 20:00
37. vrijdag 7 mei 2021 FC Dordrecht SC Cambuur 20:00
38. vrijdag 14 mei 2021 SC Cambuur NAC 20:00

maandag 17 mei 2021 1e ronde prom./degr. play-offs n.t.b.

donderdag 20 mei 2021 2e ronde prom./degr. play-offs n.t.b.

zondag 23 mei 2021 finale prom./degr. play-offs 18:00
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Voorstopper op juli 22, 2020, 09:32:41
Prachtig allemaal. Als we zo blijven spelen als afgelopen seizoen zie ik het wel goed komen. Grootste concurrent zijn denk ik Volendam en de Graafschap. Maar de loop van de competitie zal het wel uitwijzen. We strijden in ieder geval vast en zeker mee om directe promotie (als corona niet weer toeslaat)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: EdsjeSCC op juli 22, 2020, 09:52:06
Citaat van: De Gast op juli 22, 2020, 09:04:56
Gelijk twee topploegen thuis. Valt toch wel tegen.. al zullen we dat pas achteraf weten.

Wij zijn ingespeeld, de andere topploegen nog niet. Zij zullen meer balen ;)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juli 22, 2020, 09:52:54
Ik verwacht nac er ook bij. Go ahead en Roda zullen het ook veel beter gaan doen verwacht ik. Nec weet ik niet wat ik van moet verwachten. Kan zomaar meedoen om de plekken
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bernardo op juli 22, 2020, 09:58:07
We eindigen fluitend bij de eerste 2, mits we alles bij elkaar houden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Ollie op juli 22, 2020, 10:38:20
Citaat van: sunderland op juli 22, 2020, 09:52:54
Ik verwacht nac er ook bij. Go ahead en Roda zullen het ook veel beter gaan doen verwacht ik. Nec weet ik niet wat ik van moet verwachten. Kan zomaar meedoen om de plekken

En dan heb je Excelsior nog. Ook altijd maar afwachten met die club.

Ik zie dat de play-offs over 1 wedstrijd gaan. Zou dat op neutraal terrein zijn? Behoorlijk verschil of je bijvoorbeeld de Eagles uit of thuis hebt lijkt mij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juli 22, 2020, 10:44:52
Citaat van: sunderland op juli 22, 2020, 09:52:54
Ik verwacht nac er ook bij. Go ahead en Roda zullen het ook veel beter gaan doen verwacht ik. Nec weet ik niet wat ik van moet verwachten. Kan zomaar meedoen om de plekken

Ik verwacht juist niks van de Eagles, Roda en Excelsior. Wel van NEC. Top 5 zal denk ik gaan tussen:

Cambuur
Graafschap
NAC
NEC
Volendam
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 22, 2020, 11:10:01
Citaat van: michello op juli 22, 2020, 10:44:52
Ik verwacht juist niks van de Eagles, Roda en Excelsior. Wel van NEC. Top 5 zal denk ik gaan tussen:

Cambuur
Graafschap
NAC
NEC
Volendam
Zijn wel een paar belangrijke spelers kwijt,Visser(blessure aan de kruisband),Antonucci,linksback en de rechtsback.
Excelsior heeft degelijk ingekocht en Roda met Streppel aan het roer verwacht ik toch wel iets van, en als de Egels Hendriks binnen halen doen die ook wel mee. Almere gaat denk ik de grote verrassing worden..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 22, 2020, 11:32:14
Er zijn iets van 10 clubs met ambities dan lijkt het programma al snel zwaar.
Maar schrik nog niet zo van de versterkingen bij andere teams al kan er altijd één verrassen.
En gezien de onzekerheid rond Corona en dat er nog steeds geen plan voor compensatie is, zullen clubs nog voorzichtig zijn met transfers.

Ik ben altijd banger voor onderschatting bij Helmond uit of zo.
We hebben in eigen hand... Ik ben overtuigd dat we meer kwaliteit hebben en allen in de problemen komen met te laag tempo, slordig passen, slappe duels.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Voorstopper op juli 22, 2020, 11:52:37
Omdat er op verschillende dagen gespeeld wordt is er ook verschil in dagen tussen de wedstrijden. Dagen die soms hard nodig kunnen zijn om je spelers weer fit te krijgen (bij een blessure bijvoorbeeld). Tussen de haakjes achter het schema staat het aantal dagen welke tussen de vorige wedstrijd zit.

1. vrijdag 28 augustus 2020 SC Cambuur N.E.C 21:00
2. zaterdag 5 september 2020 MVV SC Cambuur 18:45 (6 vs 8 )
3. vrijdag 11 september 2020 SC Cambuur Go Ahead Eagles 21:00 (6 vs 5)
4. zaterdag 19 september 2020 TOP Oss SC Cambuur 16:30 (4 vs 8 )
5. vrijdag 25 september 2020 SC Cambuur Jong FC Utrecht 21:00 (6 vs 4)
6. zaterdag 3 oktober 2020 Helmond Sport SC Cambuur 16:30 (8 vs 8 )
7. zondag 11 oktober 2020 SC Cambuur FC Dordrecht 14:30 (8 vs 6)
8. vrijdag 16 oktober 2020 NAC SC Cambuur 21:00 (7 vs 5)
9. vrijdag 23 oktober 2020 SC Cambuur Roda JC 21:00 (7 vs 4)

10. maandag 2 november 2020 Jong PSV SC Cambuur 20:00 (9 vs 9)
11. vrijdag 6 november 2020 SC Cambuur Jong Ajax 20:00 (4 vs 7)
12. zondag 15 november 2020 SC Cambuur Almere City FC 14:30 (9 vs 9)
13. vrijdag 20 november 2020 De Graafschap SC Cambuur 20:00 (6 vs 5)
14. vrijdag 27 november 2020 SC Cambuur FC Den Bosch 20:00 (7 vs 7)
15. vrijdag 4 december 2020 Telstar SC Cambuur 20:00 (4 vs 7)
16. vrijdag 11 december 2020 SC Cambuur Jong AZ 20:00 (7 vs 4)
17. vrijdag 18 december 2020 Excelsior SC Cambuur 20:00 (7 vs 7)
18. zondag 3 januari 2021 FC Eindhoven SC Cambuur 14:30 (na de winterstop)

19. vrijdag 8 januari 2021 SC Cambuur FC Volendam 20:00 (5 vs 5)
20. vrijdag 15 januari 2021 N.E.C. SC Cambuur 20:00 (7 vs 7)
21. vrijdag 22 januari 2021 SC Cambuur Jong PSV 20:00 (7 vs 4)
22. Vrijdag 29 januari 2021 SC Cambuur – MVV 20:00 (7 vs 7)
23. maandag 8 februari 2021 Jong Ajax SC Cambuur 20:00 (7 vs 9)
24. vrijdag 12 februari 2021 SC Cambuur TOP Oss 20:00 (4 vs 7)
25. maandag 22 februari 2021 Jong FC Utrecht SC Cambuur 20:00 ( 7 vs 9)
26. vrijdag 26 februari 2021 Almere City FC SC Cambuur 20:00  (7 vs 4)
27. vrijdag 5 maart 2021 SC Cambuur Telstar 20:00 (7 vs 7)
28. vrijdag 12 maart 2021 Go Ahead Eagles SC Cambuur 20:00 (7 vs 7)

29. vrijdag 19 maart 2021 SC Cambuur FC Eindhoven 20:00 (7 vs 7)
30. 26 maart t/m 28 maart 2021 Roda JC SC Cambuur n.t.b.
31. vrijdag 2 april 2021 FC Volendam SC Cambuur 20:00
32. maandag 5 april 2021 SC Cambuur Excelsior 14:30 (3 vs 3)
33. vrijdag 9 april 2021 FC Den Bosch SC Cambuur 20:00 (4 vs 4)
34. vrijdag 16 april 2021 SC Cambuur Helmond Sport 20:00 (7 vs 7)
35. vrijdag 23 april 2021 Jong AZ SC Cambuur 20:00 (7 vs 7)
36. vrijdag 30 april 2021 SC Cambuur De Graafschap 20:00 (7 vs 7)
37. vrijdag 7 mei 2021 FC Dordrecht SC Cambuur 20:00  (7 vs 7)
38. vrijdag 14 mei 2021 SC Cambuur NAC 20:00 (7 vs 7)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Huizen op juli 22, 2020, 14:38:09
Almere City gevaarlijke outsider!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juli 22, 2020, 16:27:59
Het zou mooi zijn als straks seizoenkaarthouders die niet een wedstrijd kunnen bezoeken ( maar wel naar binnen mogen) of hun kaart kunnen uitenen, hun plek vrij kunnen geven, zodat er toch nog mensen die plaatsen bezetten.  Vrees alleen dat dit technisch niet haalbaar is.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juli 22, 2020, 17:40:04
Als maar de helft toegang heeft, dan moeten ze ook twee keer zo hard de ploeg aanmoedigen!!  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 22, 2020, 19:23:12
Ben ik nou gek als ik het vreemd vind dat de laatste thuiswedstrijden N.A.C. en De Graafschap zijn?
Als we verzocht hebben om die in de 2 seizoenshelft te plannen, is dat omdat je dan veel aan losse verkoop wilt inhalen.
Maar aan het eind van de competitie zijn vaak de prijzen al verdeeld en zit er misschien helemaal geen spanning meer op die wedstrijden.

Ik verwacht De Graafschap weer bovenin al hadden die nog wel eens geluk met late goals), N.A.C. (goede trainer) en als outsider Almere City.
De rest heeft over 38 wedstrijden gewoon niet genoeg topspelers om constant te presteren en komt in de problemen zodra er blessures en schorsingen moeten worden opgevangen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 22, 2020, 20:44:57
Citaat van: Bankzitter op juli 22, 2020, 19:23:12
Ben ik nou gek als ik het vreemd vind dat de laatste thuiswedstrijden N.A.C. en De Graafschap zijn?
Als we verzocht hebben om die in de 2 seizoenshelft te plannen, is dat omdat je dan veel aan losse verkoop wilt inhalen.
Maar aan het eind van de competitie zijn vaak de prijzen al verdeeld en zit er misschien helemaal geen spanning meer op die wedstrijden.

Ik verwacht De Graafschap weer bovenin al hadden die nog wel eens geluk met late goals), N.A.C. (goede trainer) en als outsider Almere City.
De rest heeft over 38 wedstrijden gewoon niet genoeg topspelers om constant te presteren en komt in de problemen zodra er blessures en schorsingen moeten worden opgevangen.

Of de afsluiting van het seizoen wordt fantastisch, omdat er nog alles te spelen is! Wauw, kan echt heel mooi worden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: poelie-lwd op juli 22, 2020, 23:03:41
Citaat van: sunderland op juli 22, 2020, 09:52:54
Ik verwacht nac er ook bij. Go ahead en Roda zullen het ook veel beter gaan doen verwacht ik. Nec weet ik niet wat ik van moet verwachten. Kan zomaar meedoen om de plekken

Je verwacht nogal wat...

2 vingers inne neus kampioen. In januari staan onze concurrenten al op een schier onoverbrugbare achterstand.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 22, 2020, 23:16:59
Ik denk dat ook dat wel goed komt.
N.A.C. kan wel een s lekker starten: Jong AZ, Helmond, Den Bosch, Jong Utrecht, Jong PSV
En daarna tegen Jong Ajax , de Graafschap en ons. Maar het duurt 38 wedstrijden en de breedte van de selectie kan wel eens belangrijk worden.
Als een speler positief test, dan is een club die ook weer voor zo'n 2 weken kwijt, dus het kan heel raar gaan lopen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: michello op juli 23, 2020, 00:10:25
Citaat van: Bankzitter op juli 22, 2020, 23:16:59
Ik denk dat ook dat wel goed komt.
N.A.C. kan wel een s lekker starten: Jong AZ, Helmond, Den Bosch, Jong Utrecht, Jong PSV
En daarna tegen Jong Ajax , de Graafschap en ons. Maar het duurt 38 wedstrijden en de breedte van de selectie kan wel eens belangrijk worden.
Als een speler positief test, dan is een club die ook weer voor zo'n 2 weken kwijt, dus het kan heel raar gaan lopen.

Ook dat en mocht de knvb mee gaan met de fifa en 5 keer wisselen toestaan, dan gaan wij daar ook voordeel aan hebben denk ik omdat we in de breedte een sterke selectie hebben.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: D.H.Skolten op juli 23, 2020, 04:20:14
Citaat van: michello op juli 22, 2020, 16:27:59
Het zou mooi zijn als straks seizoenkaarthouders die niet een wedstrijd kunnen bezoeken ( maar wel naar binnen mogen) of hun kaart kunnen uitenen, hun plek vrij kunnen geven, zodat er toch nog mensen die plaatsen bezetten.  Vrees alleen dat dit technisch niet haalbaar is.
Is toch schandalig dat je wel met zijn allen opgepropt in een vliegtuig mag zitten, maar niet in de buitenlucht in een stadion!?! Laat toch wel zien dat er geen zak van klopt met die corona BS.  Ze hebben het ook niet meer over IC opnames en corona doden, alleen nog maar over positief geteste mensen, logisch toch als je net bent begonnen op grotere schaal te testen. En practisch allemaal a-systomatisch, dat is toch juist positief, dat betekend dat mensen op grote schaal anti-lichamen aan hebben gemaakt. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het rivm de who de eu en de overheid nog geloven en vertrouwen. Zal me niet verbazen dat na een paar wedstrijden het voetbal weer wordt stilgelegd, alles is mogelijk.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op juli 23, 2020, 06:15:31
Citaat van: poelie-lwd op juli 22, 2020, 23:03:41
Je verwacht nogal wat...

2 vingers inne neus kampioen. In januari staan onze concurrenten al op een schier onoverbrugbare achterstand.
ja ja. Jij denkt dat Fc Wageningen en Fc Haarlem mee gaan doen om de prijzen natuurlijk. l0l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 24, 2020, 17:04:22
Citaat van: D.H.Skolten op juli 23, 2020, 04:20:14
Is toch schandalig dat je wel met zijn allen opgepropt in een vliegtuig mag zitten, maar niet in de buitenlucht in een stadion!?! Laat toch wel zien dat er geen zak van klopt met die corona BS.  Ze hebben het ook niet meer over IC opnames en corona doden, alleen nog maar over positief geteste mensen, logisch toch als je net bent begonnen op grotere schaal te testen. En practisch allemaal a-systomatisch, dat is toch juist positief, dat betekend dat mensen op grote schaal anti-lichamen aan hebben gemaakt. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het rivm de who de eu en de overheid nog geloven en vertrouwen. Zal me niet verbazen dat na een paar wedstrijden het voetbal weer wordt stilgelegd, alles is mogelijk.

Ach ja, welke wetenschappelijke bronnen raadpleeg jij?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op juli 24, 2020, 20:38:59
Citaat van: D.H.Skolten op juli 23, 2020, 04:20:14
Is toch schandalig dat je wel met zijn allen opgepropt in een vliegtuig mag zitten, maar niet in de buitenlucht in een stadion!?! Laat toch wel zien dat er geen zak van klopt met die corona BS.  Ze hebben het ook niet meer over IC opnames en corona doden, alleen nog maar over positief geteste mensen, logisch toch als je net bent begonnen op grotere schaal te testen. En practisch allemaal a-systomatisch, dat is toch juist positief, dat betekend dat mensen op grote schaal anti-lichamen aan hebben gemaakt. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het rivm de who de eu en de overheid nog geloven en vertrouwen. Zal me niet verbazen dat na een paar wedstrijden het voetbal weer wordt stilgelegd, alles is mogelijk.
Zo zie ik het ook. Media doet net dat als je besmet bent aan het virus je ook dood gaat. In Amerika wordt Trump belachelijk gemaakt door de zovele besmettingen daar, maar hoeveel gaan er uiteindelijk dood? 4% van de totale besmette mensen, 0,2% van de gehele Amerikaanse bevolking. Waar hebben we het over? Virus wordt veel groter gemaakt dan het is.

Er zit geen rechte lijn in qua regelgeving in Nederland inderdaad, zo vinden ze dat in Den Haag de 1,5 meter gehandhaafd moet worden (behalve als je politieagent bent dan hoef je je niet aan de regels te houden). Echter vond de burgemeester van Amsterdam dat men zich niet aan de regels hoefde te houden toen tijdens dat BLM protest bijv. Tja pure willekeur
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 24, 2020, 21:36:27
Citaat van: Inferno-058 op juli 24, 2020, 20:38:59
Zo zie ik het ook. Media doet net dat als je besmet bent aan het virus je ook dood gaat. In Amerika wordt Trump belachelijk gemaakt door de zovele besmettingen daar, maar hoeveel gaan er uiteindelijk dood? 4% van de totale besmette mensen, 0,2% van de gehele Amerikaanse bevolking. Waar hebben we het over? Virus wordt veel groter gemaakt dan het is.

Er zit geen rechte lijn in qua regelgeving in Nederland inderdaad, zo vinden ze dat in Den Haag de 1,5 meter gehandhaafd moet worden (behalve als je politieagent bent dan hoef je je niet aan de regels te houden). Echter vond de burgemeester van Amsterdam dat men zich niet aan de regels hoefde te houden toen tijdens dat BLM protest bijv. Tja pure willekeur

Je kan van alles vinden van de regels, maar als jij zegt dat 4% van de besmette mensen overlijden realiseer je je dan ook wat exponentiële groei is?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 24, 2020, 22:01:59
Citaat van: Lore op juli 24, 2020, 21:36:27
Je kan van alles vinden van de regels, maar als jij zegt dat 4% van de besmette mensen overlijden realiseer je je dan ook wat exponentiële groei is?

Waarom stel je deze cryptische vraag
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 24, 2020, 22:10:43
Citaat van: Inferno-058 op juli 24, 2020, 20:38:59
Zo zie ik het ook. Media doet net dat als je besmet bent aan het virus je ook dood gaat. In Amerika wordt Trump belachelijk gemaakt door de zovele besmettingen daar, maar hoeveel gaan er uiteindelijk dood? 4% van de totale besmette mensen, 0,2% van de gehele Amerikaanse bevolking. Waar hebben we het over? Virus wordt veel groter gemaakt dan het is.

Er zit geen rechte lijn in qua regelgeving in Nederland inderdaad, zo vinden ze dat in Den Haag de 1,5 meter gehandhaafd moet worden (behalve als je politieagent bent dan hoef je je niet aan de regels te houden). Echter vond de burgemeester van Amsterdam dat men zich niet aan de regels hoefde te houden toen tijdens dat BLM protest bijv. Tja pure willekeur
welke media? Wordt toch netjes gemeld dat er op dit moment met name onder jongeren meer besmettingen voor komen. Dat is op zich niet een probleem tot ze in aanraking komen met ouderen of mensen met  wat zwakkere gezondheid. Daar halt het virus er toch echt wel behoorlijk bij in weet ik uit directe omgeving. En Trump? Die wordt niet belachelijk gemaakt, die maakt zichzelf belachelijk, maar goed dat is een mening, daar mag jij weer wat anders van vinden.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 25, 2020, 09:51:00
Citaat van: Cambuur Groningen op juli 24, 2020, 22:10:43
welke media? Wordt toch netjes gemeld dat er op dit moment met name onder jongeren meer besmettingen voor komen. Dat is op zich niet een probleem tot ze in aanraking komen met ouderen of mensen met  wat zwakkere gezondheid. Daar halt het virus er toch echt wel behoorlijk bij in weet ik uit directe omgeving. En Trump? Die wordt niet belachelijk gemaakt, die maakt zichzelf belachelijk, maar goed dat is een mening, daar mag jij weer wat anders van vinden.
Ik denk dat het grootste probleem de willekeur in de regels is + de draaikonterij van Den Haag,mondkapje verplicht in het OV maar tegelijk wordt er gezegd door Grapjeshuis dat een mondkapje schijnveiligheid bied,we zijn samen met 3 andere landen in Europa die dit nu nog vinden en dat gaat vast veranderen door de draaikont in in Den Haag,geen volle voetbal stadions wel een vol plein met demonstranten,of wel naar de hoeren kunnen dus geen anderhalve meter en ga je naar een kroeg dan moet de anderhalve meter ineens wel.En zo zullen er veel meer voorbeelden zijn.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 25, 2020, 10:05:47
Het heeft allemaal met risicobeperking te maken en de balans bewaren tussen economische schade en volksgezondheid.
Soms lijkt dat inderdaad heel inconsequent en er zullen ook best wel foute keuzes tussen zitten.

Het voorbeeld van vliegtuig vs horeca:
- het aantal mensen dat vliegt is veel minder groot dan het aantal mensen dat de horeca bezoekt
- in een vliegtuig weet je exact wie er waar in het vliegtuig zat, op een terras niet
- belang voor de economie van vliegtuig industrie is groter dan die van de horeca
- in een vliegtuig is anderhalve meter eigenlijk onmogelijk, in de horeca kan het vaak wel met een beetje moeite

Niet gezegd dat ik het overal mee eens ben, maar er is wel over nagedacht of het risico aanvaardbaar is.
Maar met je eens dat veel mensen het niet meer kunnen volgen en misschien daarom zich ook niet meer aan de regeltjes houden.

On topic: Zo zal dat met publiek in stadions ook gaan en dat is helemaal afhankelijk of er veel besmettingen in een gebied zijn of niet.
Zoals het nu staat: anderhalve meter houden, thuisblijven bij klachten. Alleen seizoenskaarthouders zodat je weet wie er in de buurt zaten mocht het toch misgaan. Wellicht mondkapje bij de drukte om naar binnen en buiten te gaan.

We zitten nu een beetje op een kantelpunt maar als het goed blijft gaan dan moet dat kunnen zo.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 25, 2020, 10:32:07
Citaat van: Bankzitter op juli 25, 2020, 10:05:47
Het heeft allemaal met risicobeperking te maken en de balans bewaren tussen economische schade en volksgezondheid.

De grootste kritiek op de regering is juist dat ze veel te weinig aan de economische schade hebben gedacht en zich in alles hebben gericht op de volksgezondheid. In het RIVM en het Breakout managment team zitten alleen experts vanuit de gezondheidszorg. Geen enkele econoom, psycholoog, of sociaal wetenschapper is bij de beslissingen betrokken. Ik vrees hele grote klappen in de herfst economisch gezien en daarna kunnen de problemen wel eens veel groter worden dan we denken en veel groter dan de problemen die we nu schijnbaar hebben opgelost. 
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 25, 2020, 10:53:35
In begin kon het niet anders. Daarna was het te eenzijdig op gezondheidszorg gericht.
Het was afhankelijk of een sector z'n zaken op orde had en een goede lobby.
De culturele sector ligt bijv. nog helemaal plat en zie ik in september ook nog niks gebeuren.
En het voetbal ligt in vergelijking met andere sectoren ook onnodig lang stil (6 maanden).

Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: speculeter op juli 25, 2020, 11:53:12
Bij een bezetting van 30 a 40 procent kunnen er dan 3 tot 4 duizend mensen naar binnen in ons stadion.
Bij 5000 verkochte seizoenskaarten lijkt dat een probleem.
Maar denk dat dit wel mee gaat vallen.
Ik hoor veel mensen om me heen die voorlopig vanwege de corona of door geen sfeer niet naar stadion willen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 25, 2020, 12:16:02
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 24, 2020, 22:01:59
Waarom stel je deze cryptische vraag

Wat ik bedoel te zeggen is dat als 4% van de besmettingen overlijdt bij een ziekte die exponentieel groeit een extreme gevaarlijke situatie is. Uitgaande dat 4% klopt, ik denk dat dat nog lang niet duidelijk is, en je gaat uit dat als 70% van de bevolking antistoffen heeft dat het zich dan nauwelijks meer kan verspreiden. Dat zou betekenen dat 11.9 miljoen Nederlanders besmet gaan raken. Waarvan dus 4% overlijdt.Dat is dan dus 476.000 dodelijke slachtoffers.

Het probleem zit niet in het sterftecijfer, het probleem zit in exponentiële groei in combinatie met de capaciteit van de ziekenhuizen. Dus totdat er een vaccin is of goede medicatie, zullen wij voorzichtig moeten zijn.

Ik baal er ook van, maar het is niet anders. Proberen wat kan, zoveel mogelijk toestaan, maar ingrijpen wanneer nodig

Voor degenen die zeggen dat dit een zwart scenario is, ik denk het ook. Pas de cijfers aan zoals je wilt. Het blijft indrukwekkend.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: PePe op juli 25, 2020, 12:39:53
De huidige Corona situatie zal ongetwijfeld invloed hebben op de competitie. Welke weet niemand....
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op juli 25, 2020, 12:49:38
Citaat van: speculeter op juli 25, 2020, 11:53:12
Bij een bezetting van 30 a 40 procent kunnen er dan 3 tot 4 duizend mensen naar binnen in ons stadion.
Bij 5000 verkochte seizoenskaarten lijkt dat een probleem.
Maar denk dat dit wel mee gaat vallen.
Ik hoor veel mensen om me heen die voorlopig vanwege de corona of door geen sfeer niet naar stadion willen.
Je vergeet dat familie bij elkaar mag zitten en jeugd ook,dus dat de seizoenkaarthouders bij de thuiswedstrijden aanwezig kunnen zijn is realistisch..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 25, 2020, 13:03:26
Citaat van: Grijskijkert op juli 25, 2020, 12:49:38
Je vergeet dat familie bij elkaar mag zitten en jeugd ook,dus dat de seizoenkaarthouders bij de thuiswedstrijden aanwezig kunnen zijn is realistisch..

Dat zou echt heel mooi zijn! Daarnaast zitten in het aantal seizoenkaarten toch ook de 1 1/2 kaarten toch?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 25, 2020, 13:45:15
Citaat van: Lore op juli 25, 2020, 12:16:02
Wat ik bedoel te zeggen is dat als 4% van de besmettingen overlijdt bij een ziekte die exponentieel groeit een extreme gevaarlijke situatie is. Uitgaande dat 4% klopt, ik denk dat dat nog lang niet duidelijk is, en je gaat uit dat als 70% van de bevolking antistoffen heeft dat het zich dan nauwelijks meer kan verspreiden. Dat zou betekenen dat 11.9 miljoen Nederlanders besmet gaan raken. Waarvan dus 4% overlijdt.Dat is dan dus 476.000 dodelijke slachtoffers.

Het probleem zit niet in het sterftecijfer, het probleem zit in exponentiële groei in combinatie met de capaciteit van de ziekenhuizen. Dus totdat er een vaccin is of goede medicatie, zullen wij voorzichtig moeten zijn.

Ik baal er ook van, maar het is niet anders. Proberen wat kan, zoveel mogelijk toestaan, maar ingrijpen wanneer nodig

Voor degenen die zeggen dat dit een zwart scenario is, ik denk het ook. Pas de cijfers aan zoals je wilt. Het blijft indrukwekkend.

Dit is wel erg kort door de bocht natuurlijk. Het gaat niet om de 4 %, want de hoeveelheid besmette mensen is afhankelijk van het aantal geteste mensen. Hoe meer mensen er getest wordt hoe mee besmettingen er bekend zijn. Het gaat om het sterftecijfer berekend op een gehele bevolking. Dat getal ligt dacht ik ergens tussen de 0,3 en 0,6 en is vrijwel gelijk of iets hoger dan influenza. Waarmee ik corona daar niet mee wil vergelijken, want genezen verklaarde corona patiënten hebben blijkbaar nog erg veel en erg lang klachten. En er zijn nog meer belangrijke verschillen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cor op juli 25, 2020, 14:02:03
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 25, 2020, 13:45:15
Dit is wel erg kort door de bocht natuurlijk. Het gaat niet om de 4 %, want de hoeveelheid besmette mensen is afhankelijk van het aantal geteste mensen. Hoe meer mensen er getest wordt hoe mee besmettingen er bekend zijn. Het gaat om het sterftecijfer berekend op een gehele bevolking. Dat getal ligt dacht ik ergens tussen de 0,3 en 0,6 en is vrijwel gelijk of iets hoger dan influenza. Waarmee ik corona daar niet mee wil vergelijken, want genezen verklaarde corona patiënten hebben blijkbaar nog erg veel en erg lang klachten. En er zijn nog meer belangrijke verschillen.

Wat veel mensen vergeten is dat het niet alleen om het sterftecijfer gaat. Het gaat ook om de mensen die ziek worden, maar niet ziek genoeg voor IC opname. De mensen die na herstel met restschade aan de longen zitten. Het gaat erom dat, mocht er weer een enorme uitbraak komen veel mensen thuis moeten blijven. Al met al, een geniepige kutziekte. En nee, ik ben niet bang en maak me niet overdreven zorgen maar probeer er wel met een wat bredere blik dan alleen het sterftecijfer naar te kijken.

Het lijkt soms alsof iedereen de enorme druk op de zorg van een paar maanden geleden alweer vergeten is.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op juli 25, 2020, 14:59:22
Citaat van: Lore op juli 24, 2020, 21:36:27
Je kan van alles vinden van de regels, maar als jij zegt dat 4% van de besmette mensen overlijden realiseer je je dan ook wat exponentiële groei is?
Is gebleken dat het sterftecijfer zelfs tijdens corona piek in Nederland laag is gebleven, zelfs toen de IC's vol zaten. Ik zeg niet dat corona geen aandacht moet krijgen, maar de huidige regels met de economische schade en vrijheidsbeperking als gevolg gaan naar mijn inziens te ver.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op juli 25, 2020, 15:13:41
Citaat van: Cambuur Groningen op juli 24, 2020, 22:10:43
welke media? Wordt toch netjes gemeld dat er op dit moment met name onder jongeren meer besmettingen voor komen. Dat is op zich niet een probleem tot ze in aanraking komen met ouderen of mensen met  wat zwakkere gezondheid. Daar halt het virus er toch echt wel behoorlijk bij in weet ik uit directe omgeving. En Trump? Die wordt niet belachelijk gemaakt, die maakt zichzelf belachelijk, maar goed dat is een mening, daar mag jij weer wat anders van vinden.
Wat je van Trump vind staat hier compleet buiten, gaat erom dat de media zoals RTL corona besmettingen gebruikt om buitenlandse leiders zoals Trump als slechte leider te framen. Laat zien hoe groot de besmettingen gemaakt worden, alsof je er vanzelfsprekend aan overlijdt. De cijfers zeggen anders...
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 25, 2020, 15:56:04
Citaat van: Inferno-058 op juli 25, 2020, 14:59:22
Is gebleken dat het sterftecijfer zelfs tijdens corona piek in Nederland laag is gebleven, zelfs toen de IC's vol zaten. Ik zeg niet dat corona geen aandacht moet krijgen, maar de huidige regels met de economische schade en vrijheidsbeperking als gevolg gaan naar mijn inziens te ver.

Ik zeg niet dat het 4% is hè? Dat zeg jij. Het is ook helemaal het punt niet. Het punt is dat deze ziekte aanzienlijk sneller verspreid dan bijvoorbeeld griep. Mijn belangrijkste punt is dat iedereen wat roept en dat wij beter naar de mensen kunnen luisteren die hier voor gestudeerd hebben. Of de regels te ver gaan lijkt mij haast onmogelijk te bepalen op dit moment. Daar worstelt het kabinet ook enorm mee. Dat het soms tegenstrijdig lijkt is duidelijk. Maar als je echt rechtlijnig wil zijn moet je dus eigenlijk niets toe staan, want helemaal terug naar normaal kan niet. Dus moet het kabinet keuzes maken: dit wel, dat niet.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 28, 2020, 07:28:53
Ziggo is rond met Fox. Er kan dus weer worden aangevraagd voor degenen die het in de wel hele lange zomerstop opgezegd hebben.
Fox 1 is zelfs gratis tot 1 januari bij de meeste abonnementen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op juli 28, 2020, 09:39:49
Citaat van: Bankzitter op juli 28, 2020, 07:28:53
Ziggo is rond met Fox. Er kan dus weer worden aangevraagd voor degenen die het in de wel hele lange zomerstop opgezegd hebben.
Fox 1 is zelfs gratis tot 1 januari bij de meeste abonnementen.

Ja, goed nieuws. Hoef ik in ieder geval geen keuze te maken tussen F1 en voetbal
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op juli 30, 2020, 11:58:13
5 wissels worden dit seizoen toegestaan door de KNVB, vanwege onze brede selectie niet nadelig. Wel mag er slechts drie keer per wedstrijd een wisselmoment plaatsvinden om tijdrekken te voorkomen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: okkele op juli 30, 2020, 17:12:21
Citaat van: Collingwood op juli 30, 2020, 11:58:13
5 wissels worden dit seizoen toegestaan door de KNVB, vanwege onze brede selectie niet nadelig. Wel mag er slechts drie keer per wedstrijd een wisselmoment plaatsvinden om tijdrekken te voorkomen.
in eerste instantie dacht ik dat de knhb eindelijk eens iets goed invoerde.
nu ik weet dat de rust niet als "moment" meetelt zie ik dus wel een situatie waar jong-psv hier 0-1 staat en nog even wisselt in de 83e , 88e en 91e minuut.
elk voordeel hep zn nadeel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op juli 30, 2020, 17:15:56
Dat kan nu ook al (mits er nog niks gewisseld was).
En wij mogen bij een kleine voorsprong hetzelfde doen.
Persoonlijk zie ik meer voor- dan nadelen.

Meer minuten voor vd Kaap, Ladan, Korte , Bangura en dat soort spelers.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: okkele op juli 30, 2020, 17:17:35
Citaat van: Bankzitter op juli 30, 2020, 17:15:56
Dat kan nu ook al .

:_schater
je hebt gelijk,was even aan het doemdenken.
dan toch meer voor dan na-delen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Chielvak19 op oktober 12, 2020, 16:22:57
Hoe verpruts je een topper, de KNVB geeft het goede voorbeeld. De Graafschap-SCC hoort op zondagmiddag, maar doe je ipv daarvan op donderdagavond, 21u  :zucht
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op oktober 12, 2020, 17:20:53
Citaat van: Chielvak19 op oktober 12, 2020, 16:22:57
Hoe verpruts je een topper, de KNVB geeft het goede voorbeeld. De Graafschap-SCC hoort op zondagmiddag, maar doe je ipv daarvan op donderdagavond, 21u  :zucht

Het interesseert mij even totaal geen ene reet wanneer er wordt gespeeld.
Als er publiek bij mag zijn, ala. Maar waarom nu zeiken?

In de avond is prima te doen voor velen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op oktober 12, 2020, 21:13:09
Citaat van: Chielvak19 op oktober 12, 2020, 16:22:57
Hoe verpruts je een topper, de KNVB geeft het goede voorbeeld. De Graafschap-SCC hoort op zondagmiddag, maar doe je ipv daarvan op donderdagavond, 21u  :zucht

Ik neem vrijdag een snipperdag, en dan heb ik donderdagavond al weekend  :D
Met een biertje en een berenburger lekker om 21.00 voor de tv.
Past mij precies !!! :proost
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: sunderland op november 20, 2020, 11:13:49
Ik denk dat we nu moeten gaan verlengen ! Anders bist de lul straks. Er zijn wel 7 die je moet houden
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op januari 08, 2021, 15:10:12
https://app.clubcollect.com/links/nl/supporters-nederland/crowdfunding-kkd
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op februari 01, 2021, 15:48:14
SC Cambuur
@SCCambuurLwd
? ?????????!

De reserves van SC #Cambuur wisten eerder vanmiddag de reserves provinciegenoot en grote rivaal
@scHeerenveen
met 5-3 te verslaan.   

#CambuurKomtEraan

Opstelling: P. Bos; S. Bos (45' Van der Meer), Nieuwpoort, Kramer, Bangura; Deuling, Ter Heide, Paulissen; Antonia (55' Oratmangoen), Pouwels, Ladan

Goals van Pouwels, Antonia, Paulissen, Oratmangoen en Deuling.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op februari 01, 2021, 16:44:34
Citaat van: Collingwood op februari 01, 2021, 15:48:14
SC Cambuur
@SCCambuurLwd
? ?????????!

De reserves van SC #Cambuur wisten eerder vanmiddag de reserves provinciegenoot en grote rivaal
@scHeerenveen
met 5-3 te verslaan.   

#CambuurKomtEraan

Opstelling: P. Bos; S. Bos (45' Van der Meer), Nieuwpoort, Kramer, Bangura; Deuling, Ter Heide, Paulissen; Antonia (55' Oratmangoen), Pouwels, Ladan

Goals van Pouwels, Antonia, Paulissen, Oratmangoen en Deuling.

|:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op februari 01, 2021, 17:01:14
Ook een redelijk sterk team bij de rivaal met oa Van Hecke,Batista Meier en vd Heide.
Prima resultaat dus.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: AL op februari 01, 2021, 17:12:18
Mooi om te zien dat Ragnar er weer is.
Kan wel eens de sleutel zijn op de rechtsbuiten als ploegen zich zo gaan ingraven.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op februari 01, 2021, 17:29:35
Citaat van: AL op februari 01, 2021, 17:12:18
Mooi om te zien dat Ragnar er weer is.
Kan wel eens de sleutel zijn op de rechtsbuiten als ploegen zich zo gaan ingraven.

Eens! Ik was bijna vergeten dat we hem ook nog hadden, maar tegen ultradefensieve tegenstanders is hij inderdaad denk ik de beste optie op rechts.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: CambuurAmersfoort op februari 19, 2021, 13:17:42
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap er steeds minder van. Ze geven aan te verwachten dat iedereen in oktober gevaccineerd is... Dan kunnen we daarna toch weer het gewone leven gaan oppakken.
Hoe lang willen ze deze onzin nog laten doorgaan. Het lijkt nu alsof ze het gewoon leuk vinden om het nog een jaar te laten duren. Zo snel mogelijk weer mogelijkheden zoeken om dingen te organiseren in plaats van blijven zeggen wat er allemaal niet kan.

OMT-lid Voss waakt voor opportunisme: 'Volle stadions in 2021 onwaarschijnlijk' - https://nos.nl/l/2369354
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 19, 2021, 13:22:38
Echt zo vreemd dat én De Graafschap én Cambuur, de clubs die een rechtszaak aanspannen tegen de KNVB, in een uitwedstrijd tegen een concurrent met zo'n experiment te maken krijgen.

Ik denk zelf dat het voor de wedstrijd niet zo veel uit maakt hoor. Maar het geeft wel aan hoe grenzeloos onbeschoft de KNVB is.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Huizen op februari 19, 2021, 13:26:07
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 19, 2021, 13:22:38
Echt zo vreemd dat én De Graafschap én Cambuur, de clubs die een rechtszaak aanspannen tegen de KNVB, in een uitwedstrijd tegen een concurrent met zo'n experiment te maken krijgen.

Ik denk zelf dat het voor de wedstrijd niet zo veel uit maakt hoor. Maar het geeft wel aan hoe grenzeloos onbeschoft de KNVB is.

Dit kan bijna geen toeval zijn. Maar wil mijzelf er vooral niet op betrappen om de KNVB overal bij te betrekken hahah
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op februari 19, 2021, 13:36:39
Citaat van: CambuurAmersfoort op februari 19, 2021, 13:17:42
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap er steeds minder van. Ze geven aan te verwachten dat iedereen in oktober gevaccineerd is... Dan kunnen we daarna toch weer het gewone leven gaan oppakken.
Hoe lang willen ze deze onzin nog laten doorgaan. Het lijkt nu alsof ze het gewoon leuk vinden om het nog een jaar te laten duren. Zo snel mogelijk weer mogelijkheden zoeken om dingen te organiseren in plaats van blijven zeggen wat er allemaal niet kan.

OMT-lid Voss waakt voor opportunisme: 'Volle stadions in 2021 onwaarschijnlijk' - https://nos.nl/l/2369354
Even vluchtig door gelezen.. Die man is een hockey type/voetbal hater, zal de zelfde zijn die heeft gezegd dat mondkapjes onnodig waren terwijl de rest van de wereld ze gebruikte.. Voor er enige uitslag bekend is dit allemaal roepen = voor mij een teken dat deze man niet serieus te nemen is. Hij houd geen enkele rekenschap met veranderde situaties, door o.a. vaccinatie en maatregelen in het stadion. En er zijn tot op de dag van vandaag 0 besmettingen te herleiden aan stadion bezoek, hij beweerd anders als ik het goed heb gelezen.
Conclusie weer zo'n aandacht geil mannetje/hockeytrutje die over de rug van het voetbal probeert te scoren.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op februari 19, 2021, 13:41:21
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 19, 2021, 13:22:38
Echt zo vreemd dat én De Graafschap én Cambuur, de clubs die een rechtszaak aanspannen tegen de KNVB, in een uitwedstrijd tegen een concurrent met zo'n experiment te maken krijgen.

Ik denk zelf dat het voor de wedstrijd niet zo veel uit maakt hoor. Maar het geeft wel aan hoe grenzeloos onbeschoft de KNVB is.
Dit kaarte ik al aan toen het bekend werd.. en niemand reageerde erop en nu een paar dagen voor de wedstrijd(en) komt het besef in eens.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 19, 2021, 13:46:53
Citaat van: Grijskijkert op februari 19, 2021, 13:41:21
Dit kaarte ik al aan toen het bekend werd.. en niemand reageerde erop en nu een paar dagen voor de wedstrijd(en) komt het besef in eens.

Mijn excuses, O Almachige Kijkert  l8l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op februari 19, 2021, 13:53:23
Uiteindelijk haalt de realiteit de uitkomsten van zo'n onderzoek in en verdwijnt het in een la.

Net als alle protocollen van augustus/september de prullenbak in konden toen de cijfers stegen, gaan alle plannetjes voor stapsgewijze heropening van tafel zodra vaccinatiegraad hoog genoeg is en het draagvlak voor maatregelen verdwijnt.

En de KNVB is volledig onbekwaam als ze maanden op de uitslag van zo'n onderzoek gaan afwachten.  Het is een totaal zinloos experiment.
Dat het dan ook nog de koplopers betreft is al helemaal onnozel.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op februari 19, 2021, 13:54:21
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 19, 2021, 13:46:53
Mijn excuses, O Almachige Kijkert  l8l
Zo men zaait zal men oogsten... beter dat jij het zegt dan iemand met zijn volle verstand l0l
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op februari 20, 2021, 14:40:47
Citaat van: CambuurAmersfoort op februari 19, 2021, 13:17:42
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap er steeds minder van. Ze geven aan te verwachten dat iedereen in oktober gevaccineerd is... Dan kunnen we daarna toch weer het gewone leven gaan oppakken.
Hoe lang willen ze deze onzin nog laten doorgaan. Het lijkt nu alsof ze het gewoon leuk vinden om het nog een jaar te laten duren. Zo snel mogelijk weer mogelijkheden zoeken om dingen te organiseren in plaats van blijven zeggen wat er allemaal niet kan.

OMT-lid Voss waakt voor opportunisme: 'Volle stadions in 2021 onwaarschijnlijk' - https://nos.nl/l/2369354
Ander nieuws... Dit seizoen toch naar wedstrijden en het kampioenschap vieren..

Het kabinet verwacht dat het vanaf april mogelijk is om 'dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven'. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltest-uitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt gezondheidsminister De Jonge.

Het ministerie zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan.
Bron: AD
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op maart 23, 2021, 18:56:52
RESERVES SC CAMBUUR OPNIEUW DE BAAS OVER RESERVES FC GRONINGEN

Amper een etmaal na de puike en belangrijke 3-0 zege van SC Cambuur op FC Eindhoven was het Cambuur Stadion opnieuw toneel voor een treffen. Ditmaal stonden de reserves van SC Cambuur en FC Groningen (beide teams aangevuld met spelers uit de O21) tegen over elkaar en daarbij trokken de geel-blauwen aan het langste eind: 5-2.

In het eerste bedrijf wist SC Cambuur razendsnel op voorsprong te komen via Jasper ter Heide. Na een mooi uitgespeelde aanval kon de middenvelder de bal uiteindelijk in het doel schuiven. Op het halfuur spelen deed 'De FC' iets terug via Kian Slor, waarna kort voor het rustsignaal de eerdergenoemde Ter Heide zorgde voor een 2-1 stand. Een corner vanaf links belandde bij de tweede paal pardoes voor zijn voeten, waardoor het afronden appeltje-eitje werd.

Na een kwartier pauze gingen de geel-blauwen, deze middag opnieuw onder leiding van assistent-trainer Pascal Bosschaart, vrolijk verder met doelpunten maken. Via de rechtervoet en het hoofd van Delano Ladan werd de score uitgebouwd naar 4-1. Tussen deze twee treffers door was het Groninger Thijs Dallinga die een strafschop op de paal mikte, maar even later wist hij wel het net te vinden met een laag schot: 4-2. Het slotakkoord van de partij kwam op naam van opnieuw Jasper ter Heide. Na een puntgave voorzet van linksachter Jermain Francisca kon de middenvelder beheerst binnenkoppen. Een onvervalste hattrick dus voor de man die gisteravond nog belangrijk was met een assist.

Opstelling SC Cambuur: Pieter Bos; Van der Meer (60. Van Mameren), Nieuwpoort, Kramer (50. Francisca), Sil Bos; Deuling, Ter Heide, Gootjes; Ladan, Pouwels (63. Brzezowski) en Sambissa

Opstelling FC Groningen: Bråtveit; Joël van Kaam, Betzema (46. Miguel), Hettinga (75. Mariani), Haddad (75. Braun); Schreck, Hamelink, Muller (75. De Koe); Schraven (75. El Kharbachi), Dallinga en Slor

Scoreverloop:
1-0, Ter Heide
1-1, Slor
2-1, Ter Heide
3-1, Ladan
4-1, Ladan
4-2, Dallinga
5-2, Ter Heide

https://cambuur.nl/nieuws/reserves-sc-cambuur-opnieuw-de-baas-over-reserves-fc-groningen/
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Specuveter op april 01, 2021, 10:42:50
Even gekeken naar het programma in April.
Nu nog 8 wedstrijden te gaan.
Mijn voorspelling:
Uitwedstrijd tegen jong Az zeker van promotie
Thuiswedstrijd tegen de Graafschap kampioen. :proost
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bernardo op april 02, 2021, 08:09:25
Een week later, op vrijdag 30 april, is bij het thuisduel van SC Cambuur tegen De Graafschap ook publiek welkom. Bij de topper in de eerste divisie worden zo'n 1500 toeschouwers toegelaten. Algemeen directeur Ard de Graaf van Cambuur is blij dat dit weer kan. ,,Hierover komt volgende week definitieve informatie. Maar wij spelen liever gisteren dan vandaag met publiek, dat is duidelijk. Dolgraag.'' Hoogstwaarschijnlijk doen veel meer profclubs mee aan de test.

LC.nl
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op april 02, 2021, 08:16:46
Citaat van: Bernardo op april 02, 2021, 08:09:25
Een week later, op vrijdag 30 april, is bij het thuisduel van SC Cambuur tegen De Graafschap ook publiek welkom. Bij de topper in de eerste divisie worden zo'n 1500 toeschouwers toegelaten. Algemeen directeur Ard de Graaf van Cambuur is blij dat dit weer kan. ,,Hierover komt volgende week definitieve informatie. Maar wij spelen liever gisteren dan vandaag met publiek, dat is duidelijk. Dolgraag.'' Hoogstwaarschijnlijk doen veel meer profclubs mee aan de test.

LC.nl

Hopelijk is het een wedstrijd voor de kat zijn kul, maar ik wil er wel bij zijn.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Lore op april 02, 2021, 08:52:07
YESSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op april 02, 2021, 09:26:31
Fieldlab?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op april 02, 2021, 09:54:17
Citaat van: Treb op april 02, 2021, 09:26:31
Fieldlab?

Nederland koerst af op een omvangrijke testperiode om de samenleving te 'heropenen'. Voetbalclubs SC Heerenveen en SC Cambuur doen hieraan mee.


De test is breed – van sportevenementen tot musea en van horeca tot pretparken – en vindt plaats vanaf de tweede helft van april. De werktitel is Open Nederland. Het gaat om zo'n vierhonderd activiteiten en wedstrijden in heel het land. Verschillende ministeries zijn bij het initiatief betrokken. Volgende week wordt hierover landelijk meer bekendgemaakt.
Het zijn geen Fieldlab-evenementen, waarbij bijvoorbeeld een voetbalstadion is ingedeeld in verschillende zones met eigen regels (zoals eind februari Almere City–SC Cambuur en een week geleden Nederland-Letland). Bij Open Nederland wordt vooral een veilige toegang getest, met de anderhalve meter afstand als uitgangspunt.
Nu steeds meer mensen gevaccineerd zijn, zou de maatschappij langzaam weer open moeten. In de testperiode draait het vooral om de bewijslast dat iemand coronavrij is. Bezoekers moeten een zeer recente negatieve sneltest kunnen laten zien.
Belangrijk onderdeel van de uitgebreide proefperiode is de sport, in het bijzonder het profvoetbal. In Friesland doet SC Heerenveen mee. Bij het thuisduel tegen PEC Zwolle op zaterdag 24 april zijn vierduizend toeschouwers welkom. Dat is wat er nu bekend is, bevestigt commercieel manager Martin Koopman van SC Heerenveen. Burgemeester Tjeerd van der Zwan is ook op de hoogte.
Kleine slag om de arm
Koopman, die een kleine slag om de arm wil houden, zat donderdag in een digitale bijeenkomst hierover. ,,Dinsdag zal alles duidelijk worden'', zegt hij. Van der Zwan noemt het goed nieuws. ,,Langzaamaan moeten we toch weer los. Daar zijn we aan toe.''
Een kleine week na SC Heerenveen - PEC Zwolle, op vrijdag 30 april, is bij de thuiswedstrijd van SC Cambuur tegen De Graafschap ook weer publiek welkom. Bij de topper in de eerste divisie worden zo'n 1500 toeschouwers toegelaten. Algemeen directeur Ard de Graaf van Cambuur is blij dat dit weer kan. ,,Hierover komt volgende week definitieve informatie. Maar wij spelen liever gisteren dan vandaag met publiek, dat is duidelijk. Dolgraag.'' Hoogstwaarschijnlijk doen veel meer profclubs mee aan de test.

Spoedwet

De Leeuwarder burgemeester Sybrand Buma reageert eveneens verheugd. ,,Het rijk is inderdaad bezig om weer open te gaan. Dit is echt een forse logistieke operatie, complex in de uitvoering. Er is zelfs een spoedwet voor nodig. Dat gebeurt dus landelijk en gaat buiten ons als gemeente om. Maar het is gunstig nieuws, dat zeker.''
Ook Buma houdt een slag om de arm. ,,Er zijn nog wel wat hordes, bijvoorbeeld bij de organisatie rond het testen. Maar dit is een van de paden naar heropening.'' Op basis van de resultaten kunnen mogelijk meer organisaties en instellingen weer los, zegt de burgemeester. ,,Als het goed uitpakt, kan er in mei alweer meer. Het doel is snel ervaring opdoen om snel informatie uit te wisselen met elkaar.''
Van de ongeveer vierhonderd activiteiten zijn de meeste in of rond grotere plaatsen, zoals het nu lijkt. Er moet namelijk een commerciële teststraat in de buurt zijn. In Leeuwarden heeft ook poppodium Neushoorn zich aangemeld, zegt Buma. Mogelijk doet het Fries Museum eveneens mee. Landelijk is bijvoorbeeld de Efteling in de race.
Zijn collega Van der Zwan heeft drie instellingen aangemeld bij het ministerie. ,,Wij hebben Museum Belvédère, het Posthuis Theater en de horeca in het centrum van Heerenveen doorgegeven. Het zou mooi zijn als dit lukt. We hebben het nodig.''
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op april 02, 2021, 09:56:30
Citaat van: hobbes op april 02, 2021, 09:54:17
Nederland koerst af op een omvangrijke testperiode om de samenleving te 'heropenen'. Voetbalclubs SC Heerenveen en SC Cambuur doen hieraan mee.


De test is breed – van sportevenementen tot musea en van horeca tot pretparken – en vindt plaats vanaf de tweede helft van april. De werktitel is Open Nederland. Het gaat om zo'n vierhonderd activiteiten en wedstrijden in heel het land. Verschillende ministeries zijn bij het initiatief betrokken. Volgende week wordt hierover landelijk meer bekendgemaakt.
Het zijn geen Fieldlab-evenementen, waarbij bijvoorbeeld een voetbalstadion is ingedeeld in verschillende zones met eigen regels (zoals eind februari Almere City–SC Cambuur en een week geleden Nederland-Letland). Bij Open Nederland wordt vooral een veilige toegang getest, met de anderhalve meter afstand als uitgangspunt.
Nu steeds meer mensen gevaccineerd zijn, zou de maatschappij langzaam weer open moeten. In de testperiode draait het vooral om de bewijslast dat iemand coronavrij is. Bezoekers moeten een zeer recente negatieve sneltest kunnen laten zien.
Belangrijk onderdeel van de uitgebreide proefperiode is de sport, in het bijzonder het profvoetbal. In Friesland doet SC Heerenveen mee. Bij het thuisduel tegen PEC Zwolle op zaterdag 24 april zijn vierduizend toeschouwers welkom. Dat is wat er nu bekend is, bevestigt commercieel manager Martin Koopman van SC Heerenveen. Burgemeester Tjeerd van der Zwan is ook op de hoogte.
Kleine slag om de arm
Koopman, die een kleine slag om de arm wil houden, zat donderdag in een digitale bijeenkomst hierover. ,,Dinsdag zal alles duidelijk worden'', zegt hij. Van der Zwan noemt het goed nieuws. ,,Langzaamaan moeten we toch weer los. Daar zijn we aan toe.''
Een kleine week na SC Heerenveen - PEC Zwolle, op vrijdag 30 april, is bij de thuiswedstrijd van SC Cambuur tegen De Graafschap ook weer publiek welkom. Bij de topper in de eerste divisie worden zo'n 1500 toeschouwers toegelaten. Algemeen directeur Ard de Graaf van Cambuur is blij dat dit weer kan. ,,Hierover komt volgende week definitieve informatie. Maar wij spelen liever gisteren dan vandaag met publiek, dat is duidelijk. Dolgraag.'' Hoogstwaarschijnlijk doen veel meer profclubs mee aan de test.

Spoedwet

De Leeuwarder burgemeester Sybrand Buma reageert eveneens verheugd. ,,Het rijk is inderdaad bezig om weer open te gaan. Dit is echt een forse logistieke operatie, complex in de uitvoering. Er is zelfs een spoedwet voor nodig. Dat gebeurt dus landelijk en gaat buiten ons als gemeente om. Maar het is gunstig nieuws, dat zeker.''
Ook Buma houdt een slag om de arm. ,,Er zijn nog wel wat hordes, bijvoorbeeld bij de organisatie rond het testen. Maar dit is een van de paden naar heropening.'' Op basis van de resultaten kunnen mogelijk meer organisaties en instellingen weer los, zegt de burgemeester. ,,Als het goed uitpakt, kan er in mei alweer meer. Het doel is snel ervaring opdoen om snel informatie uit te wisselen met elkaar.''
Van de ongeveer vierhonderd activiteiten zijn de meeste in of rond grotere plaatsen, zoals het nu lijkt. Er moet namelijk een commerciële teststraat in de buurt zijn. In Leeuwarden heeft ook poppodium Neushoorn zich aangemeld, zegt Buma. Mogelijk doet het Fries Museum eveneens mee. Landelijk is bijvoorbeeld de Efteling in de race.
Zijn collega Van der Zwan heeft drie instellingen aangemeld bij het ministerie. ,,Wij hebben Museum Belvédère, het Posthuis Theater en de horeca in het centrum van Heerenveen doorgegeven. Het zou mooi zijn als dit lukt. We hebben het nodig.''

Oke helder. Bedankt voor het uploaden.

Ik ben al gevaccineerd.. benieuwd of ik dan ook een test moet doen
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op april 02, 2021, 10:13:22
Citaat van: Treb op april 02, 2021, 09:56:30
Oke helder. Bedankt voor het uploaden.

Ik ben al gevaccineerd.. benieuwd of ik dan ook een test moet doen

Lijkt me niet. Zeker nu bekend is dat gevaccinerden niet besmettelijk zijn.

Zie net deze zin in het artikel "Er moet namelijk een commerciële teststraat in de buurt zijn." Dus dat wordt waarschijnlijk 70euro aftikken om naar Cambuur te gaan.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Galdiano op april 02, 2021, 10:52:28
Citaat van: Treb op april 02, 2021, 09:56:30
Oke helder. Bedankt voor het uploaden.

Ik ben al gevaccineerd.. benieuwd of ik dan ook een test moet doen

Mensen met een vaccinatie mogen niet meedoen met de test.  :devil
Kom maar op met de toegangskaart.  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Huizen op april 02, 2021, 10:54:00
Mooi nieuws op deze vrijdag  |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 11:11:03
Nou wat een mooi nieuws. Volgens mij hebben mensen niet door dat als we hier aan meedoen we zo nog verder van huis zijn en het bezoeken van wedstrijden op een normale manier (volle stadions, geen tests, geen 1,5 meter, geen mondkapjes) nooit terugkrijgen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Stiens op april 02, 2021, 11:27:20
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 11:11:03
Nou wat een mooi nieuws. Volgens mij hebben mensen niet door dat als we hier aan meedoen we zo nog verder van huis zijn en het bezoeken van wedstrijden op een normale manier (volle stadions, geen tests, geen 1,5 meter, geen mondkapjes) nooit terugkrijgen.

Dan blijf je toch lekker thuis  :O Ze willen alles stap voor stap weer gaan openen nu er steeds meer mensen gevaccineerd zijn, dan is dit een 'eerste stap' richting uiteindelijk een vol stadion zonder maatregelen (kan nog wel even duren).
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op april 02, 2021, 11:28:52
We bouwen gewoon een heel groot stadion dan met een 2e ring erop ;)

Ik ben daar overigens niet zo bang voor.. bij fieldlab testen rond 2 festivals in Biddinghuizen bleek dat ondanks dat groepen (geteste) mensen zich niet altijd aan hun "groeps regels" hielden, er toch vrijwel besmettingen plaats vonden. (Met niet geteste/gevacineerde bezoekers zouden er wel besmettingen zijn geweest)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 11:51:52
Citaat van: Stiens op april 02, 2021, 11:27:20
Dan blijf je toch lekker thuis  :O Ze willen alles stap voor stap weer gaan openen nu er steeds meer mensen gevaccineerd zijn, dan is dit een 'eerste stap' richting uiteindelijk een vol stadion zonder maatregelen (kan nog wel even duren).
Tuurlijk gaat het op deze manier heel lang duren, want het volk vindt het blijkbaar prima waardoor het coronaproof wedstrijden bezoeken de standaard wordt. Dus we komen er nooit meer van af. Alleen door te boycotten laten we zien dat we er niet op zitten te wachten.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Treb op april 02, 2021, 11:56:59
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 11:51:52
Dus we komen er nooit meer van af.

Wie heeft daar baat bij?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op april 02, 2021, 11:57:12
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 11:51:52
Tuurlijk gaat het op deze manier heel lang duren, want het volk vind het blijkbaar prima waardoor het coronaproof wedstrijden bezoeken de standaard wordt. Dus we komen er nooit meer van af. Alleen door te boycotten laten we zien dat we niet op deze coronaproof poppenkast zitten te wachten.

Wat een onzin, welk belang is er bij corona proof stadions? Eerste wedstrijd volgend seizoen weer een vol stadion |:)
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 12:29:52
Citaat van: Treb op april 02, 2021, 11:56:59
Wie heeft daar baat bij?

Citaat van: hobbes op april 02, 2021, 11:57:12
Wat een onzin, welk belang is er bij corona proof stadions? Eerste wedstrijd volgend seizoen weer een vol stadion |:)

De farmaceutische industrie (vaccinontwikkelaars) en de test ontwikkelaars zullen door het nieuwe normaal financieel profiteren, en wie heeft de meeste aandelen in deze bedrijven: de elite. Je moet eens weten hoeveel geld er in om gaat.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: zeewolde op april 02, 2021, 13:57:20
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 12:29:52
De farmaceutische industrie (vaccinontwikkelaars) en de test ontwikkelaars zullen door het nieuwe normaal financieel profiteren, en wie heeft de meeste aandelen in deze bedrijven: de elite. Je moet eens weten hoeveel geld er in om gaat.
denk je wel om de 5g masten?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Stiens op april 02, 2021, 14:19:06
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 12:29:52
De farmaceutische industrie (vaccinontwikkelaars) en de test ontwikkelaars zullen door het nieuwe normaal financieel profiteren, en wie heeft de meeste aandelen in deze bedrijven: de elite. Je moet eens weten hoeveel geld er in om gaat.

Ja en jij gelooft zeker ook dat de farma industrie het corona virus bewust in de wereld heeft gebracht?  :_schater
Doe de groeten aan de paashaas dit weekend, daar zul je ook nog wel in geloven...  8P
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op april 02, 2021, 14:32:28
Citaat van: zeewolde op april 02, 2021, 13:57:20
denk je wel om de 5g masten?
Hij heeft vast de binnenkant van zijn petje met aluminiumfolie bekleed dus dat zit vast wel goed..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 14:33:58
Citaat van: Stiens op april 02, 2021, 14:19:06
Ja en jij gelooft zeker ook dat de farma industrie het corona virus bewust in de wereld heeft gebracht?  :_schater
Doe de groeten aan de paashaas dit weekend, daar zul je ook nog wel in geloven...  8P
Het is wat als je niet inhoudelijk op me in kunt gaan en me daarom maar in de 'gelooft in sprookjes' oftewel 'complotwappie' hoek drukt. Beetje zielig.  :O

Bekijk dit filmpje als je vrije tijd hebt: https://www.youtube.com/watch?v=pjeKUxYbHco.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op april 02, 2021, 14:37:33
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 14:33:58
Het is wat als je niet inhoudelijk op me in kunt gaan en me daarom maar in de 'gelooft in sprookjes' oftewel 'complotwappie' hoek drukt. Beetje zielig.  :O

Bekijk dit filmpje als je vrije tijd hebt: https://www.youtube.com/watch?v=pjeKUxYbHco.
Zielig is je mening over de rug van het voetbal bij een ander op te dringen..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 14:38:02
Citaat van: Grijskijkert op april 02, 2021, 14:32:28
Hij heeft vast de binnenkant van zijn petje met aluminiumfolie bekleed dus dat zit vast wel goed..
Ik draag amper petten maar goed geprobeerd.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Grijskijkert op april 02, 2021, 14:39:33
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 14:38:02
Ik draag amper petten maar goed geprobeerd.
Dus alleen als je in de buurt komt van de 5g masten :zweep
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 14:48:12
Citaat van: Grijskijkert op april 02, 2021, 14:37:33
Zielig is je mening over de rug van het voetbal bij een ander op te dringen..
Dat doe ik niet. Iedereen moet zelf bepalen wat hij/zij wil. Ik geef mijn mening (want dit is een forum) en dat wordt hier niet getolereerd omdat het niet in het algemene straatje valt, dat is wat anders.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op april 02, 2021, 14:51:05
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 14:48:12
Dat doe ik niet. Iedereen moet zelf bepalen wat hij/zij wil. Ik geef mijn mening (want dit is een forum) en dat wordt hier niet getolereerd omdat het niet in het algemene straatje valt, dat is wat anders.
speek dan aub in de ik-term ipv 'we' moeten bezoek stadion boycotten. Je spreekt namens jezelf, niet namens mij.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Inferno-058 op april 02, 2021, 15:04:29
Citaat van: Cambuur Groningen op april 02, 2021, 14:51:05
speek dan aub in de ik-term ipv 'we' moeten bezoek stadion boycotten. Je spreekt namens jezelf, niet namens mij.
Ik bedoelde daarmee uit te leggen hoe je een krachtig statement maakt. Dit heeft niks te maken met 'namens iedereen spreken' omdat 'we' er in voor komt, het is enkel hoe ik het graag zie. Alleen door massaal te boycotten kunnen we naar mijn mening weer naar het oude normaal.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op april 02, 2021, 15:23:05
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 12:29:52
De farmaceutische industrie (vaccinontwikkelaars) en de test ontwikkelaars zullen door het nieuwe normaal financieel profiteren, en wie heeft de meeste aandelen in deze bedrijven: de elite. Je moet eens weten hoeveel geld er in om gaat.

Ik zit niet zo in het beleggen, maar volgens mij kan iedereen daar aandelen in kopen. En volle stadions toestaan als je gevaccineerd bent is een goede motivatie om juist wel het vaccin te nemen.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Cambuur Groningen op april 02, 2021, 15:38:26
Citaat van: Inferno-058 op april 02, 2021, 15:04:29
Ik bedoelde daarmee uit te leggen hoe je een krachtig statement maakt. Dit heeft niks te maken met 'namens iedereen spreken' omdat 'we' er in voor komt, het is enkel hoe ik het graag zie. Alleen door massaal te boycotten kunnen we naar mijn mening weer naar het oude normaal.
dan verschillen we van mening, gelukkig mag dat. Zullen we het dan maar weer over voetbal hebben?
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: De Gast op april 02, 2021, 16:04:16
Ik kan me de reactie van Inferno goed voorstellen. Ik word hier ook niet opgewonden van. In september 3x bij een thuiswedstrijd geweest op 1,5 meter (hartstikke veilig imo) en dit is precies hetzelfde alleen moet je nu ook nog een negatieve test kunnen overhandigen. Wat een controledwang..

Maar goed.. iedereen zou in de zomer theoretisch gevaccineerd moeten zijn en dan zou je in september weer in een vol stadion kunnen spelen. We zullen het zien..
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: weestwel op april 02, 2021, 16:24:35
Citaat van: De Gast op april 02, 2021, 16:04:16
Ik kan me de reactie van Inferno goed voorstellen. Ik word hier ook niet opgewonden van. In september 3x bij een thuiswedstrijd geweest op 1,5 meter (hartstikke veilig imo) en dit is precies hetzelfde alleen moet je nu ook nog een negatieve test kunnen overhandigen. Wat een controledwang..

Maar goed.. iedereen zou in de zomer theoretisch gevaccineerd moeten zijn en dan zou je in september weer in een vol stadion kunnen spelen. We zullen het zien..

Ook na vaccinatie blijft de 1,5 mtr. nog wel even gelden en verwacht ook niet dat de mondkapjes na vaccinatie al in de prullenbak kunnen. Dus je volle stadion kun je voorlopig (dit jaar in ieder geval) nog wel even op je buik schrijven.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: hobbes op april 02, 2021, 17:21:00
Citaat van: weestwel op april 02, 2021, 16:24:35
Ook na vaccinatie blijft de 1,5 mtr. nog wel even gelden en verwacht ook niet dat de mondkapjes na vaccinatie al in de prullenbak kunnen. Dus je volle stadion kun je voorlopig (dit jaar in ieder geval) nog wel even op je buik schrijven.

Aangezien je na vaccinatie niet het virus door kan geven is 1,5 meter niet meer nodig.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: weestwel op april 04, 2021, 22:59:41
Citaat van: hobbes op april 02, 2021, 17:21:00
Aangezien je na vaccinatie niet het virus door kan geven is 1,5 meter niet meer nodig.

Ook als je gevaccineerd bent kun je nog gewoon besmet raken en anderen besmetten. De klachten zijn na vaccinatie alleen een stuk milder. Dus mooi op 1,5 mtr. blijven en je spatlap voorhouden alsjeblieft.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Yellow Army op april 05, 2021, 00:01:06
Citaat van: weestwel op april 04, 2021, 22:59:41
Ook als je gevaccineerd bent kun je nog gewoon besmet raken en anderen besmetten. De klachten zijn na vaccinatie alleen een stuk milder. Dus mooi op 1,5 mtr. blijven en je spatlap voorhouden alsjeblieft.

Onderzoeken blijken uit te wijzen dat dit niet het geval is.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Bankzitter op april 05, 2021, 07:04:14
Citaat van: Cambuur Groningen op april 02, 2021, 15:38:26
dan verschillen we van mening, gelukkig mag dat. Zullen we het dan maar weer over voetbal hebben?

Yup.
In dit topic graag het bij voetbal houden. Er is een ander topic waarin deze discussie gevoerd kan worden.

Volgend jaar weer rond plek 12 als er de kern bijeenhouden , was investeren op mindere posities en het thuisvoordeel weer hebben.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: thankyou op april 05, 2021, 09:24:04
Ik mag toch hopen dat we niet met Almere city promoveren. Wat een nietszeggende club is dat, reden: nietszeggende achterban en stadion.
Ik gun het de Graafschap en NAC. Reden: trouwe achterban en groot stadion
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: AL op april 05, 2021, 09:54:07
Citaat van: thankyou op april 05, 2021, 09:24:04
Ik mag toch hopen dat we niet met Almere city promoveren. Wat een nietszeggende club is dat, reden: nietszeggende achterban en stadion.
Ik gun het de Graafschap en NAC. Reden: trouwe achterban en groot stadion

Almere promoveren is financieel gunstig voor ons.
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: thankyou op april 05, 2021, 11:57:03
Citaat van: AL op april 05, 2021, 09:54:07
Almere promoveren is financieel gunstig voor ons.
Ik hoor wat je zegt, uiteindelijk gaat het om het belang van Cambuur. Ik val persoonlijk bijna van mijn stoel af met een eredivisie competitie met Almere en Emmen ;).
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Sakas op april 05, 2021, 13:30:40
Citaat van: thankyou op april 05, 2021, 11:57:03
Ik hoor wat je zegt, uiteindelijk gaat het om het belang van Cambuur. Ik val persoonlijk bijna van mijn stoel af met een eredivisie competitie met Almere en Emmen ;).

Emmen gaat er uit samen met ADO
Titel: Re: Seizoen 2020-21
Bericht door: Collingwood op mei 14, 2021, 11:17:28
(https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D22AQHB7Dbq_D-DrA/feedshare-shrink_800/0/1620981911846?e=1623888000&v=beta&t=RLslL9U_TAiHuE3yizSzsdRTCrqduCtT03yXcJ1g92o)

Wat een verschil in punten en doelsaldo, blijft gewoon fantastisch om te zien  _O_.