Ieder weldenkend aanhanger van sc Cambuur zal volgens mij niet zijn club betrekken bij pro of anti demonstraties.
Personen die menen hun club te moeten betrekking ter ondersteuning van hun denkbeelden voeden hiermee vooral de plaatselijk en regionale en landelijke media, die over het algemeen toch al niet positief over Cambuur zijn.
Dit kan weer grote gevolgen hebben richting sponsoren, juist nu wij eindelijk als club voor sponsors weer aantrekkelijk zijn. Dit juist met name door de supporters die nu volgens de media aanwezig zullen zijn bij de op vrijdag aangekondigde demonstratie bij het WTC.
Iedereen heeft een plausibele mening hierover, maar laat Cambuur aub hier buiten.
Dat jongetje dat die debiele demonstratie organiseert, wilde kennelijk wat meer angst zaaien richting politie/gemeente denk ik. Klinkt namelijk wel stoer, dat de 'harde kern' van Cambuur ook komt. Een krant als de LC vind zo'n bericht natuurlijk ook alleen maar mooi, maar het is echt een kansloze uitspraak. Misschien zijn er inderdaad Cambuursupporters bij die demonstratie, maar er zijn vast ook fans van Wolter Kroes of Heel Holland Bakt.
Hopelijk denken de dienstdoende journalisten wel na, en laten ze het uit hun hoofd om de naam Cambuur te linken aan deze demonstratie.
Neem ook even de moeite om wat meer achtergrondinformatie hier neer te zetten als je zo'n topic start want ik weet werkelijk niet waar dit over gaat.
Bericht op Cambuurfront van gisteren:
Harde kern Cambuur vrijdag aanwezig bij vluchtelingen-demonstratie
Aankomende vrijdag staat er in Leeuwarden een demonstratie tegen vluchtelingen op het programma. Volgens Nick de Vries, beheerder van de Facebook-pagina 'Eigen Volk Eerst' zal ook de harde kern van Cambuur hierbij aanwezig zijn.
"Op de demonstratie zeggen ruim 300 mensen af te komen. Veel mensen zeggen niet voor hun mening uit te durven komen vanwege hun werk of sociale omgeving. Nu komen ze wel. Gisteren heb ik een vergunning aangevraagd bij de gemeente. Onze actie, die ik met mijn schoonouders opzet, trekt ook mensen aan die agressiever reageren."
"Dat blijkt ook uit de site: ik heb al 35 mensen geblokkeerd, omdat hun opmerkingen te gewelddadig of racistisch waren. Van hen zullen er vast een paar komen. Ik weet ook dat de harde kern van Cambuur er vrijdag bij wil zijn. Andere reacties zijn er ook. Via Facebook ben ik bedreigd, ook indirect via vrienden, dat ik zou moeten oppassen. Ik ben er niet bang voor."
Afgelopen weekeinde ging het in Utrecht helemaal mis. Hooligans van FC Utrecht gingen op de vuist met tegendemonstranten.
Dit zegt de organisator er zelf over op Facebook:
Citeer
Nick de Vries Ik voel me toch maar even verplicht te reageren aangezien Cambuurfront zelf er niks mee doet. Eergisteren heb ik een interview gehad met de lc. Aller eerst wil ik zeggen dat ik niet gezegd heb dat de harde kern van Cambuur komt! Dat zou ook wel heel dom zijn want het brengt de naam van je club niet ten goede de naam van de supporters niet en de demonstratie ook niet en al helemaal niet in een fase waarin we in gesprek zijn met de gemeente en politie over een vreedzaam verloop van de demonstratie! De vrouw die met mij het interview heeft gedaan vroeg aan mij of de harde kern van Cambuur kwam omdat daarover gesproken werd. Wat ik daarover gezegd heb. Is dat ik dat inderdaad ook gehoord heb maar niet wist of ze kwamen! Iets heel anders dus als dat ik gezegd zou hebben dat ze wel komen! Zo gaat dat bijna in alle interviews tot nu toe de meeste zijn linkse mensen en de media probeert dat in verkeerd daglicht te zetten en iedereen gelooft gelijk blind wat er in de media staat. Niemand van onze organisatie gaat de komende dagen ook nog met de media praten omdat veel verdraaid word.Iedereen mag zijn mening hebben en ik vind dat je daar ook respect voor moet hebben. Daarnaast vind ik het dus ook dat voetbal niet met politiek in verband gebracht moet worden. Ook hier zullen wel weer haat reacties op komen maar ik durf teminste uit te spreken wat ik er van vind! Groetjes allemaal! En dat het hier maar snel weer over voetbal gaan mag want 1 ding hebben we hier als het goed is allemaal gemeen en dat is een geel-blauw hart!
Het lijkt er zo op dat de LC weer bezig is geweest om Cambuursupporters op een bepaalde manier neer te zetten. :R
Bedankt, ik volg Cambuurfront al een tijdje niet meer.
Citaat van: El Ma-kri-niii op oktober 15, 2015, 14:26:24
Dit zegt de organisator er zelf over op Facebook:
Het lijkt er zo op dat de LC weer bezig is geweest om Cambuursupporters op een bepaalde manier neer te zetten. :R
Was Nick iets verstandiger geweest, dan had hij hierop anders kunnen en moeten antwoorden. Hij had moeten zeggen dat hij dat niet wist, dan was er veel minder aan de hand geweest.
De Televaag van het noorden maakt hier uiteraard weer een spektakel van, die zien elke kans om de HK in een kwaad daglicht te stellen als een moment van glorie!
Ik vraag mij af wat er gebeurd zou zijn als alle 30 iets minder stille mestbeffers hadden aangegeven te willen komen. Had het regiovod hier dan ook zo'n aandacht aan besteed?
Citaat van: Dokkumer op oktober 15, 2015, 16:00:14
Was Nick iets verstandiger geweest, dan had hij hierop anders kunnen en moeten antwoorden. Hij had moeten zeggen dat hij dat niet wist, dan was er veel minder aan de hand geweest.
De Televaag van het noorden maakt hier uiteraard weer een spektakel van, die zien elke kans om de HK in een kwaad daglicht te stellen als een moment van glorie!
Als Nick iets verstandiger geweest was, had hij ook niet met een spandoek met 'Eigen volk eerst' gezwaaid. Maar dat is een andere discussie.
Kennelijk berust het allemaal op een misverstand, dus het lijkt mij dat de discussie klaar is.
Kan je toch niet serieus nemen, zo'n losertje: https://www.facebook.com/nick.devries.589 l8l l8l l8l
Harde kern is niet aanwezig. Wellicht een paar niet al te snuggere harde kern leden, maar dan houdt het wel op. Dus geen nood mensen....
Mijn oprechte dank Ronnie .
Citaat van: Stiens op oktober 15, 2015, 16:14:48
Kan je toch niet serieus nemen, zo'n losertje: https://www.facebook.com/nick.devries.589 l8l l8l l8l
http://goedgezond.info/2014/04/amerikaanse-organisatie-van-psychologen-selfies-maken-is-een-psychische-stoornis (http://goedgezond.info/2014/04/amerikaanse-organisatie-van-psychologen-selfies-maken-is-een-psychische-stoornis)
De hoeveelheid aan selfies zegt genoeg. :R l0l
Gelukkig keuren wij dit allen af. Totaal geen meerwaarde om, ongeacht je mening, als harde kern in zo'n demonstratie te gaan mengen.
Citaat van: El Ma-kri-niii op oktober 15, 2015, 16:13:50
Als Nick iets verstandiger geweest was, had hij ook niet met een spandoek met 'Eigen volk eerst' gezwaaid. Maar dat is een andere discussie.
Kennelijk berust het allemaal op een misverstand, dus het lijkt mij dat de discussie klaar is.
Dat is inderdaad een andere discussie, waarin ik het zeker niet oneens ben met je.
Ik ben van mening dat hij niet namens bepaalde groeperingen moet gaan praten, of vermoedens uiten over de al dan niet aanwezigheid van bepaalde groeperingen.
Maar las ik goed dat hij 19 is? Dan moet hij dat nog leren, foutje in zijn jeugdig enthousiasme. Denk er nu iets genuanceerder en rationeler over dan toen ik het voor de eerste keer las en hoorde.
Jonge gast die een podium krijgt van LC, laat hem uitspraken doen en neemt het nog over ook.
Wat is dat een bedroevend slechte krant zeg, walgelijk.