Cambuur Online

Cambuur op het Internet => Vragen & Opmerkingen => Topic gestart door: Taurus Jr op januari 16, 2013, 23:35:25

Titel: Afbeeldingen posten.
Bericht door: Taurus Jr op januari 16, 2013, 23:35:25
Volg deze stappen om een foto te posten en het er zo uit te laten zien: (https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.lc.nl%2Fmigration_catalog%2Farticle11179081.ece%2FBINARY%2Foriginal%2Fcambuur_logo_13999_1906589a.jpg&hash=5dd5505ca5a0e74d333aa903f80a6b4f425a9abf)

Vind als eerste een foto op het internet of upload het op een site zoals http://imageshack.us/
Als je de foto ervoor hebt druk dan met rechter muis erop en kopieer de afbeeldingslocatie.

Dan heb je een link als dit: http://www.lc.nl/migration_catalog/article11179081.ece/BINARY/original/cambuur_logo_13999_1906589a.jpg
Let erop dat er een formaat op het eind staat zoals .jpg .gif .png .bmp dit zijn namelijk afbeeldingsformaten.

Klik daarna op het afbeeldingsknopje (https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuuronline.nl%2Fsmf%2FThemes%2FAnecdota_20g%2Fimages%2Fbbc%2Fimg.gif&hash=e909496f309bb2c0d5b912ae7300020f1348986f) onder de B van Vet gedrukt voor de IMG tags.

Daarna ziet je tekst als het goed is er ongeveer zo uit.
[img]http://www.lc.nl/migration_catalog/article11179081.ece/BINARY/original/cambuur_logo_13999_1906589a.jpg[/img]

Als er inderdaad IMG tags voor staan en achter met je afbeeldingslink ertussen dan word het zoals het voorbeeld weergeven.
Titel: Re: Afbeeldingen posten.
Bericht door: John Hiatt op januari 20, 2013, 19:02:23
En hoe werkt het op een iPad?
Titel: Re: Afbeeldingen posten.
Bericht door: Taurus Jr op januari 20, 2013, 19:32:27
Afbeelding selecteren totdat er een menu voor komt en dan de link kopiƫren.
Titel: Re: Afbeeldingen posten.
Bericht door: Chipke op januari 23, 2013, 23:37:34
Best makkelijk eigenlijk alleen hoe kun je het formaat van de afbeeldingen aanpassen?
Titel: Afbeeldingen posten.
Bericht door: Taurus Jr op januari 23, 2013, 23:57:18
Dit kan je bij een dienst zoals www.imageshack.us doen tijdens het uploaden maar het kan ook via het forum.
Het forum schaalt te grote foto's automatisch naar 800x600 als ze groter dan dat zijn.

Maar via posten gaat het zo.

[img width=### height=###]LINK VAN AFBEELDING HIER[/img]

Width is breedte als je ### met 800 vervangt word ie 800 breed.
Height is hoogte als je ### met 600 vervangt word ie 600 hoog.
Dan is de afbeelding 800x600
Titel: Re: Afbeeldingen posten.
Bericht door: gewoon een fan op januari 24, 2013, 07:29:58
Voor het plaatsen van foto's op een forum gebruik ik altijd de site http://www.tinypic.com/
Deze site vind ik veel beter werken dan imageshack  ;)
Titel: Re: Afbeeldingen posten.
Bericht door: Cambuurlwdfan op april 19, 2013, 08:55:13
Tijdje niet meer geweest hier,moest me dan ook weer opnieuw aanmelden.
Maar wat een verbetering van het forum van cambuuronline!
Veel meer mogelijkheden en  :thumbsup overzichtelijk toppie |:)
Titel: Re: Afbeeldingen posten.
Bericht door: Dokkumer op april 19, 2013, 12:24:23
Dat opnieuw aanmelden heeft niets te maken met je afwezigheid, maar met het overzetten van het oude tijdelijke forum naar het nieuwe. Die database overzetten zou veiligheidsproblemen hebben opgeleverd en dus weer een grote(re) kans op spam en hackers.

Welkom terug!